Warszawa, Kraków, Poznań z rekordową promocją. Raport PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Informacja Prasowa - 18.10.2016
234

Najnowszy raport PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Miasta wojewódzkie każdego dnia w III kwartale br. pojawiały się w 29 tys. publikacji, zyskując tym samym promocję o wartości 167,8 mln złotych – wynika z cyklicznego raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Które miejscowości znalazły się w czołówce?

Topowe miejsce w rankingu zajęła Warszawa. Na temat stolicy w okresie lipiec – wrzesień 2016 r. ukazało się 444 tys. materiałów. Na kolejnych pozycjach w zestawieniu uplasowały się Kraków (223,4 tys.), Poznań (165,5 tys.), Wrocław (139,4 tys.) i Gdańsk (124,8 tys.). Lokaty w TOP 10 zajęły także ŁódźKatowiceSzczecinLublin i Białystok. Zestawienie zamykają OpoleZielona Góra i Gorzów Wlkp.

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Wykres 1. Liczba publikacji na temat miast wojewódzkich opublikowana w dniach 1.07.2016-30.09.2016 r. (prasa, Internet, RTV).

Warszawa nie ma sobie równych

Stolica gościła przede wszystkim w publikacjach internetowych – 79 proc. przekazu. Najwięcej materiałów ukazywało się na portalach Stooq.com, Kulturadostepna.pl oraz Warszawa.eska.pl. Drugim najpopularniejszym medium, informującym o Warszawie, była prasa – 11 proc. Temat poruszali przede wszystkim dziennikarze reprezentujący tytuły „Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza” i „Gazeta Wyborcza – Warszawa”. 6 proc. stanowiły materiały z radia. Najczęściej o tym mieście można było usłyszeć w stacjach: Polskie Radio Program 1, Radio TOK FM i Polskie Radio Program 3. Tylko 5 proc. wzmianek pochodziło z telewizji. Najaktywniejszymi kanałami zostały:  TVP Info, Polsat News oraz TVN24.

Wykres 2. Liczba publikacji opublikowanych w nawiązaniu do Warszawy w podziale na media w dniach 1.07.2016-30.09.2016 r. (prasa, Internet, RTV)

Wykres 2. Liczba publikacji opublikowanych w nawiązaniu do Warszawy w podziale na media w dniach 1.07.2016-30.09.2016 r. (prasa, Internet, RTV)

Warszawa została także liderem zestawienia pod względem wskaźnika dotarcia. Materiały na temat stolicy mogły dotrzeć do 288 miliardów czytelników. Jednak na podium znalazły się także Kraków i Poznań. Stolica województwa małopolskiego wygenerowała dotarcie na poziomie 127 mld kontaktów odbiorców z informacjami, a stolica wielkopolskiego – 90 mld.

Wykres 3. Ekwiwalent reklamowy materiałów na temat miast wojewódzkich opublikowanych w dniach 1.07.2016-30.09.2016 r. (prasa, Internet, RTV)

Wykres 3. Ekwiwalent reklamowy materiałów na temat miast wojewódzkich opublikowanych w dniach 1.07.2016-30.09.2016 r. (prasa, Internet, RTV)

Ekwiwalent warty 10,4 mld złotych

Gdyby włodarze miast chcieli uzyskać taki sam poziom ekspozycji analizowanych miejscowości, to na reklamę musieliby wydać przeszło 10 mld złotych! Promocyjnie najwięcej zyskała Warszawa – ekwiwalent został wyceniony przez analityków na 3 mld złotych. AVE Krakowa wyniosło 1,3 mld złotych, a Poznania 0,8 mld.

Kraków w tytułach

W nagłówkach publikacji prasowych i internetowych dziennikarze najczęściej wymieniali Kraków (1,4 tys. materiałów), a następnie Warszawę (1,2 tys.) i Poznań (0,8 tys.).

Pełny raport  „Stolice Regionów”, III kwartał

Zobacz inne raporty PSMM:

Bob Dylan z literacką Nagrodą Nobla

#biegiem_na_badania – profilaktyka raka piersi w mediach. 

Piątnica bryluje w social mediach 

 

Comments

comments

234
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...