TVN po raz kolejny najchętniej oglądaną stacją telewizyjną
W kwietniu TVN był po raz kolejny najchętniej oglądaną stacją telewizyjną w kluczowych dla reklamodawców grupach docelowych. Co więcej, udział całego portfolio sięgnął 25,8% (16-49). Jest to wzrost o 7,2% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Dzięki doskonałej wiosennej ofercie programowej Grupa TVN wygrywa z konkurencją i potwierdza, że jest najszybciej rosnącym nadawcą na rynku*.
TVN był numerem jeden wśród tzw. Wielkiej Czwórki w porach największej oglądalności telewizji – 13% udziału w godz. 18:00-23:00 oraz 13,2% w godz. 19:00-23:00. Stacja utrzymała też pozycję lidera w grupie komercyjnej 16-49, zarówno w godzinach 18:00-23:00 (SHR: 15,9%), 19:00-23:00 (SHR: 16,4%), jak i przez cały dzień (SHR: 13,9%). Ponadto TVN był najchętniej oglądanym kanałem wśród osób w wieku 16-49 z dużych miast, w tym widzów o wysokich dochodach.
Udział stacji TVN w najważniejszych grupach docelowych w kwietniu 2017 r.
grupa 4+ | 16-49 | 16-49
m> 100 tys. |
16-49
m>100 tys. wysoki dochód |
||
02:00 – 25:59 | TVP1 | 8,80% | 5,29% | 4,65% | 5,28% |
TVP2 | 7,88% | 6,73% | 5,79% | 6,26% | |
Polsat | 11,17% | 12,42% | 11,39% | 8,77% | |
TVN | 10,45% | 13,85% | 17,15% | 17,62% | |
18:00 – 23:00 |
TVP1 |
10,16% | 6,36% | 5,79% | 6,74% |
TVP2 | 10,79% | 8,83% | 7,33% | 7,84% | |
Polsat | 11,55% | 13,00% | 12,02% | 10,25% | |
TVN | 12,97% | 15,93% | 19,77% | 19,77% | |
19:00 – 23:00 |
TVP1 |
10,23% | 6,62% | 5,89% | 7,17% |
TVP2 | 11,08% | 9,34% | 7,73% | 8,25% | |
Polsat | 11,02% | 12,34% | 11,61% | 10,00% | |
TVN | 13,23% | 16,37% | 20,78% | 21,35% |
Źródło: Nielsen Audience Measurement
W kwietniu do kanałów TVN (łącznie) należało 25,8% rynku telewizyjnego (16-49). Grupa była też najpopularniejszym nadawcą wśród widzów 16-49 z dużych miast (SHR: 30,6%) oraz wśród wielkomiejskiej widowni komercyjnej o wysokich dochodach (SHR: 33,9 %).
Udział Grupy TVN w najważniejszych komercyjnych grupach docelowych w kwietniu 2017 r.
16-49 | 16-49
m> 100 tys. |
16-49
m>100 tys. wysoki dochód |
||
02:00 – 25:59 | Grupa TVP | 19,05% | 15,76% | 17,08% |
Grupa Polsat | 25,24% | 21,64% | 16,43% | |
Grupa TVN | 25,77% | 30,57% | 33,90% | |
18:00 – 23:00 |
Grupa TVP |
21,10% | 17,66% | 18,96% |
Grupa Polsat | 25,75% | 22,25% | 17,28% | |
Grupa TVN | 26,12% | 31,36% | 33,50% | |
19:00 –23:00 |
Grupa TVP |
21,72% | 17,86% | 19,37% |
Grupa Polsat | 25,36% | 21,89% | 16,73% | |
Grupa TVN | 26,47% | 32,04% | 34,28% |
Źródło: Nielsen Audience Measurement
Do najchętniej oglądanych wiosennych nowości należeli „Milionerzy”. Popularny teleturniej odnotował rekordowy wynik w świąteczny poniedziałek (17 kwietnia) – odcinek specjalny z udziałem rodziny Chajzerów oraz Małgorzaty Rozenek i Radosława Majdana obejrzało niemal 4,1 mln widzów (28,2% udziału w 16-49). „Agent-Gwiazdy” przyciągał średnio 20,3% widowni komercyjnej 16-49, a w czasie nadawania programu TVN był najchętniej wybieraną stacją w tej grupie. Maksymalna widownia najnowszego serialu TVN – „Belle Epoque” – wynosiła niemal 1,8 mln osób.
Dużą popularnością cieszyły się także formaty kulinarne. „Kuchenne rewolucje” regularnie oglądało 2,6 mln widzów, a średni udział show wynosił 25,1% w grupie 16-49. „MasterChef Junior” był bezapelacyjnym liderem w swoim paśmie nadawania. W kwietniu maksymalny udział programu sięgnął 20,6% w grupie 16-49.
Propozycje serialowe TVN również radziły sobie świetnie. „Na Wspólnej” zdystansował konkurencję w swoim paśmie (max SHR: 16,9%). „Drugą szansę” średnio oglądało 17,3% widzów w wieku 16-49 lat. „Fakty” były nadal najpopularniejszym serwisem informacyjnym w kraju. Regularnie śledziło je ponad 3 mln Polaków (udział w 16-49: 23%).
*Wśród największych grup telewizyjnych w najważniejszych grupach docelowych.