W Interii reklamy dostosują się pogody

Jerzy Ciszewski - 19.12.2018
272

W Interii reklamy dostosują się pogody

W Interii reklamy dostosują się pogody

InteriaAir i InteriaMeteo to nowatorskie rozwiązania targetowania reklam odsłonowych, które
sprawiają, że kreacje display w portalu Interia.pl reagują na warunki otoczenia użytkownika. Nowe
funkcjonalności korzystają z danych największego w Polsce serwisu pogodowego Pogoda.interia.pl.
W Interia.pl wdrożono właśnie pierwszy w kraju automatyczny system responsywności reklam
względem lokalnych warunków otoczenia użytkownika. Nowe funkcjonalności umożliwiają
reklamodawcom zróżnicowanie i wzmocnienie przekazu z uwzględnieniem nowych w reklamie online
czynników takich jak temperatura powietrza, opady i zachmurzenie (InteriaMeteo) oraz
występowanie smogu (InteriaAir).

– Pogoda, a ostatnio coraz częściej także stan jakości powietrza, wpływają na nasze wybory o tym,
dokąd pójdziemy lub czy w ogóle wyjdziemy z domu, co zjemy i wypijemy, co kupimy, ale przede
wszystkim wpływają na nasze samopoczucie
– mówi Michał Rosiak, Specjalista ds. Rozwoju Produktu
i Komunikacji Reklamowej w Interia.pl. – Badania wskazują, że zmiana temperatury o kilkanaście
stopni Celsjusza realnie wpływa na zmiany wzorców zakupowych, więcej światła słonecznego
zwiększa naszą skłonność do wydawania pieniędzy, a brzydka pogoda sprawia, że chętniej sięgamy
po kupony i bony zniżkowe na zakupy w Internecie
– dodaje.

Nowe funkcjonalności reklam odsłonowych pozwalają modelować przekaz względem warunków
lokalnych. Zaprojektowano je w taki sposób, by dać markom szansę być jeszcze bliżej swoich klientów
i bezpośrednio odwoływać się do otaczającej ich rzeczywistości. Nowy system, dostępny w ofercie
reklamowej Interii, analizuje warunki pogodowe w danym miejscu i dopasowuje do nich najlepszą
kreację, wyświetlając ją każdemu użytkownikowi z osobna.

Wyobraźmy sobie, że prognozy pogody w Warszawie dziś wieczorem będzie lało. To świetny
kontekst reklamowy dla firm dostarczających jedzenie na zamówienie oraz np. telewizji czy serwisów
streamingowych. Wystarczy tylko targetować swoją ofertę do mieszkańców miast, którzy w czasie
złej pogody chętniej zostają w domu, oglądają seriale i zamawiają pizzę. Jednocześnie, w ramach tej
samej kampanii możemy wyświetlać kreacje, dopasowane przekazem do pogody w słonecznym
Sopocie
– mówi.

Comments

comments

272
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...