Warszawska palma, a katastrofa klimatyczna
W sobotę (1 czerwca) na Facebookowym profilu Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie ukazał się wpis „Palma na rondzie de Gaulle’a stała się, od momentu jej zainstalowania 12 grudnia 2002 roku, symbolem Warszawy. W nocy, z 31 maja na 1 czerwca, jej liście uschły… Co się stało?! Śledźcie konto @warszawskapalma na Instagramie, gdzie zamieszczać będziemy informacje na temat kondycji Palmy”.
Jak pewnie domyślacie się, uschnięta palma jest częścią akcji społecznej, mająca na celu zwrócenie uwagi na problemy zanieczyszczenia powietrza oraz globalnych zmian klimatycznych.
Kampania jest wspólnym działaniem Centrum UNEP/GRID-Warszawa, Joanny Rajkowskiej (autorka Warszawskiej Palmy) oraz agencji Syrena Communications, zrealizowanym przy wsparciu Muzeum Sztuki Nowoczesnej.
„Śmierć palmy ma zwracać uwagę na problemy zanieczyszczenia powietrza oraz globalnych zmian klimatycznych. Stanowi część działań podejmowanych z okazji Światowego Dnia Środowiska, który przypada 5 czerwca. W tym roku głównym tematem jest zanieczyszczenie powietrza, a celem zachęcenie ludzi i instytucji do podejmowania EKOpostanowień – prostych, codziennych działań zapobiegających degradacji środowiska. Nawet niewielkie zmiany naszych zachowań mogą pomóc ocalić cząstkę przyrody” – dowiadujemy się z onet.pl
Instagram Warszawskiej Palmy – https://www.instagram.com/warszawskapalma/