Tylko co 5. firma wpisuje nowoczesne technologie biurowe w swoją strategię walki o pracowników

Informacja Prasowa - 29.10.2019
256

Tylko co 5. firma wpisuje nowoczesne technologie biurowe w swoją strategię walki o pracowników

W co piątej firmie stworzenie nowoczesnego i cyfrowo zaawansowanego miejsca pracy jest częścią szerszej wizji zakładającej m.in. walkę o najlepszych kandydatów – wynika z raportu CBRE„PropTech Index 2019. Zaawansowanie technologiczne biurowców a oczekiwania i potrzeby cyfrowe najemców”. Nadal jednak istnieje spora grupa firm, które nie wspierają postępu technologicznego w biurze, bo pomimo dużej świadomości, nie są gotowe do wdrożenia nowinek. Eksperci CBRE wskazują, że grono nadających priorytet technologii w biurze będzie się powiększać, ze względu na zmieniające się potrzeby młodych pracowników. Pokolenie Z właśnie w otoczeniu technologii czuje się najlepiej, stąd nowoczesne biuro staje się kartą przetargową w ich przyciąganiu.

Niedługo dogonimy Europę

Proptech to wszystkie nowoczesne technologie, zwykle teleinformatyczne, które wpływają na rozwój nieruchomości na świecie. Najbardziej ich wpływ widać w biurowcach, których w naszym kraju buduje się coraz więcej. Aż 21% polskich firm zapytanych o wspieranie implementowania takich rozwiązań przyznaje, że zaawansowane technologicznie miejsca pracy to ważny element rozwoju firmy. 39% podejmowało próby ich wdrożenia, ale nadal nie wypracowało spójnej koncepcji, natomiast 27% przyznaje, że są istotne – wynika z raportu CBRE „PropTech Index 2019”. To oznacza, że w aż 66% przedsiębiorstw ten ważny element nie jest realizowany w satysfakcjonującym stopniu. Nowości technologiczne za nieistotne uznaje tylko 13% respondentów.

Polska w regionie CEE pod względem świadomości technologii biurowych jest na takim samym poziomie jak Czechy i Rumunia. W Rumunii 22% respondentów postrzega stworzenie nowoczesnego i cyfrowo zaawansowanego miejsca pracy jako część szerszej wizji, w Czechach 23%. Większą świadomość widać wśród Austriaków – 28%. Natomiast najbardziej świadome proptechu kraje to Węgry (37%) oraz Słowacja (45%), w których prawie co druga firma ma wpisaną w swoją strategię walkę o nowoczesne biuro.

Nakłady na technologie będą rosły

Jak wskazują eksperci CBRE, nie ulega wątpliwości, że nowoczesne technologie w biurze przynoszą korzyści. Firmom potrzeba jednak doradztwa w zakresie najlepszych rozwiązań, które odpowiedzą na potrzeby młodych ludzi, a szczególnie wchodzącego na rynek pracy pokolenia Z. To osoby urodzone w latach 1996-2015, które w 2020 r. będą miały od 5 do 24 lat. Jak wskazują analizy Deloitte[1], od Millenialsów odróżnia je przede wszystkim pragmatyczne podejście do życia, np. są bardziej zachowawczy i chętniej oszczędzają, a także dużo bardziej nastawieni na wykorzystywanie nowych technologii. Trudniej im wyobrazić sobie świat bez wygody jaką daje smartfon i aplikacje, dlatego zdecydowanie chętniej wybiorą miejsce pracy, które im tę wygodę zaoferuje. Nowe pokolenia konsumentów i pracowników zmuszają pracodawców oraz wynajmujących do zaakceptowania faktu, że technologia ma kluczowe znaczenie w miejscu pracy.

Raport do pobrania tutaj: https://www.cbre.com/report-download?PUBID=f638ef92-021a-467e-9050-9b680a4f52b4.

                       

O raporcie

Raport CBRE „PropTech Index 2019” składa się z dwóch segmentów: badania oczekiwań konsumentów oraz oceny zaawansowania technologicznego budynków. W pierwszej części analizie poddano aż 79 biurowców z Austrii, Czech, Węgier, Rumunii, Słowacji oraz z Polski, z której pochodziła znaczna część badanych budynków – aż 25. Każdy z uwzględnionych biurowców posiadał najwyższe oceny w zakresie zielonych certyfikatów BREEAM oraz LEED. W drugiej części użytkownicy biur wskazywali na to, z których aplikacji korzystają najczęściej oraz jakich nowoczesnych rozwiązań oczekują w miejscach pracy.

[1]https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/deloitte-digital/digital-marketing-newsletter-deloitte/digital-marketing-lipiec-2019/Millennialsi-a-pokolenie-Z-podstawowe-roznice.html

Comments

comments

256
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...