UODO zmienia oblicze
Po dokonaniu przeglądu funkcjonowania Urzędu Ochrony Danych Osobowych, czas na wyciągnięcie wniosków i zoptymalizowanie pracy. Od 1 grudnia zmieni się struktura UODO, aby pewne obszary działały jeszcze sprawniej. Wraz ze zmianami organizacyjnymi UODO zmienia swój wizerunek. Na początek pojawiło się nowe logo.
Jeśli chodzi o strukturę, w miejsce dotychczasowych zespołów tematycznych, zostały utworzone departamenty. Intensyfikujemy również działania wzmacniające sferę komunikacyjną UODO.
– Jestem przekonany, że usprawni to nasze działania, które przełożą się na lepszą ochronę danych osobowych obywateli. Zależy mi, aby Urząd był bliżej obywateli i działał skuteczniej – mówi Jan Nowak, Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Biorąc pod uwagę rolę informacji we współczesnym świecie, konieczność upowszechniania wiedzy o ochronie danych osobowych oraz o samym UODO, w nowej strukturze UODO takie zadania będzie realizował Departament Komunikacji Społecznej. W jego kompetencjach będzie szeroko pojęta obsługa mediów, ale i skuteczne informowanie obywateli na temat przysługujących im praw m.in. poprzez infolinię, dzięki której kilka tysięcy osób miesięcznie zasięga porad w zakresie ochrony swoich danych.
– Wiedza obywateli w zakresie stosowania RODO w Polsce jest wysoka. Ponadprzeciętnie, na tle średniej w UE, wypadamy także pod względem świadomości na temat przysługujących nam praw. Dla UODO zawsze była bardzo istotna edukacja społeczeństwa na temat przepisów o ochronie danych osobowych i kształtowanie świadomości w tym zakresie. Teraz nadszedł czas, aby zdynamizować proces budowania marki Urzędu w tym zakresie. Od 1 grudnia upubliczniamy oficjalnie nowe logo, a od nowego roku uruchamiamy nowe kanały komunikacji, a by być jeszcze bliżej obywateli– powiedział Adam Sanocki, rzecznik prasowy UODO, który w nowej strukturze zarządza Departamentem Komunikacji Społecznej.
Prosta, ale czytelna forma, nowoczesne wzornictwo liter oraz podkreślająca profesjonalizm kolorystyka wyróżnia nowy logotyp Urzędu.
Podstawowy znak składa się z logotypu UODO i deskryptora: Urząd Ochrony Danych Osobowych, umieszczonego u dołu. Nowe logo można stosować w formie kolorystycznej (czerwono-granatowej) lub monochromatycznej (kolor czarny i biały).
– Nowe logo jest nowoczesne, dynamiczne, eleganckie i stonowane, przez to oddaje charakter UODO, które można opisać wartościami: otwartość, powaga, stabilność, zaufanie– mówi Adam Sanocki, rzecznik prasowy UODO.–Poprzez nowy logotyp chcemy zakomunikować, że UODO jest instytucją nowoczesną i przyjazną obywatelowi, troszczy się o ochronę danych osobowych i czuwa nad prawidłowym przestrzeganiem praw z tym związanych– dodaje Adam Sanocki.