Ważne zmiany w zarządzie Semcore

Informacja Prasowa - 28.02.2024
291

Zarząd Semcore i stanowisko COO opuścił Alek Cierniewski, który po ponad dekadzie odchodzi z firmy

Jego miejsce zajmie Michał Jangas, dotychczasowy Chief Delivery Officer.

Alek Cierniewski w Semcore spędził łącznie 11 lat, budując – od podstaw – wspólnie z Marcinem Stypułą – agencję, która dziś jest jednym z liderów branży SEO w Polsce. Semcore na koncie ma współpracę z takimi markami jak GLS, Oriflame, Oshee, Coccodrillo. Firma zajmuje się m.in. pozycjonowaniem stron internetowych w wynikach organicznych wyszukiwarki Google. Jedną z głównych specjalizacji Semcore jest połączenie SEO z UX, czyli zapewnienie optymalnego doświadczenia użytkownika na stronie internetowej. Działania SXO obejmują między innymi: analizę zachowania użytkowników na stronie, testowanie wersji strony pod kątem doświadczenia użytkownika, optymalizację szybkości ładowania strony, dopasowanie treści do potrzeb użytkowników, a także dbałość o responsywność strony i jej wygląd na różnych urządzeniach.

Semcore – przychody już ponad 13 mln złotych

Przez 11 lat Alek realizował założone cele sprzedażowe, a dodatkowo – przez ostatnie lata – zadbał o ponadprzeciętnie skuteczne zwiększanie przychodów. Jego talenty związane z dążeniem do doskonałości operacyjnej znakomicie uzupełniały się z moją kreatywnością i pomagały przekuć niezliczone pomysły na konkretne działania. Wizja bez egzekucji to bowiem tylko halucynacja – podkreśla Marcin Stypuła, CEO Semcore.

Przez ostatnie lata agencja Semcore urosła od 2,5 mln zł przychodów rocznie do 13 mln zł w 2023 roku.

W zespole, który budowaliśmy wspólnie przez lata mamy najwyższej klasy ekspertów, management działa skutecznie, procesy idą sprawnie, a perspektywy na dalszy rozwój wyglądają bardzo optymistycznie. To zatem dobry moment, by powiedzieć “dziękuję” – zaznacza Alek Cierniewski.

Jak podkreśla Cierniewski, który przez pięć ostatnich lat zasiadał w zarządzie spółki, a w ostatnim czasie pełnił funkcję COO, motywacją do zmiany środowiska zawodowego była potrzeba samorealizacji w nowych projektach biznesowych.

To była najtrudniejsza decyzja w całym moim zawodowym życiu. Spędziłem tu wiele pięknych lat, poznałem mnóstwo kapitalnych ludzi i włożyłem kawał serca w to, by Semcore rosło w siłę. Dlatego bardzo długo analizowałem ten ruch, rozważałem mnóstwo możliwych scenariuszy. Zdaje sobie sprawę z tego, że to śmiała i odważna decyzja, ale potrzebowałem nowych wyzwań – dodaje Alek Cierniewski, który od lutego zaczął pracę jako CEO & Co-Founder Automation First Business.  To połączenie firmy konsultingowej i wdrożeniowej, która będzie wspierała przedsiębiorstwa w drodze do doskonałości operacyjnej, poprzez optymalizację oraz automatyzację procesów.

W Semcore wszyscy kibicujemy Alkowi na nowej drodze zawodowej. Zawsze był dla nas wsparciem, doradzał, słuchał i motywował do działania. Teraz my chcemy przekazać mu nasze wsparcie – mówi Stypuła.

Nowy wiceprezes i COO w Semcore

Agencja Semcore zadbała jednocześnie o ciągłość operacyjną w podległych do tej pory Cierniewskiemu obszarach. Gwarantem tego jest powołanie nowego członka zarządu i COO, którym zostanie Michał Jangas, dotychczasowy Chief Delivery Officer.

Nie mamy wątpliwości co do naszej decyzji. Doświadczenie, umiejętności i pasja są po stronie Michała. Ufam też w to, że dostanie od całego zespołu wsparcie – podkreśla Marcin Stypuła.

Michał Jangas pracuje w branży od 2012 roku m.in. agencjach i dużych zespołach SEO in-house. Zajmował się działaniami SEO, marketingiem oraz sprzedażą, aż po stanowisko Chief Delivery Officer w Semcore. Jako zwolennik podejścia data-driven decision making, Michał odpowiadał za jakość usług i ich rentowność, przyczyniając się do ciągłego doskonalenia procesów firmy.

W Semcore zrozumieliśmy, że prawdziwa wartość tkwi w holistycznym podejściu, które obejmuje nie tylko rozwój biznesu, ale także wewnętrznych procesów i kompetencji. Nowo powołana struktura organizacyjna jest dla nas katalizatorem wzrostu i platformą do lepszego zrozumienia potrzeb naszych klientów. Jesteśmy gotowi na wyzwania, które czekają nas w krótszej jak i dłuższej perspektywie – zapowiada Jangas.

Comments

comments

291
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...