Według 86% Polaków koronawirus zmieni branżę rozrywkową i nastawienie do życia

Informacja Prasowa - 15.05.2020
250

Według 86% Polaków koronawirus zmieni branżę rozrywkową i nastawienie do życia

Według 86% Polaków koronawirus zmieni branżę rozrywkową i nastawienie do życia

Zdaniem co trzeciego Polaka zapytanego przez serwis Prezentmarzeń koronawirus sprawi, że zaczniemy doceniać możliwość aktywnego spędzania czasu z bliskimi. Według 28% respondentów zaczniemy chętniej rozwijać swoje zainteresowania, a według 27% bardziej doceniać korzystanie z życia i realizować więcej marzeń.

Jak pokazały wyniki sondy „Czas wolny Polaków podczas koronawirusa” przebywając w domu zmieniliśmy swoje codzienne nawyki i zwyczaje, organizację pracy i czasu wolnego. Mimo, że potrzeba pozostania w domu jest dla co trzeciego Polaka trudna ze względów ekonomicznych, dla 28% ze względów psychologicznych, a dla 22% ze względów rodzinnych, staramy się jednak poradzić sobie z zaistniałą sytuacją i efektywnie zarządzać czasem przeznaczonym na odpoczynek.

Aż 88% zapytanych Polaków odczuwa psychiczne skutki zagrożenia pandemią, dlatego tym bardziej kluczowe staje się dla nich znalezienie sposobów na miłe i relaksujące spędzanie czasu w domu. Dla 25% respondentów najlepszą formą odstresowania się jest czytanie książek, oglądanie filmów i seriali. Według 22% dobrym sposobem są ćwiczenia fitness lub jogi, realizowane z wykorzystaniem kursów online. Zdaniem 20% to gry wirtualne pomagają się zrelaksować. W opinii 18% zapytanych Polaków najlepiej jest spędzić czas w domu ucząc się nowych rzeczy, na przykład realizując kursy językowe online.

Nie tylko staramy się znaleźć sposób na domową rozrywkę, ale część z nas już myśli nawet o tym jak będą spędzać czas po pandemii i korzystając z okazji kupuje vouchery na realizację rozrywki w przyszłości. Według 23% takie rozwiązanie jest w pełni bezpieczne. Dla 21% jest to sposób na dodanie sobie otuchy i pomyślenie o czymś przyjemnym, a 20% decyduje się na takie rozwiązanie, gdyż zauważa aktualnie dużo atrakcyjnych promocji. Według 11% zapytanych Polaków teraz mamy czas, aby pomyśleć co chcielibyśmy zrealizować i z jakich rozrywek skorzystać w przyszłości. Tylko 25% respondentów jest nastawiona zdecydowanie sceptycznie twierdząc, że zostawia rozrywkę na lepsze czasy.

Rozrywka podczas pandemii, podobnie jak zakupy, przeniosła się w dużej części do wirtualnego świata. Obserwujemy, że Polacy chętnie korzystają z różnych kursów i warsztatów online, spędzając w ten sposób czas wolny w domu. Jest też coraz więcej osób, które, aby nie poddać się stresowi, jak również skorzystać z dobrych okazji cenowych, nabywają vouchery na realizację rozrywki w innym terminie. – komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.

Jak pokazały wyniki sondy, według 41% respondentów najbardziej obecnie brakuje nam spotkań z bliskimi i przyjaciółmi oraz jak podkreśla 17% zapytanych Polaków, możliwości swobodnego spędzania czasu na zewnątrz. Na brak możliwości wyjścia do instytucji kultury skarży się 15% respondentów, a na brak aktywnej rozrywki – 14%. Za dodatkowymi zajęciami realizującymi pasje tęskni 13% respondentów.

Aktywność fizyczna i rozrywka pomagają łagodzić przeżywanie stresu. Każdy potrzebuje odpoczynku, aby odreagować codzienne zmęczenie czy stres, którego z powodu pandemii mamy zdecydowanie więcej. Nasz organizm działa w dwóch trybach: mobilizacji i regeneracji. Zdrowy organizm naturalnie przełącza się pomiędzy trybami, gdy jednak nie potrafimy się zrelaksować umysł i ciało po pewnym czasie daje nam poważne ostrzeżenie, zaczyna szwankować zarówno psychika jak i ciało. Dlatego tak ważne jest znalezienie czasu na relaks, najlepiej powiązany z aktywnością ruchową, gdyż wówczas dotleniamy mózg i pobudzamy krążenie.

Mimo, że pandemia ograniczyła naszą mobilność i możliwość uprawiania sportu oraz korzystania z ulubionych form rozrywki, Polacy – jak pokazały wyniki sondy – próbują się odnaleźć w obecnej rzeczywistości, ale marzą też o powrocie do pełnej aktywności i realizacji marzeń. Aż 86% respondentów twierdzi, że koronawirus zmieni branżę rozrywkową i podejście Polaków do życia. Zdecydowanie większość z nas zacznie aktywniej rozwijać swoje zainteresowania, nie odkładając ich na później i bardziej korzystać z życia. Jeśli się tak stanie, to branża rozrywkowa będzie miała szansę szybciej się odrodzić po trudnym czasie spowolnienia, wywołanego pandemią.

Comments

comments

250
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...