#wakacje Polaków na Instagramie – BIQdata.pl sprawdza, dokąd wyjeżdżamy latem

Informacja Prasowa - 30.07.2018
298

#wakacje Polaków na Instagramie - BIQdata.pl sprawdza, dokąd wyjeżdżamy latem

Zespół BIQdata.pl sprawdził, gdzie zrobiono ponad 83 tys. zdjęć opublikowanych na Instagramie z hashtagiem #wakacje w czerwcu i lipcu tego roku. Na mapach pokazywanych w serwisie można zobaczyć, które miejsca na świecie są najchętniej fotografowane przez urlopujących Polaków.

 
„Wakacje” to najpopularniejsze polskie słowo oznaczające wypoczynek. Do tej pory na Instagramie z hashtagiem #wakacje ukazało się już ponad 2 mln zdjęć. Redakcja BIQdata poddała analizie ich lokalizacje i przygotowała mapy pokazujące, w których miejscach na świecie te fotografie zostały zrobione. Dzięki temu możemy dowiedzieć się, gdzie nasi rodacy najchętniej bywają i zainspirować się, wybierając cel podróży.
Z materiału „Polskie #wakacje na Instagramie” wynika m.in., że najchętniej wyjeżdżamy na wakacje do krajów, w których nie ma wiz; podróżując po Europie, trzymamy się wybrzeża, a najpopularniejsze jest dla nas chorwackie wybrzeże. Z kolei ci, którzy decydują się na wyprawę do USA, wybierają częściej stany zachodnie niż wschód kraju.
Już niebawem, w kolejnej odsłonie „BIQdata na #wakacjach” zespół serwisu przedstawi najchętniej fotografowane i tagowane na Instagramie miejsca w Polsce.
BIQdata.pl to pierwszy w Polsce serwis internetowy z kategorii data journalism przygotowywany przez redakcję mediową, który powstał jesienią 2014 r. Oferuje nowy sposób przedstawiania informacji, opowiadając świat liczbami – przedstawia i przetwarza dane, sprawdza korelacje pomiędzy nimi i pomaga w wyciąganiu wniosków. Dzięki publikacjom, które systematyzują wiedzę na podstawie danych, możliwe jest szersze spojrzenie na kwestie społeczne, kulturalne czy gospodarcze. BIQdata.pl to serwis dla tych, którzy są ciekawi świata, szukają intelektualnych przygód, a także atrakcyjnych i lekko podanych informacji.

Comments

comments

298
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...