Trendy w roku 2018 według raportu Newzoo Published

Redakcja PR - 26.01.2018
94

Trendy w roku 2018 według raportu Newzoo Published

Co śledzić i na co warto czekać w 2018 roku? Za Newzoo analizujemy rynek gamingu, esportu i urządzeń mobilnych. Wskazujemy trendy, które w ciągu najbliższych 12 miesięcy okażą się kluczowe dla branży rozrywkowej i technologicznej.

Gry

2018 zapowiada się jako kolejny dobry rok dla konsoli Nintendo Switch. Aktywność niezależnych deweloperów w tworzeniu kolejnych tytułów, oraz liczne dodatki wypuszczane przez Nintendo, pozwalają japońskiemu  gigantowi z optymizmem patrzeć w przyszłość. Możliwe, że na Switchu zagoszczą wkrótce kultowe Pokemony, co wg. Newzoo może wyeliminować z rynku pozostałe konsole przenośne. (Switch można także podłączyć do telewizora).
Sony i Microsoft wypuszczają nowe wersje swoich konsoli – PRO oraz One X. Czy Xbox dorówna Play Station? Oczekiwania względem nowych konsol nie były wygórowane, jednak sprzedaż pierwszych egzemplarzy przerosła wszelkie oczekiwania.
Narastają kontrowersje wokół tak zwanych “loot boxes” czyli wirtualnych przedmiotów możliwych do zdobycia w grze, w drodze losowania. Uczestnictwo w loteriach jest płatne i wielu obserwatorów dostrzega w tym mechanizmy hazardowe. Zapewne w 2018 roku pojawią się rządowe regulacje tego aspektu, zmuszające deweloperów do znacznego ograniczenia podobnych praktyk.
2018 może być owocnym rokiem dla konsolowych gier typu “free-to-play”. Podczas gdy podobne rozwiązania doskonale sprawdzają się w mobile i coraz częściej na PC, do tej pory tylko kilka tytułów było dostępnych dla konsolowych graczy.  Wypuszczenie “Tecent” gry w formacie MOBA na Switcha może być zapalnikiem do pojawiania się kolejnych konsolowych gier w formacie free-to-play.

Esport

Potencjalny sukces Overwatch League będzie kluczowy nie tylko dla esportowej sceny Overwatch, ale także dla całego esportu. Nowa Liga jest skonstruowana w taki sposób by być jak najbardziej “przyjazna” dla mediów. Poprzez atrakcyjny content ma przyciągać kupujących i sponsorów. Franczyzobiorcy otrzymują wiele benefitów, ale Overwatch wciąż musi dowieść swojej wartości jako tytuł esportowy.
Z początkiem 2018 roku zaczęła obowiązywać umowa na streaming między Riot Games (deweloper LoL) a BAMTECH. Newzoo oczekuje, że Riot będzie chciało stworzyć własną platformę streamingową dedykowaną widzom przed komputerami. Główną korzyścią takiego rozwiązania byłaby możliwość nagradzania oglądających bonusami z gry League of Legens.
Sukces i wysyp gier typu battle royal games, takich jak PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS, w której stu niezależnych graczy zmaga się ze sobą na ogromnej mapie, wymaga opracowania nowych sposobów streamingu. W końcu trudno zdecydować, który ze stu graczy wykona w danej sekundzie najbardziej spektakularną akcję
W 2017 Newzoo zaobserwowało kilka powiązanych z esportem ICO (startupów zbierających kapitał społeczny w zamian za udostępnienie produktu wspierającym), których działalność rozpocznie się w 2018 roku. Rola i użyteczność kryptowalut i technologii blockchain jest wciąż niewykorzystywana w esporcie. Newzoo pisze o tym jak wykorzystanie blockchaina połączonego ze smart-kontraktami może przynosić benefity dla sceny profesjonalnej i amatorskiej, np. poprzez automatyczne i bezpośrednie wypłacanie nagród. W Polsce już powstał start-up opierający się na wykorzystywaniu tych mechanizmów – Gamenation, który kryptowalutę, blockchain i smart-contracty zamierza wykorzystywać do dystrybucji gier niezależnych studiów.

Mobile

W 2017 roku Apple mocno postawiło na ARKit, technologię rozszerzonej rzeczywistości, przetwarzającą “prawdziwy świat” i dodającą do niego nowe elementy np. portal na środku ulicy. Tymczasem Google kontynuuje ARCore, co daje deweloperem niespotykaną dotąd  możliwość tworzenia gier wykorzystujących technologię rozszerzonej rzeczywistości. Pytanie kiedy będą chcieli z niej korzystać? Ubiegłe lata były pod tym względem jałowe, jeśli nie liczyć wielkiego hitu Pokemon GO. Ponoć studio Niantic ma wypuść grę AR oparta na Harrym Potterze.
Klasycznie pojęta branża rozrywkowa oparta głównie na telewizji dostrzega, że coraz więcej konsumentów wybiera rozrywkę na urządzeniach mobilnych. Jest to szansa dla franczyzodawców, udostępniających motywy kultowych tytułów pod postacią gier i aplikacji. Było już Stranger Things, Rick & Morty, Star Wars oraz wiele więcej. Można oczekiwać, że w 2018 roku pojawią się kolejne ciekawe aplikacje oparte na znanych z telewizji formatach.
Wraz z rozwojem technologicznym smartfonów, często używanych zamiennie z laptopem, oraz zwiększaniem się ekranów, na telefony pojawiają się nowe gry z gatunków zarezerwowanych do tej pory wyłącznie dla PC-tów. Gry typu MMO, battle royal games, czy real-time-strategy. Większość została wypuszczona pod koniec roku 2017. Czas pokaże czy się przyjmą i czy będą stanowić realne zagrożenie dla komputerów i konsol.
W 2017 roku pojawiło się wiele smartfonów bez ramek, rozpowszechniła się także technologia LED. Wraz z ciągłym zwiększaniem wydajności podzespołów, sprawiających, że nasze smartfony działają szybciej i efektywniej, trwają prace nad telefonami wykorzystującymi sztuczną inteligencję i uczącymi się zachowań użytkowników. Firmy takie jak Google, Apple czy Huawei poczyniły znaczne inwestycje w celu poprawienia użytkowania, życia baterii, aparatów i ergonomii smartfonów. Możemy oczekiwać, że w naszych dłoniach wkrótce pojawi się kolejna generacja smartfonów.
Źródło: EsportGO 

Comments

comments

94
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...