TVN wygrywa kwietniowy wyścig ramówek

Redakcja PR - 05.05.2017
251

TVN po raz kolejny najchętniej oglądaną stacją telewizyjną

W kwietniu TVN był po raz kolejny najchętniej oglądaną stacją telewizyjną w kluczowych dla reklamodawców grupach docelowych. Co więcej, udział całego portfolio sięgnął 25,8% (16-49). Jest to wzrost o 7,2% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Dzięki doskonałej wiosennej ofercie programowej Grupa TVN wygrywa z konkurencją i potwierdza, że jest najszybciej rosnącym nadawcą na rynku*.

TVN był numerem jeden wśród tzw. Wielkiej Czwórki w porach największej oglądalności telewizji – 13% udziału w godz. 18:00-23:00 oraz 13,2% w godz. 19:00-23:00. Stacja utrzymała też pozycję lidera w grupie komercyjnej 16-49,  zarówno w godzinach 18:00-23:00 (SHR: 15,9%), 19:00-23:00 (SHR: 16,4%), jak i przez cały dzień (SHR: 13,9%). Ponadto TVN był najchętniej oglądanym kanałem wśród osób w wieku 16-49 z dużych miast, w tym widzów o wysokich dochodach.

Udział stacji TVN w najważniejszych grupach docelowych w kwietniu 2017 r.

grupa 4+ 16-49 16-49

m> 100 tys.

16-49

m>100 tys. wysoki dochód

02:00 – 25:59 TVP1 8,80% 5,29% 4,65% 5,28%
TVP2 7,88% 6,73% 5,79% 6,26%
Polsat 11,17% 12,42% 11,39% 8,77%
TVN 10,45% 13,85% 17,15% 17,62%
18:00 – 23:00  

TVP1

10,16% 6,36% 5,79% 6,74%
TVP2 10,79% 8,83% 7,33% 7,84%
Polsat 11,55% 13,00% 12,02% 10,25%
TVN 12,97% 15,93% 19,77% 19,77%
19:00 – 23:00  

TVP1

10,23% 6,62% 5,89% 7,17%
TVP2 11,08% 9,34% 7,73% 8,25%
Polsat 11,02% 12,34% 11,61% 10,00%
TVN 13,23% 16,37% 20,78% 21,35%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

W kwietniu do kanałów TVN  (łącznie) należało 25,8% rynku telewizyjnego (16-49). Grupa była też najpopularniejszym nadawcą wśród widzów 16-49 z dużych miast (SHR: 30,6%) oraz wśród wielkomiejskiej widowni komercyjnej o wysokich dochodach (SHR: 33,9 %).

Udział Grupy TVN w najważniejszych komercyjnych grupach docelowych w kwietniu 2017 r.

16-49 16-49

m> 100 tys.

16-49

m>100 tys. wysoki dochód

02:00 – 25:59 Grupa TVP 19,05% 15,76% 17,08%
Grupa Polsat 25,24% 21,64% 16,43%
Grupa TVN 25,77% 30,57% 33,90%
18:00 – 23:00  

Grupa TVP

21,10% 17,66% 18,96%
Grupa Polsat 25,75% 22,25% 17,28%
Grupa TVN 26,12% 31,36% 33,50%
19:00 –23:00  

Grupa TVP

21,72% 17,86% 19,37%
Grupa Polsat 25,36% 21,89% 16,73%
Grupa TVN 26,47% 32,04% 34,28%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

Do najchętniej oglądanych wiosennych nowości należeli „Milionerzy”. Popularny teleturniej odnotował rekordowy wynik w świąteczny poniedziałek (17 kwietnia) – odcinek specjalny z udziałem rodziny Chajzerów oraz Małgorzaty Rozenek i Radosława Majdana obejrzało niemal 4,1 mln widzów (28,2% udziału w 16-49). „Agent-Gwiazdy” przyciągał średnio 20,3% widowni komercyjnej 16-49, a w czasie nadawania programu TVN był najchętniej wybieraną stacją w tej grupie. Maksymalna widownia najnowszego serialu TVN – „Belle Epoque” – wynosiła niemal 1,8 mln osób.

Dużą popularnością cieszyły się także formaty kulinarne. „Kuchenne rewolucje” regularnie oglądało 2,6 mln widzów, a średni udział show wynosił 25,1% w grupie 16-49. „MasterChef Junior” był bezapelacyjnym liderem w swoim paśmie nadawania. W kwietniu maksymalny udział programu sięgnął 20,6% w grupie 16-49.

Propozycje serialowe TVN również radziły sobie świetnie. „Na Wspólnej” zdystansował konkurencję w swoim paśmie (max SHR: 16,9%). „Drugą szansę” średnio oglądało 17,3% widzów w wieku 16-49 lat. „Fakty” były nadal najpopularniejszym serwisem informacyjnym w kraju. Regularnie śledziło je ponad 3 mln Polaków (udział w 16-49: 23%).

*Wśród największych grup telewizyjnych w najważniejszych grupach docelowych.

Comments

comments

251
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...