Volkswagen znów ociepla wizerunek?

Redakcja PR - 23.02.2016
56

Czy tak ogromny koncern samochodowy będzie jeszcze w stanie funkcjonować choć w części tak, jak było to w czasie ostatnich lat?

Afera spalinowa z firmą Volkswagen na czele to jedna z największych wpadek wizerunkowych i finansowych firm samochodowych ostatnich czasów. Strata miliardów euro, potężny kryzys, a także zniszczenie nienagannej reputacji marki to tylko niektóre ze skutków. Czy tak ogromny koncern samochodowy będzie jeszcze w stanie funkcjonować choć w części tak, jak było to w czasie ostatnich lat?

Próbowano rozwiązać problem poprzez obiecane serwisy aut i wymianę wadliwych instalacji. Kolejnym krokiem jest nowa kampania i spoty reklamowe. Postanowiono odczekać jakiś czas, aby sprawa nieco ucichła, by teraz wkroczyć z nową strategią. Czy uda się przywrócić coś z dobrych wspomnień klientów?

Rezygnacja z hasła: ,,Das auto” na cześć: ,,Then. Now. Always” to jeden z zabiegów odświeżających wizerunek marki. Wypuszczono też spot, który jest swego rodzaju sentymentalną podróżą w czasie, także po poszczególnych modelach samochodów VW.

Bohater klipu już od czasów dzieciństwa pamięta Volkswagena swoich rodziców, potem sam jest posiadaczem jednego z nich, dorasta i manifestuje swoje przywiązanie do marki. Całość tej opowiastki utrzymana jest w nieco sentymentalnym klimacie, pełna spokoju, w tle pobrzmiewa nastrojowa muzyka.

Jaki cel może mieć taka opowieść? Po pierwsze obrazuje tradycję aut i stabilność marki na rynku, ponieważ każdy (już nawet mały chłopiec) kojarzy ten koncern. Poza tym pokazano bardzo silną więź i wspomniane już przywiązanie nabywcy do marki. To niezwykle istotne, ponieważ właśnie to jest cel sprzedaży produktów. Czytając między wierszami, można również zinterpretować to jako swoiste przeprosiny za ostatnią aferę dla klientów oraz przypomnienie dobrych wspomnień, których być może nie warto niszczyć z powodu tej jednej wpadki.

Nie postawiono na mocny przekaz, zaskakujący, głośny klip i bardzo dobrze, ponieważ firma już wystarczająco kojarzy się w ostatnim czasie z aferami i mocnymi informacjami. Uspokojenie całej komunikacji i zwrócenie się w stronę tradycji to dobry krok w kierunku poprawy wizerunku nadszarpniętego przez ostatnią aferę.

Za kreację odpowiada agencja DDB Berlin.

Comments

comments

56
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...