„Więcej świata” – nowy magazyn „Gazety Wyborczej” dostępny raz w miesiącu

Informacja Prasowa - 21.05.2018
298

"Więcej świata" - nowy magazyn "Gazety Wyborczej" dostępny raz w miesiącu

We wtorek, 22 maja br. wraz z „Gazetą Wyborczą” ukaże się pierwszy numer magazynu „Więcej świata”, który został przygotowany z myślą o czytelnikach zinteresowanych informacjami z zagranicy. Przedstawia teksty światowych mediów, przede wszystkim wiodących europejskich dzienników zrzeszonych w prestiżowym sojuszu Leading European Newspaper Alliance (LENA).

Leading European Newspaper Alliance (LENA)

Pod koniec kwietnia br. „Gazeta Wyborcza” przystąpiła do elitarnego  klubu prasowego LENA i m.in. dzięki tej współpracy stworzyła nowy serwis Wyborcza.pl/wiecejswiata. A wszystko to w odpowiedzi na oczekiwania czytelników papierowego wydania „Gazety Wyborczej” i prenumeratorów treści cyfrowych, którzy interesują się informacjami ze świata i chcą poznać publikacje zagranicznych mediów. Od 22 maja br. treści te będą dostępne także w tradycyjnej formie – jako magazyn „Więcej świata” będą ukazywać się z „Gazetą Wyborczą” raz w miesiącu, we wtorki.

– Czytelnicy „Gazety Wyborczej”, co wynika z badań czytelnictwa i listów do redakcji, chcą więcej informacji o świecie, polityce europejskiej oraz globalnych procesach społecznych i ekonomicznych. Trudno wyobrazić sobie ciekawsze oczekiwania wobec redakcji. Czytelnicy chcą więcej świata, więc nasza odpowiedź jest prosta – „Więcej świata”, w wydaniach papierowych i cyfrowych – komentuje zmianę Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.

Na 24 stronach wydania „Więcej śwata” czytelnicy znajdą teksty od redakcji „Gazety Wyborczej”, artykuły z dużych europejskich mediów (członków LENA) oraz teksty z „The Wall Street Journal”, z którym „Gazeta Wyborcza” współpracuje od 2017 r. Publikacje będą dotyczyły rozmaitych zagadnień – od technologii, poprzez tematy społeczne i polityczne, po rozmowy z gwiazdami kina. To uzupełnienie treści, które publikowane są w dziale zagranicznym „Gazety Wyborczej” i kompilacja wartych uwagi artykułów dostępnych na Wyborcza.pl/wiecejswiata.

Redaktorem naczelnym magazynu jest Mariusz Kania, odpowiedzialny także za serwis Więcej świata działający na Wyborcza.pl – Wyborcza.pl/wiecejswiata.

W pierwszym wydaniu ukażą się m.in.:

– artykuł o ruchach identytarystycznych w całej Europie oraz sieci scisłych powiązań między nimi;

– analiza dotycząca niemieckiego przemysłu, który chce wkroczyć w czwartą rewolucję przemysłową, wykorzystując sztuczną inteligencję, ale nie wie jak to zrobić;

– rozmowa z reżyserem Wernerem Herzogiem;

– materiał o współczesnym prawicowym populizmie, który narodził się w Karyntii i poległ w walce z austriacką socjaldemokracją.

Dzięki pojawieniu się nowego miesięcznika poszerzy się wtorkowa oferta „Gazety Wyborczej”. W związku z tym zmieni się cena dziennika – wydania „Gazety Wyborczej” z magazynem „Więcej świata” będą kosztować 4,99 zł.

Ukazanie się magazynu wspiera kampania promocyjna: autopromocja na łamach „Gazety Wyborczej” i na serwisie Wyborcza.pl, promocja w internecie oraz w radiu (TOK FM).

Współpraca z mediami z całego świata to kolejny sposób „Gazety Wyborczej” na poszerzenie źródeł informacji i kompetencji technologicznych.

W kwietniu br. „Gazeta Wyborcza” przystąpiła do prestiżowego Leading European Newspaper Alliance– sojuszu gazet, którego celem jest podnoszenie dziennikarskich standardów, łączenie pracy redakcyjnej nad ważnymi materiałami i promowanie wysokiej jakości dziennikarstwa w Europie. Redakcja „Gazety Wyborczej” jest pierwszą, która dołączyła do grona założycieli LENA, czyli 7 czołowych tytułów z 6 europejskich krajów: „Die Welt” z Niemiec, „El País” z Hiszpanii, „La Repubblica” z Włoch, „Le Figaro” z Francji, „Le Soir” z Belgii, a także „Tages-Anzeiger” i „Tribune de Genève” ze Szwajcarii. Łącznie członkowie LENA mogą się pochwalić dotarciem do prawie 7 mln czytelników wydań tradycyjnych i prawie 43 mln unikalnych użytkowników serwisów internetowych. W ich redakcjach pracuje ponad 2500 dziennikarzy (dane za: http://lena.news).

Wcześniej, w 2017 r. „Gazeta Wyborcza” została m.in. partnerem francusko-niemieckiej telewizji Arte, niemieckiej telewizji RBB, europejskiego portalu newsowego EURACTIV i firmy Google. Nawiązała też współpracę z prestiżowym dziennikiem „The Wall Street Journal”, dzięki której polscy czytelnicy mogą wykupić dostęp do jego cyfrowych treści, a na łamach „Gazety Wyborczej” i na Wyborcza.pl publikowane są w polskim tłumaczeniu najciekawsze artykuły z „WSJ”.

Comments

comments

298
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...