
VII Ogólnopolską Konferencję Naukową „Public relations – sztuka skutecznej komunikacji”.
Redakcja PR - 31.05.2016Studenckia Koła Naukowe Public Relations FUTURA, St., REDAKCJA AKADEMICKA i Wydział Humanistyczny Polit. Koszalińskiej organizują konferencję naukowaą
W dniach 1-2.06.2016 r. Studenckie Koło Naukowe Public Relations FUTURA, Studenckie Koło Naukowe REDAKCJA AKADEMICKA oraz Wydział Humanistyczny Politechniki Koszalińskiej organizują VII Ogólnopolską Konferencję Naukową „Public relations – sztuka skutecznej komunikacji”.
Tematem przewodnim tegorocznej edycji – „Relacje medialne jako element tworzenia wizerunku” – będą rozważania nad sensem komunikacji organizacji/ firmy/ osoby publicznej z mediami. Temat ten, w dobie zmian w obrębie mediów instytucjonalnych
i znacznego rozwoju mediów społecznościowych, wydaje się szczególnie istotny.
Z jednej strony podmioty funkcjonujące w przestrzeni publicznej mają świadomość potrzeby relacji z mediami, z drugiej zaś nie zawsze współpraca ta układa się w sposób pożądany czy spodziewany. Pęd za newsem, poszukiwanie sensacji, a czasami przedkładanie informacji gwarantujących zainteresowanie odbiorców ponad informacje wartościowe ze społecznego punktu widzenia.
W przestrzeni tej – medialnej i organizacyjnej – interesująca będzie rola osób odpowiedzialnych za kształtowanie polityki informacyjnej i będących często pośrednikiem w dystrybucji treści organizacji do mediów.
Podczas konferencji będziemy koncentrować się zarówno na teoretycznych aspektach modeli komunikowania się z otoczeniem, jak również praktyce relacji z mediami. Konferencyjnym prelekcjom towarzyszyć będą panele stanowiące moment bezpośredniej wymiany poglądów, nawiązywaniu kontaktów i – mamy nadzieję – budzące refleksję otwierającą nowe obszary badań i poszukiwań.
Zapraszamy do zgłaszania tematów wystąpień oraz przygotowania tekstów artykułów, które po uzyskaniu pozytywnych recenzji zostaną opublikowane w monografii zbiorowej:
- rozwiązania organizacyjne struktur informacyjnych przedsiębiorstw, instytucji i podmiotów obsługujących,
- rola etyki zawodowej w relacjach medialnych,
- informacja dostarczona mediom vs. treści opublikowane – jakie treści są najchętniej publikowane przez media?,
- wartość i jakość przekazu medialnego wobec komercjalizacji treści,
- manipulacja w mediach,
- odmienność dystrybucji treści organizacyjnych w kontekście nowych mediów,
- siła branży/siła samorządu zawodowego w relacjach z mediami – realna czy pozorna?
- odpowiedzialność za dystrybucję treści organizacji, firmy, osoby publicznej w przestrzeni mediów,
- odpowiedzialność mediów wobec organizacji i odbiorców treści,
- odpowiedzialność – mediów i użytkowników – za dystrybucję treści w nowych mediach.
Program konferencji: http://www.tu.koszalin.pl/art/987
Patronat honorowy:
JM Rektor Politechniki Koszalińskiej Profesor Tadeusz Bohdal
Organizatorzy:
Wydział Humanistyczny Politechniki Koszalińskiej
Studenckie Koło Naukowe Public Relations FUTURA
Studenckie Koło Naukowe REDAKCJA AKADEMICKA
Komitet naukowy Konferencji:
dr Monika Kaczmarek-Śliwińska
dr Lidia Sudakiewicz
dr Piotr Szarszewski
Komitet organizacyjny Konferencji:
dr Monika Kaczmarek-Śliwińska
Teresa Domaradz
Maja Gudell
Kacper Banach
Comments
