Watchout Studio dołącza do Klubu Producentów Reklamowych SAR. Klub ogłasza nową strategię.

Informacja Prasowa - 13.02.2020
267

Watchout Studio dołącza do Klubu Producentów Reklamowych SAR. Klub ogłasza nową strategię.

Watchout Studio dołączyło do KPR z początkiem lutego 2020. To pierwsze rozszerzenie klubu od czasu powołania organizacji w styczniu 2018 roku. Zwiększenie liczby członków zbiega się z ogłoszeniem nowej strategii klubu.

Klub Producentów Reklamowych działa na rynku dwa lata, w ciągu których m.in. doprowadził do sformułowania i opublikowania w ramach Białej Księgi Komunikacji Marketingowej rekomendacji z zakresu efektywnej współpracy między producentami a zamawiającymi ich usługi, regularnie prowadzi badania sektora produkcji filmów reklamowych, działa na rzecz podnoszenia kompetencji producentów i zamawiających produkcję oraz zainicjował Ad Goes Green, mający na celu wspieranie zielonej zmiany w branży komunikacji marketingowej.

Efekty dwóch lat działalności KPR są bardzo zadowalające. Będziemy kontynuowali większość podjętych inicjatyw jednocześnie koncentrując się na nowo zdefiniowanym celu. Chcemy zdecydowanie działać na rzecz dobrych, konkurencyjnych i transparentnych przetargów na produkcję reklamową. Uważamy, że w większości przypadków zapewnia to model przetargowy, w którym reżyser jest związany z producentem – tzw. model jeden reżyser, jedno studio – i naszym celem jest szeroka edukacja zarówno producentów jak i zamawiających w tym zakresie, tak, aby wzorem rozwiniętych rynków, takich przetargów było jak najwięcej – powiedział Julian Dworak, dyrektor KPR.

Do Klubu Producentów Reklamowych dołączyło właśnie Watchout Studio – dom produkcyjny założony w 2007 roku przez Piotra Woźniaka-Staraka, prowadzony przez Krzysztofa Tereja. Na swoim koncie ma sześć filmów fabularnych, serial w produkcji i ponad 100 reklam. Najważniejsze tytuły: „Bogowie” (2,2 miliona widzów) i „Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej” (1,8 miliona widzów) były wielokrotnie nagradzane na festiwalach w Gdyni, Camerimage oraz przez kapitułę Polskich Nagród Filmowych Orły.

Bardzo się cieszę, że Watchout Studio zdecydowało się spełnić kryteria członkowskie i dołączyć do KPR. Kryteria pomyślane są tak, aby wyróżniać studia najlepsze, oferujące wysokie bezpieczeństwo finansowe i prawne swoich działań – ich spełnienie nie jest łatwe. Obserwowaliśmy Watchout Studio od pewnego czasu i jesteśmy pod wrażeniem rozwoju studia i pomysłu na biznes. Staramy się, aby studia budujące KPR były podobne pod względem jakości oferowanych usług, ale różniły się podejściem do biznesu, bo taka różnorodność jest inspirująca dla wszystkich członków klubu. Watchout Studio ze swoją silną nogą fabularną i rozwijaną na jej bazie częścią reklamową jest wartościowym uzupełnieniem grona studiów KPR – powiedział Julian Dworak, dyrektor KPR.

 

To wielkie wyróżnienie i przełomowy moment dla całego Watchout Studio, ponieważ nasza praca, w którą wkładaliśmy przez ostatnie lata całe serce, została zauważona i doceniona. Działania w branży reklamowej są dla nas tak samo ważne jak produkcje filmowe. Nieustannie rozwijamy nasze kompetencje, a dołączenie do klubu KPR jeszcze bardziej nam w tym pomoże – mówi Adrian Włodarski, Członek Zarządu Watchout Studio, Szef Działu Reklamy, Producent.

 

Klub Producentów Reklamowych SAR powołany został w styczniu 2018 roku w celu promocji efektywnego postępowania w obszarze produkcji filmów reklamowych, wspierania doskonalenia umiejętności zawodowych producentów i rozwoju wiedzy o produkcji reklamowej oraz promowania produkcji reklamowej jako profesjonalnego działania w obszarze komunikacji marketingowej. Obecnie w skład KPR wchodzi osiem domów produkcyjnych: Dynamo, Film Produkcja, Opus Film, OTO, Papaya, Tango, Tank i Watchout. Klub działa w strukturach Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR i jest członkiem europejskiej federacji organizacji branżowych producentów filmów reklamowych CFP-E. www.kpr.sar.org.pl

 

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zostało założone w 1997 r. Organizacja zrzesza firmy, które tworzą efektywną komunikację marketingową, jest to obecnie 128 podmiotów: agencje full service, agencje mediowe, agencje brand design, interaktywne, eventowe, AdTech i domy produkcyjne. Jednym z głównych zadań SAR jest promocja oraz animacja środowiska reklamowego w Polsce oraz tworzenie warunków do wymiany doświadczeń i pomysłów pomiędzy podmiotami działającymi na rynku. Ponadto działalność SAR koncentruje się na tworzeniu, wdrażaniu i popularyzowaniu standardów przetargowych, dobrych praktyk biznesowych, prowadzeniu szkoleń, seminariów i edukowaniu kadr, a także na badaniach rynkowych. Oprócz tego SAR wraz Konfederacją Lewiatan prowadzi lobbing wokół prawa reklamy.  Stowarzyszenie jest organizatorem wyznaczających standardy reklamowe konkursów i związanych z nimi konferencji: Effie Awards, Innovation Award i KTR. Od 1999 r. SAR jest członkiem European Advertising Agencies Association (EAAA), obecnie European Association of Communications Agencies (EACA). Oprócz tego współpracuje z międzynarodowymi stowarzyszeniami reklamy, tj. EACA, IPA. W Polsce SAR jest przedstawicielem międzynarodowego konkursu Cannes Lions. www.sar.org.pl

 

Comments

comments

267
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...