W polityce sezon ogórkowy – raport PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Redakcja PR - 19.07.2016
210

Coraz mniej informacji o polityce pojawia się w mediach

Coraz mniej informacji o polityce pojawia się w mediach. W czerwcu liczba publikacji zarówno o partiach politycznych, jak i o liderach ugrupowań – wynika z cyklicznego badania „PRESS SERVICE Monitoring Mediów”.  

Prawo i Sprawiedliwość było w czerwcu partią najczęściej występującą w mediach. Stronnictwo rządzące osiągnęło permanentną przewagę medialną nad pozostałymi ugrupowaniami. W ciągu miesiąca na jego temat ukazało się 37 tys. materiałów. PiS jednak odnotowało poważną stratę w porównaniu do poprzedniego raportu „Scena Polityczna” – spadek wyniósł aż 18 proc.

Za partią rządząca uplasowała się Platforma Obywatelska z wynikiem 11,7 tys. złotych. Wyższe miejsce zajęła także Nowoczesna – awans z czwartej lokaty na trzecią. W nawiązaniu do ugrupowania dziennikarze napisali 10,7 tys. tekstów.

Miejsce tuż za podium należało do PSL (8,6 tys.). Najrzadziej doniesienia medialne w czerwcu dotyczyły stowarzyszenia Kukiz’15 oraz Mniejszości Niemieckiej.

Wykres 1. Liczba publikacji na temat partii politycznych, stowarzyszeń w czerwcu 2016

Wykres 1. Liczba publikacji na temat partii politycznych, stowarzyszeń w czerwcu 2016

O PiS-ie najwięcej materiałów ukazało się w TVN24, TVP Info oraz na portalu Wpolityce.pl. Natomiast o PO najczęściej można było znaleźć informację w TVN24, Polsat News i Superstacji.

Wszystkie partie poza Nowoczesną i Mniejszością Niemiecką odnotowały spadek liczby publikacji – największy dotyczył PSL i Kukiz’15.

Schetyna za plecami Kaczyńskiego

Podobnie wyglądają wyniki badania obecności w mediach liderów partii politycznych. W czerwcu na temat przywódców ukazało się 30 proc. materiałów mniej. Pierwsze miejsce, ze zdecydowaną przewagą nad pozostałymi politykami, zajął Jarosław Kaczyński. Za nim uplasował się Grzegorz Schetyna, a następnie Ryszard Petru. Lider Nowoczesnej wyprzedził Pawła Kukiza, Władysława Kosiniaka-Kamysza i Ryszarda Gallę.

Wykres2. Ekwiwalent reklamowy na temat liderów partii politycznych, stowarzyszeń w czerwcu 2016

Wykres2. Ekwiwalent reklamowy na temat liderów partii politycznych, stowarzyszeń w czerwcu 2016

kwiwalent reklamowy publikacji o Kaczyńskim przekroczył 159 mln złotych. Doniesienia o liderze PO analitycy wycenili na blisko 57 mln złotych. Niewiele mniej zyskał Ryszard Petru – 53 mln złotych.

Pełny raport „Scena Polityczna”

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

Comments

comments

210
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...