Wigilijne wystąpienie szefa

admin - 12.12.2018
290

Smutny obowiązek czy inspirująca wizja przyszłości?

Prowadząc zajęcia z wystąpień publicznych, często słyszę pytania dotyczące inspirującej mowy wigilijnej. Postanowiłem więc podzielić się kilkoma poradami w tym temacie. Być może któreś z nich okażą się pomocne.

Struktura

Wdzięczność – na początku dobrze jest docenić fakt, ze pomimo wielu obowiązków przedświątecznych każdy z obecnych pracowników znalazł czas by pojawić się na firmowej wigilii, powitać wszystkich i podziękować za przepracowany wspólnie rok.

Retrospekcja – następnie warto wskazać na przykładzie konkretnych osób, jak bardzo rozwinęły się w trakcie minionego roku. Docenić realizację projektów oraz wskazać ich szczególny wkład w sukces przedsięwzięć, w których wzięły udział. Dobrze wypada szef, który potrafi zauważyć i docenić wkład niektórych pracowników szczebla podstawowego na forum. Czyni to przekaz bardziej personalnym.

Wizja przyszłości – przechodząc do nadchodzącego roku ważne, by szef opowiedział nie tylko o nowych projektach, lecz także o planach rozwoju organizacji, które pokażą pracownikom, że warto w niej pozostać i angażować się w ich realizację.

Życzenia – na koniec nie może zabraknąć życzeń, które powinny być osobiste i od serca nie tylko dla pracowników, ale także dla ich najbliższych.

Uwagi

Podsumowując, chciałbym podkreślić kilka istotnych zasad:

Wystąpienie nie dłuższe niż 5 minut – często szefowie mają tendencję do zbędnego przedłużania swoich wystąpień, dlatego tym razem warto pamiętać, by nie trwało ono dłużej niż 5 min. Dlatego powinno być dobrze przemyślane i przećwiczone. Obowiązuje tutaj zasada: im krótsze przemówienie, tym dłuższe przygotowanie.

Nie doceniaj projektów, tylko osoby, które za nimi stoją – szef może mieć ogromną ochotę pochwalić się projektami, które zostały zrealizowane w minionym roku, nie może jednak zapominać, że zostały one zrealizowane przez konkretne osoby. Dlatego sam projekt powinien być jedynie elementem wyjściowym do pokazania szczególnego wkładu tych osób oraz możliwością do dowartościowania ich.

Wizja przyszłości ma być atrakcyjna dla pracowników – szefowie nierzadko zapominają, że nowe, większe projekty wiążą się z większym zaangażowaniem pracowników. Dobrze, aby szef pokazał realne korzyści dla zespołu płynące z realizacji planów w nadchodzącym roku, i.e. jak rozwiną swoje kompetencje, potencjalne systemy motywacyjne, etc.

To tyle. Trzymam kciuki za porywające mowy wigilijne, które uskrzydlą Waszych pracowników, wzmocnią ducha zespołu i przedstawią wizję lepszego jutra.

Comments

comments

290
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...