„Wielki test wiedzy o klimacie”

Informacja Prasowa - 07.10.2022
240

Nowa akcja edukacyjna „Gazety Wyborczej”

„Gazeta Wyborcza” zainicjowała kolejną inicjatywę edukacyjną – „Wielki test wiedzy o klimacie”, której celem jest popularyzacja wiedzy z zakresu ekologii i zmian klimatu wśród młodzieży. Test odbędzie się 3 listopada br. w szkołach ponadpodstawowych w pięciu polskich miastach, a zapisy na wydarzenie trwają do 26 października. Po skończonej rywalizacji również każdy internauta będzie miał możliwość zmierzyć się z pytaniami testowymi na stronie Wyborcza.pl/testoklimacie. Od czwartku, 6 października w serwisie publikowane są materiały edukacyjne, przydatne w przygotowaniach do testu.

Obecna młodzież jest pierwszym pokoleniem, które dobrze rozumie, jakie zagrożenia wiążą się z kryzysem klimatycznym, i zapewne ostatnim, które ma szanse to zmienić. Dlatego tak istotnym jest, aby wiedza na temat klimatu i środowiska była powszechna w świadomości społecznej, szczególnie wśród ludzi młodych, którzy w największym stopniu mogą się do przyczynić do zmian. Z myślą o tym „Gazeta Wyborcza” rozpoczęła akcję Wielki test z wiedzy o klimacie”.

W ramach projektu w czwartek, 3 listopada 2022 r. o godz. 10:30 w Krakowie, Trójmieście, Warszawie, Wrocławiu i Opolu chętni uczniowie szkół ponadpodstawowych przystąpią do testu złożonego z 60 pytań. Zapisy na to wydarzenie trwają od 6 do 26 października 2022 r.; szczegóły – tutaj. W każdym mieście nagrodzeni zostaną trzej uczestnicy testu z najlepszymi wynikami oraz – dodatkowo – szkoła, której reprezentanci uzyskają średnio najwięcej punktów.

Po skończonej rywalizacji między uczniami także internauci będą mogli zmierzyć się z pytaniami testowymi w serwisie Wyborcza.pl. Więcej informacji na ten temat – tutaj.

Dodatkowo, od 6 października br. w specjalnym serwisie Wyborcza.pl/testoklimacie dostępne są materiały edukacyjne przydatne w przygotowaniach do testu. Powstały one na podstawie książki „Klimatyczne ABC”, wydanej przez Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego (redakcja naukowa: Magdalena Budziszewska, Aleksandra Kardaś, Zbigniew Bohdanowicz; więcej materiałów na stronie: www.klimatyczneabc.uw.edu.pl). Materiały edukacyjne dostępne na Wyborcza.pl mogą służyć jako materiały dydaktyczne dla szkół integrujące nauczycieli i uczniów we wspólnym procesie edukacji na temat klimatu i środowiska.

Oprócz tego na stronie Wyborcza.pl/testoklimacie, na łamach tradycyjnych lokalnych wydań „Wyborczej” i w papierowym wydaniu dziennika zagości również cykl publikacji. Akcja potrwa do 10 listopada br.

„Gazeta Wyborcza” od lat inicjuje i włącza się w liczne akcje proekologiczne. Dotychczas w 2022 r. były to m.in.: „Biznes z klimatem”; cykl „Jedna Planeta. Jedno Życie”; „Podarujmy Odrze park narodowy”, „Festiwal Matematyki. Matematyka na zielono”; „Supermiasta i Superregiony. Moja ulubiona zielona przestrzeń” czy najbardziej zielony festiwal muzyczny w Polsce – Olsztyn Green Festival.

Comments

comments

240
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...