Wielka Brytania walczy ze stereotypami w reklamie
Brytyjski urząd do spraw standaryzacji reklam zapowiedział walkę ze stereotypami związanymi z płcią w reklamach.
Od wielu lat niektóre przekazy reklamowe opierały się na stereotypach. Bardzo często można zobaczyć w spotach kobiety, które zajmują się jedynie zakupami czy mężczyzn stale naprawiających samochody. Urząd ds. reklamy w Wielkiej Brytanii planuje położyć temu kres.
Urząd proponuje aby zakazać dyskryminacji płci i stereotypowego przedstawiania postaci mężczyzn i kobiet w reklamach. Oczywiście nie chodzi tu o zatarcie różnic między płciami wynikającymi z odmiennych potrzeb. Zaostrzenie prawa ma na celu wyeliminowanie nieodpowiednich insynuacji, jakie obecnie są pokazywane w kampaniach, tak, aby powstrzymać krzywdzące stereotypy.
Niedozwolone byłoby sugerowanie w reklamach tego, że dana płeć jest przeznaczona do wykonywania danych zawodów lub obowiązków społecznych. Brytyjscy widzowie skarżą się na taki właśnie typ reklam, jednak ze względu na brak objęcia go zakazem, urzędnicy mają związane ręce. Jedynie rozszerzenie regulacji pozwoliłoby zahamować ten proceder.