UberoweLove – najlepsze akcje marki (case study)

Redakcja PR - 15.07.2016
61

Przegląd najciekawszych akcji marketingowych Ubera

Aplikacja Uber codziennie łączy tysiące kierowców i pasażerów. Zapewnia bezpieczną, niedrogą i wygodną alternatywę transportową w polskich i światowych miastach. Jednak za pomocą aplikacji zamówimy nie tylko kierowcę – w ramach akcji specjalnych on demand, Uber oferuje możliwość zamówienia np. lodów w upalny letni dzień, pączków w Tłusty Czwartek, a nawet przejazd Ferrari. Oto najciekawsze akcje on demand Ubera, które miały miejsce w Polsce w ostatnich miesiącach.

uberLODY – 15 lipca po raz drugi w Polsce i już po raz piaty na świecie, aplikacja Uber pozwoli na zamówienie lodów pod wskazany adres. Wystarczy między 11:00 a 15:00 wybrać za jej pośrednictwem usługę uberLODY, a już w ciągu kilku minut na naszym progu wyląduje czterosmakowy zestaw lodów Häagen Dazs. W ciągu kilku lat akcja zyskała na świecie ogromną popularność – w pierwszej edycji Uber Ice Cream w 2012 roku wzięło udział 7 miast w USA, w zeszłym roku było ich 254 – w tym Warszawa – tym razem uczestniczy aż 400 miast na całym świecie. W Polsce w akcji mogą wziąć udział użytkownicy Ubera z Warszawy, Krakowa, Trójmiasta, Poznania, Wrocławia, Łodzi i Katowic.

fot. Tomasz Kielczewski // www.fotomediafabryka.pl

fot. Tomasz Kielczewski // www.fotomediafabryka.pl

uberKIBIC – W trakcie Euro 2016, Uber zaproponował swoim użytkownikom możliwość zamówienia wyjątkowego pakietu akcesoriów kibica. Każdy zestaw zawierał pudełko z koszulką Nike – repliką koszulek reprezentacji Polski, otwieracz do butelek, zestaw farb do twarzy oraz terminarz spotkań. Co ciekawe, usługa była dostępna tylko między 14:00 a 15:30, przez 90 minut – czyli tyle, ile trwa mecz piłki nożnej. Po sukcesie akcji 15 czerwca i w związku z ogromnym zainteresowaniem, akcja została powtórzona i 21 czerwca w godzinach 13:00-15:00 kierowcy Ubera ponownie zaopatrywali mieszkańców największych polskich miast w kibicowskie niezbędniki.

fot. Tomasz Kielczewski // www.fotomediafabryka.pl

fot. Tomasz Kielczewski // www.fotomediafabryka.pl

uberPITCH – w ramach ogólnoeuropejskiej, trwającej dwa tygodnie akcji Ubera, założyciele start-upów z 37 miast w 21 krajach mogli zamówić przejazd w towarzystwie inwestora i opowiedzieć mu w tym czasie o swoim przedsięwzieciu. Program UberPITCH przyciągnął aż 4000 startupów z całej Europy, w tym 200 projektów z Polski. Wyróżnieni przedsiębiorcy uzyskali w ramach nagrody wsparcie oraz mentoring, dzięki którym rozwój ich przedsięwzięcia nabierze tempa. Co więcej jeden z polskich projektów – HiProMine – znalazł sie w gronie czterech zwycięzców programu i jego twórcy spotkali się z samym Travisem Kalanickiem, założycielem i co-CEO Ubera.

Travis_UberPITCH1

#uberPĄCZKI – W Tłusty Czwartek Uber oferował możliwość zamówienia pączków i udowodnił, że kalorie nie muszą być puste. Użytkownicy aplikacji mogli zamówić paczkę 4 pączków za 10 złotych. Ale oprócz słodkiej przyjemności, dostarczanej pod wskazany adres, otrzymywali też satysfakcję ze wsparcia słusznej sprawy, ponieważ dochód z akcji został przekazany Bankom Żywności w całej Polsce. W akcję charytatywną zaangażowali się m.in. reprezentanci polskiego świata mody i show-biznesu: aktorka Ada Fijał, modelka Karolina Malinowska, duet projektantów Hector i Karger oraz blogerki Maffashion i Shinysyl.

UberPĄCZKI_Banki Żywności

uberROGALE – 11 listopada 2015 r. wszyscy poznaniacy korzystający z aplikacji Uber mogli zobaczyć ikonkę rogala – specjalny, dedykowany akcji Rogale Na Żądanie przycisk. Klikając w niego mogli zamówić za 10 zł dwa świeżo wypieczone rogale przygotowane przez słynną poznańską cukiernię. I to zaledwie kilka dni po starcie Ubera w Poznaniu.

uberDRIVE – 18 września 2015 r. fani motoryzacji w Warszawie, Krakowie i Trójmieście mieli unikalną okazję zamówienia przejazdu jednym z 6 specjalnych aut udostępnionych w akcji – Ferrari 458 Italia, Bentley Continental GT, Audi RS6 Sportmile, Nissan GT-R Black Edition, Porsche Cayenne GTS oraz Ford Mustang GT 5.0. W celu zapewnienia pasażerom najwyższego komfortu, samochodami kierowali specjalnie przeszkoleni kierowcy precyzyjni. O niespotykanym zainteresowaniu świadczą liczby – w samej Warszawie, supersamochód próbowano zamówić aż 60 000 razy!

#JadęNaWybory – oto przykład tego, jak można zdobywać klientów, jednocześnie wspierając społeczeństwo obywatelskie. Wszyscy nowi użytkownicy z Warszawy i Krakowa, którzy założyli konto w aplikacji z wykorzystaniem kodu wybory2015, w dniu wyborów prezydenckich i parlamentarnych w 2015 r. mieli zapewniony darmowy przejazd do lokalu wyborczego i z powrotem – każdy za maksymalną kwotę 25 złotych.

jadęnawybory

Ponad 450 miast, w których działa Uber prześciga się w organizacji akcji specjalnych, a kreatywność ich inicjatorów i umiejętność wykorzystywania wydarzeń okolicznościowych wydaje się nie znać granic. Poniżej kilka przykładów z całego świata.

#UberSerenade – w Walentynki Uber w Nashville we współpracy z lokalną grupą Musicians on Call zaoferował użytkownikom możliwość zamówienia profesjonalnego wykonania serenady pod wskazanym adresem. Oprócz artysty, Uber dostarczał bukiet róż oraz czekoladki.

https://newsroom.uber.com/us-tennessee/were-delivering-serenades-on-demand/

UberCHOPPER – przy okazji festiwalu Coachella, Uber w San Diego zaproponował swoim użytkownikom nietypowy sposób na ominięcie korków. W jaki sposób? W określonych dniach, klienci Ubera mieli możliwość zamówienia… helikoptera. Wszystko dzięki współpracy z firmą Corporate Helicopters. Trudno o bardziej efektowne rozpoczęcie zabawy na festiwalu, choć przyjemność nie należała do najtańszych – przelot, łącznie z transportem do i z lądowiska dla maksymalnie 5 osób, kosztował 3 tys. USD.

https://newsroom.uber.com/us-california/take-off-with-uberchopper-to-coachella-valley/

Batmobile On-Demand – Mieszkańcy Sztokholmu mogli przez jeden dzień poczuć się jak w Gotham City, gdy po ulicach miasta krążył kultowy pojazd Batmana. Użytkowicy Ubera mogli zamówić przejazd, który był z pewnością ogromną atrakcją nie tylko dla fanów komiksów DC Universe.

https://newsroom.uber.com/sweden/batmobile/

UberWEDDING – jedną z najbardziej unikalnych akcji on demand Ubera była zapewniona przez jeden dzień w związku z Pride Week w San Francisco możliwość zamówienia ślubu. W ciagu 45-60 minut od zamówienia, na wskazany adres przyjeżdżał urzędnik oraz mistrz ceremonii wraz z kwiatami, słodyczami oraz tortem weselnym. Całe przedsięwziecie było dla zamawiajacych bezpłatne, podobnie jak podróż poślubna, zapewniona dzięki współpracy z HotelTonight i Alaska Airlines.

http://www.forbes.com/sites/markrogowsky/2014/06/26/if-youve-putting-off-getting-married-uber-wants-you-to-say-i-do-this-saturday/#21640f4b2891

Comments

comments

61
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...