„Ty też daj komuś zmianę” – piłkarska odsłona kampanii „Zgoda na życie”

Informacja Prasowa - 22.09.2016
191

Kolejna odsłona ogólnopolskiej kampanii Ministerstwa Zdrowia - "Zgoda na życie"

Ogólnopolska kampania Ministerstwa Zdrowia „Zgoda na życie” doczekała się kolejnej odsłony. W ramach współpracy z Ekstraklasą SA, na wszystkich meczach 9. Kolejki LOTTO Ekstraklasy kibice mogli zobaczyć powstały w ramach akcji spot oraz otrzymać oświadczenie woli w barwach swojego klubu. Za realizację kampanii odpowiada Fabryka Komunikacji Społecznej.

„Kibice, zawodnicy… Wszyscy gramy w jednej drużynie. Jesteśmy jak jeden organizm. Kiedy jeden z nas opuszcza boisko, ktoś inny wchodzi do gry” –  ta właśnie myśl przewodnia towarzyszyła twórcom promującego akcję spotu, w którym zgoda na pośmiertne oddanie narządów do przeszczepienia porównana została do zmiany piłkarskiej.

Kiedy jeden piłkarz opuszcza boisko, zmienia go inny i mecz toczy się dalej. Podobna sytuacja ma miejsce w momencie przeszczepienia narządu od zmarłego dawcy – dzięki takiej operacji można uratować życie jednemu lub nawet kilku biorcommówi Piotr Płachecki, dyrektor kreatywny w Fabryce Komunikacji Społecznej W spocie wykorzystane zostały ujęcia z meczów LOTTO Ekstraklasy, w których widać najważniejsze akcje zawodników i dopingujących fanów. Wystąpili w nim też najmłodsi kibice – dzieci, które żyją i mogą chodzić na mecze ulubionych drużyn właśnie dzięki czyjejś decyzji o oddaniu po śmierci swoich narządów do przeszczepu – dodaje.

W kampanię włączyło się wszystkich 16 klubów LOTTO Ekstraklasy. W ramach promowania idei transplantologii zachęcają one kibiców na swoich profilach na Facebooku do wypełnienia internetowej deklaracji odnośnie oddania narządów do przeszczepu po śmierci (http://deklaracja.zgodanazycie.pl/ ) oraz obejrzenia spotu akcji.

Oprócz tego w kasach biletowych na stadionach dostępne są sprofilowane pod kątem każdego klubu oświadczenia woli, które rozdawane były również przez wolontariuszy w trakcie meczów 9. kolejki.

Dodatkowo, w trakcie niedzielnego spotkania Legii Warszawa z KGHM Zagłębiem Lubin, piłkarze eskortowani byli na boisko przez dzieci po przeszczepie, będące pod opieką Fundacji For Life, Fundacji Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu oraz Fundacji AD-RENalina.

Powstały w ramach akcji spot można obejrzeć również na kanale Zgoda na Życie na YouTubie pod adresem: https://www.youtube.com/watch?v=uXUYZmgyo9w. Za jego produkcję odpowiedzialne było Studio Filmowe Montevideo Sp. z o.o.

Comments

comments

191
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...