#WiedzaNieMaPłci najnowsza inicjatywa  Fundacji Sukces Pisany Szminką

Informacja Prasowa - 24.03.2021
233

#WiedzaNieMaPłci najnowsza inicjatywa  Fundacji Sukces Pisany Szminką

#WiedzaNieMaPłci najnowsza inicjatywa  Fundacji Sukces Pisany Szminką organizowana w drugą rocznicę Klubu Champions of Change.

Jak pokazuje opublikowany w tym roku Raport Instytutu Zamenhofa, to głównie mężczyźni wypowiadają się w polskich mediach w charakterze ekspertów. Powodów wymienia się wiele od nie-updatowanych list ekspertów, nie możności wyszukania ekspertek, większą dyspozycyjność panów, po zdarzające się odmowy pań. Co jest prawdą? Na dziś nie wiemy. To co wiemy, to, że ekspertki są i są gotowe, by zostać zauważone. Kampania #wiedzaniemapłci pokazuje je w akcji.

Obserwacja medialnej nierówności płciowej w dobie pandemii zainspirowała członków Klubu Champions of Change i Olgę Kozierowską, Prezeskę Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, do zainaugurowania akcji #WiedzaNieMaPłci. W ramach akcji odbywają się debaty na temat szeroko pojętego biznesu w czasach COVID-19, podczas których poruszamy tematy:

  • Czym jest sukces w świecie po pandemii?
  • Czy COVID-19 napędza technologie 4.0?
  • Przedsiębiorca postpandemiczny.
  • Sprawiedliwie nie znaczy po równo.
  • Świat po COVID-19.

Głos w spotkaniach biorą ekspertki, w dziedzinach, w których to zazwyczaj w rolach ekspertów prezentowani byli mężczyźni.

Debaty z udziałem ekspertek emitowane są co tydzień. Premiera miała miejsce 9 marca. Finał planowany jest na 6 kwietnia. Nagrania i relacje ze wszystkich rozmów będą dostępne na stronie Fundacji https://sukcespisanyszminka.pl/wiedza-nie-ma-plci/ i kanale  Youtube Sukcesu Pisanego Szminką, a gospodarzem debat jest jedyny w gronie występujących mężczyzna – Jarosław Kuźniar. Dodatkowo, by ułatwić mediom i organizatorom konferencji bezpośrednie dotarcie do ekspertek, na stronie fundacji umieszczono listę z kontaktami i biografiami ekspertek a także setkami z ich udziałem. https://sukcespisanyszminka.pl/ekspertki/ . Lista ta będzie się stopniowo powiększać.

 „Wiedza nie ma płci. A jednak i badania i nasze doświadczenia pokazują, że nie jest to takie oczywiste. Głos kobiet w ważnych temat gospodarczych, politycznych czy kulturowych jest często pomijany. Brakuje reprezentacji żeńskiej i na konferencjach, i w panelach i w mediach. A to duża strata. Nasza akcja, mam nadzieję, będzie początkiem zmiany. I nikt tu nie chce nikogo usuwać, my chcemy tylko wzbogacić debaty o ważny, ekspercki głos kobiet.” – powiedziała Olga Kozierowska, pomysłodawczyni akcji.

Projekt taki jak ten jest jedną z metod przełamywania stereotypów, budowania świadomości
i docelowo docenienia w debacie publicznej głosu obu płci.

Bibliografia:

Kobiety w biznesie 2020 RAPORT Grant thornton

https://grantthornton.pl/wp-content/uploads/2020/03/Kobiety-w-biznesie-2020-RAPORT-Grant-Thornto-08-03-2020.pdf

 

Nikola Bochyńska, Paweł Prus. Media bez kobiet. Raport Instytutu Zamenhofa. Marzec 2021

https://zamenhof.pl/wp-content/uploads/2021/03/Media-bez-kobiet-raport-Instytutu-Zamenhofa.pdf

Comments

comments

233
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...