„Truth About Street” – prawdziwe oblicze konsumentów. Unikalny projekt McCann Worldgroup

Informacja Prasowa - 09.10.2017
9

„Truth About Street” - prawdziwe oblicze konsumentów. Unikalny projekt McCann Worldgroup

Ponad 20 tys. pracowników wszystkich oddziałów McCann Worldgroup na całym świecie wyjdzie 10 października na ulice swoich miast, aby porozmawiać z mieszkańcami, poznać lokalną kulturę, nawyki zakupowe, nastroje, zebrać dane na temat konsumentów w różnych grupach wiekowych.

Polski oddział McCann Worldgroup również bierze udział w tym unikalnym projekcie, który pozwoli na maksymalne zbliżenie się do konsumentów – po raz pierwszy w historii to pracownicy agencji zbierać będą informacje konsumenckie.

Zebrane dane zostaną przetworzone przez działy strategii McCann Worldgroup na całym świecie, a efektem badania będzie globalny raport.

– Aby pomagać markom odgrywać znaczącą rolę w życiu ludzi – musimy bardzo dobrze zrozumieć ich kulturę czy zwyczaje. Dlatego wychwycenie lokalnych specyfik jest tak ważne. Ponadto w czasach, kiedy często mamy do czynienia z rosnącą koncentracją społeczeństwa wokół spraw lokalnych – ważne aby wsłuchać się w głos lokalnych społeczności i konsumentów bezpośrednio, mieć dane z pierwszej ręki, mówi Wojciech Borowski, prezes zarządu McCann Worldgroup w Polsce.

Jak będzie wyglądało to innowacyjne przedsięwzięcie? Pracownicy wszystkich oddziałów McCann Worldgroup zostaną podzieleni na cztero- bądź pięcio-osobowe teamy i przeprowadzą wywiady z 25 osobami w różnym wieku. Pytania zadawane konsumentom będą dotyczyły m.in. wyróżników kulturowych, stereoptypów dotyczących poszczególnych miast, tego jak ich zdaniem dane miasto wpływa na globalną rzeczywistość – lub może jest pod wpływem czynników globalnych, marek i firm reprezentujących lokalne wartości.

Ale to nie wszystko. McCannowi badacze przyjrzą się też lokalnej rzeczywistości. Zrobią zdjęcia osób, które ich zdaniem reprezentują styl danego miasta, tak aby zilustrować lokalną estetykę czy modę. Będą też musieli wybrać jedną z pięciu wartości (sukces, miłość, odkrywanie, cel, więź) i zrobić zdjęcie, które ich zdaniem najlepiej ilustruję tę wartość w danym mieście.

Pod lupą pracowników McCanna znajdą się też produkty i marki, a także zwyczaje zakupowe. Pracownicy agencji przyjrzą się lokalnym aktywnościom firm i marek – temu jak starają się one przykuć uwagę poprzez tradycyjną reklamę, inne działania promocyjne, czy w jakikolwiek inny sposób, czy robią to dobrze czy źle. W tym przypadku za ilustrację również posłużą zdjęcia.

Ostatnia część badania będzie poświęcona zwyczajom zakupowym, odpowie na pytanie czy konsumenci preferują zakupy lokalne, w swoim mieście czy może wolą kupować w internecie, czy od czasu popularyzacji zakupów internetowych zauważają jakieś zmiany, czegoś im brakuje w ofercie sklepów lokalnych.

– Jesteśmy podekscytowani, że możemy wziąć udział w tego typu przedsięwzięciu. Unikalność projektu polega na tym, że po raz pierwszy to pracownicy agencji wyjdą na ulicę aby zebrać informacje bezpośrednio na rynku i od konsumentów, maksymalnie się tym samym do nich zbliżając. W mojej ocenie pozwoli to na zbudowanie unikalnej wiedzy na temat trendów kulturowych i konsumenckich, które w dzisiejszym, często niestabilnym świecie, tak często się zmieniają, a które pomagają agencjom tworzyć nowoczesne, angażujące konsumentów kampanie, mówi Marcin Samek, Strategy & SoMe Director w McCann Wordlgroup Polska.

Dane zebrane podczas badania zostaną wprowadzone do specjalnie w tym celu stworzonej platformy informatycznej, a lokalny zespół strategiczny opracuje na tej podstawie lokalny raport. Następnie dane zostaną zagregowane globalnie – na tej podstawie w listopadzie br. powstanie globalny raport. Wnioski z badania zostaną też udostępnione klientom agencji.

Comments

comments

9
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...