TripAdvisor proponuje swoim użytkownikom śledzenie znajomych i marek, sprofilowane informacje oraz planowanie podróży
TripAdvisor ponownie uruchomił swoją stronę internetową jako spersonalizowany węzeł komunikacyjny, który pozwoli użytkownikom na zapisywanie rekomendacji, śledzenie znajomych i marek oraz tworzenie własnych „inspirujących” treści.
Przechodzimy od największego na świecie serwisu turystycznego do najbardziej spersonalizowanej i połączonej społeczności turystycznej w historii – powiedział na konferencji prasowej Stephen Kaufer, dyrektor generalny i współzałożyciel TripAdvisor.
Zmiana na platformie została wprowadzona po przeprowadzonym badaniu dotyczącego, tego na co najbardziej zwraca się uwagę przy planowaniu podróży. Okazało się, że chociaż 66% respondentów stwierdziło, że czyta recenzje, to 62% przyznało, że ważniejsze są dla nich rekomendacje od przyjaciół i rodziny, podczas gdy 36% ogląda filmy, 47% czyta artykuły, a 45% ogląda zdjęcia miejsc do jakich planuje się udać.
Nowa strona internetowa będzie zawierała tzw. ‘travel feed’ , w którym użytkownicy będą wiedzieli treści jakie na bieżąco publikują osoby, których obserwują, jak i treści dotyczące ich wyszukiwań, a pochodzące od znajomych. Gdy przykładowo użytkownik będzie wybierał się do Londynu, dostanie informacje, że jego kolega dodał kilka miesięcy wstecz recenzję hotelu w tym mieście.
Pojawi się również funkcja mapy, która sprawi, że gdy użytkownik znajdzie się w zasięgu miejsca, któremu wystawił opinię znajomy, dostanie o tym powiadomienie.
Nowa strona ma się pojawić na całym świecie jeszcze w tym roku.
Źródło: marketingweek.com