W trosce o przyszłość planety, ludzi i biznesu.

Informacja Prasowa - 24.09.2020
85

W trosce o przyszłość planety, ludzi i biznesu.

W trosce o przyszłość planety, ludzi i biznesu.

Kompania Piwowarska włącza zrównoważony rozwój w fundamenty swojej strategii biznesowej i ogłasza zobowiązania na 2030 rok.

Warzone z wykorzystaniem energii wiatrowej, w sposób pozwalający na rekordową oszczędność wody i sprzedawane w niemal połowie w opakowaniach wielokrotnego użytku – już dziś piwo Kompanii Piwowarskiej powstaje z poszanowaniem zasobów naturalnych i otoczenia. Lider branży piwowarskiej w Polsce idzie jednak o krok dalej i otwiera nowy rozdział w swoim podejściu do odpowiedzialnego prowadzenia biznesu, umieszczając troskę o ludzi i planetę w centrum swojej  strategii biznesowej. Cele i ambicje firmy w tych obszarach na nadchodzące lata wyznaczają ogłoszone  „Zobowiązania 2030”.

Jako lider branży piwowarskiej, Kompania Piwowarska od lat angażuje się w sprawy społeczne i ekologiczne i należy do czołówki firm w Polsce dbających o zrównoważony rozwój. Ze względu na charakter i skalę działania, producent piwa szczególny nacisk w obszarze zrównoważonego rozwoju kładzie na dwa obszary – Ludzie i Planeta, w ramach których ma wyznaczone konkretne cele do osiągnięcia do 2030 roku. Są to: neutralność węglowa, oszczędność wody, korzystanie z opakowań w obiegu zamkniętym, zrównoważone zakupy, integracja i zdrowie oraz odpowiedzialne wybory. Na najbliższe 10 lat firma wyznacza sobie również zadania w obszarach: Portfolio i Profit. Strategia uwzględnia perspektywę globalną, wyrażoną w Wizji Środowiskowej Grupy Asahi 2050, a jej wdrożenie przyczynia się do realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ.

Grupa Asahi, do której należy lider rynku piwnego w Polsce, podjęła szereg zobowiązań dla całego biznesu, które europejska część grupy zdefiniowała poprzez konkretne cele:

Planeta – w ramach tego filaru, firma zobowiązuje się do:

  • Ograniczenia śladu węglowego w całym łańcuchu dostaw o 30%, zarówno w browarach, jak i we współpracy z partnerami biznesowymi i dostawcami. Ostatecznym celem jest neutralność węglowa w całym łańcuchu dostaw osiągnięta do 2050 roku.

Kompania Piwowarska poczyniła już konkretne kroki w stronę realizacji tego celu. Dzięki umowie z dostawcą energii odnawialnej z 2019 roku, już w bieżącym roku lider branży piwnej osiągnął 40% udział energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. W 2021 roku firma obniży emisję CO2 o 66%, w stosunku do 2019 dzięki temu, że jej browary będą zasilane w 100% energią elektryczną pochodzącą z wiatru. Jednocześnie od 2025 r. w planach Kompani Piwowarskiej jest pozyskiwanie energii cieplnej również ze źródeł odnawialnych.

  • Oszczędności wody. Browary Kompanii Piwowarskiej są w czołówce branży w zakresie zużycia wody przy produkcji piwa. W tej chwili firma zużywa jej jedynie 2,63 l wody na 1 l piwa, co jest nawet poniżej celu europejskich browarów Grupy Asahi, który wynosi 2,75 l wody na 1 l uwarzonego piwa. Producent zamierza nadal poszukiwać dalszych rozwiązań w zakresie obniżania średniego zużycia wody w produkcji swoich piw korzystając z najlepszych doświadczeń w tym zakresie pochodzących z browarów Grupy Asahi.

 

  • Stosowania opakowań w obiegu zamkniętym – czyli wielokrotnego użytku lub w całości podlegających recyklingowi i wykonanych głównie z materiałów z recyklingu. Już teraz wszystkie opakowania firmy mogą podlegać recyclingowi, a niemal połowa piwa Kompanii Piwowarskiej trafia do konsumentów w opakowaniach wielokrotnego użytku: butelkach szklanych oraz beczkach typu KEG. Z kolei 46% produktów firma sprzedaje w puszkach aluminiowych, które niemal w 50% pochodzą z materiału z recyklingu.

Ponadto, w obszarze Planeta producent piwa planuje współpracować z dostawcami pozyskującymi produkty w sposób zrównoważony oraz dbać o bioróżnorodność, wspierając ochronę zagrożonych gatunków.

Ludzie – celem firmy jest budowanie kultury organizacyjnej opartej na otwartości, integracji i akceptacji:

  • Równość i różnorodność. Kompania Piwowarska zakłada zapewnienie połowy stanowisk w kadrze zarządzającej zajmowanych przez kobiety. Już dziś firma osiągnęła drugi cel w tym obszarze – brak dyskryminacji płacowej pomiędzy płciami.

 

  • Rozwój segmentu piw bezalkoholowych. Aby zapewnić konsumentom większy wybór i dopasowywać się do ich potrzeb i panujących trendów, producent piwa będzie dalej wprowadzać innowacje w segmencie napojów bezalkoholowych i zakłada osiągnięcie 20% udziału tego rodzaju produktów w całym swoim portfolio do 2030 roku.

 

  • Promocja odpowiedzialnego spożycia alkoholu. Priorytetem jest także dostarczanie konsumentom istotnych informacji umożliwiających dokonanie świadomych wyborów związanych z odpowiedzialną konsumpcją alkoholu. Kompania Piwowarska realizuje w tym celu szereg programów, m.in.: Sprawdź Promile, FASOFF, Odpowiedzialny kierowca i inne.

Gwarantem realizacji tych wszystkich ambitnych planów jest przypisanie im liderów w każdym z krajów europejskiej części Grupy Asahi. Powstały w tym celu zespoły projektowe na szczeblach krajowym i regionalnym, zajmujące się rozwijaniem, realizacją i monitorowaniem postępów. Od 2021 r. zagadnienia zrównoważonego rozwoju zostaną wpisane w indywidualne cele liderów firmy tak, by stały się osobistą odpowiedzialnością. W tej formie będą raportowane na poziomie Kompanii Piwowarskiej, następnie Europy i całej Grupy.

Więcej o realizacji celów strategii Kompanii Piwowarskiej można przeczytać w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju, dostępnym na stronie: https://www.kp.pl/csr/raport-csr.

Zachęcamy również do zapoznania się z wypowiedzią Prezesa Kompanii Piwowarskiej: https://youtu.be/sCDZ1Gf9tBg

Comments

comments

85
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...