Trzy nowe kategorie główne w konkursie Złote Spinacze – komentuje prezes ZFPR Grzegorz Szczepański

Redakcja PR - 15.06.2016
38

Związek Firm Public Relations po raz czternasty organizować będzie konkurs Złote Spinacze nagradzający najlepsze kampanie PR w Polsce.

W tym roku liczbę kategorii konkursowych zwiększono do 31 – 18 głównych, 2 specjalnych i 2 sektorowych.

O zmianach w konkursie i o decyzji wprowadzenia nowych kategorii, specjalnie dla portalu publicrelations.pl opowiada prezes Związku Firm Public Relations – Grzegorz Szczepański.

„Obserwujemy uważnie rynek i widzimy, że w ostatnich latach wyrosły unikalne kompetencje w obszarze poszczególnych dyscyplin. Taką dyscypliną jest min. Employer Branding – widzimy jak niezwykle ważna jest funkcja komunikacyjna w korporacjach, szczególnie w odniesieniu do budowania pożądania po stronie ich przyszłych pracowników. Wszyscy zdajemy sobie sprawę jak trudne jest dziś przyciąganie nowych talentów, jak wiele firm musi się z tym zmierzyć, dlatego Employer Branding zyskuje mocno na znaczeniu. Są na rynku unikalne praktyki, które do tej pory były trudne do zakwalifikowania, ta nowa kategoria została stworzona z myślą właśnie o takich projektach. Kategoria Custom Publishing jest z kolei odpowiedzią na rosnące od kilku lat zjawisko słabnięcia tradycyjnych mediów informacyjnych, z równoczesnym rozwojem segmentu „custom publishing”, czyli mediów własnych działających na rzecz firm, przedsiębiorstw, brandów, kierowanych do precyzyjnie zdefiniowanych grup odbiorców dla których tworzony jest content taki sam jak medialny, z tym że szyty na miarę ich potrzeb informacyjnych. Natomiast kategorię Content Marketing wprowadziliśmy do konkursu jako brakujący element miksu mediowego, czyli tzw. kanal paid (obok Media Relations – earned i Social Media – owned). Stworzyliśmy również nową kategorię sektorową – Profesional Servicies. Jest to ukłon w stronę m.in. agencji PR, które chciałyby zmierzyć się ze sobą na polu autopromocji, czyli pokazywać swoje unikalne projekty, to w jaki sposób sami prezentują swoją ofertę z wykorzystaniem technik public relations. Kolejną zmianą, wynikającą z chęci uhonorowania wszystkich finalistów jest wprowadzenie srebrnego i brązowego spinacza w kategoriach głównych i sektorowych. Jurorzy Konkursu będą mogli zdecydować o przyznaniu od 0 do 3 Brązkowych lub Srebrnych Spinaczy w każdej z kategorii głównych i sektorowych, natomiast Złoty Spinacz może być tylko jeden. W kategoriach specjalnych sędziowie zdecydują o przyznaniu bądź nie wyłącznie Złotego Spinacza.”

7O6A0703

Gala Złotych Spinaczy odbędzie się 2 grudnia br. w Warszawie. Zgłoszenia do konkursu przyjmowane są do 4 sierpnia. 3 października zostaną ogłoszone wyniki pierwszego etapu konkursu i listy nominowanych projektów.

O konkursie:
Konkurs ma charakter otwarty i jest kierowany do polskich oraz międzynarodowych przedsiębiorstw, instytucji publicznych, organizacji non-profit oraz podmiotów realizujących kampanie PR w Polsce. Jego celem jest zwiększanie profesjonalizmu i promocja najlepszych praktyk w PR i komunikacji. Do grona jury, jak co roku, zaproszeni zostali eksperci public relations, przedstawiciele świata nauki, mediów oraz organizacji biznesowych i pozarządowych. W tym roku projekty konkursowe oceniać będzie 50 jurorów. Audytorem konkursu jest firma doradcza KPMG.

Comments

comments

38
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...