Trendy w kategorii UC na 2023 rok

Informacja Prasowa - 16.11.2022
207

UC - Unified Communication

Trendy w kategorii UC na 2023 rok

Nagłe przyspieszenie procesu cyfryzacji, wprowadzenie nowych modeli pracy – hybrydowych i tych całkowicie zdalnych, czy potrzeba poszukiwania nowych talentów całkowicie przeorganizowały życie społeczeństwa, ale również strategie biznesów. Już wcześniej oczywiste było to, że Sztuczna Inteligencja (AI) odgrywa coraz większą rolę w codzienności, co znaczy, że też UC (Unified Communication) staje się bardziej zauważana i doceniana. Wykrywanie twarzy, głosu, transkrypcja mowy na tekst, czy automatyczne tłumaczenia pozwalają na zaoszczędzenie czasu pracowników i skupienie się na rzeczywistym celu wykonywanej pracy. Funkcje wspierane przez AI nie są tylko korzystne z punktu widzenia dostępności, ale także pozwalają na prowadzenie, monitorowanie i kontrolowanie dokumentacji, notatek, czy całych spotkań.

Trendy w kategorii UC odzwierciedlają to, co firmy i pracownicy w dalszym ciągu cenią w nowych rozwiązaniach: większą elastyczność, automatyzację oraz bezpieczeństwo. Wiąże się to także ze znacznym skoncentrowaniem uwagi na potrzebach pracowników. Usprawnienie codziennej pracy, przez dostosowanie otoczenia do potrzeb zatrudnionych, nie tylko ułatwia wykonywanie służbowych obowiązków w każdej lokalizacji, ale również prowadzi do osiągnięcia wspólnych celów biznesowych.

Priorytet na usprawnienie pracy

W Polsce coraz częściej podejmowany jest temat skrócenia tygodnia pracy do 4 dni. Niemal trzy czwarte Polaków chciałoby pracować cztery dni w tygodniu, ale z zastrzeżeniem, że nadal otrzymywaliby pensję jak za pięć dni – wynika z badania ManpowerGroup. Dlatego, konieczne stanie się usprawnienie procesów, aby wszystkie zadania mogły zostać wykonane w krótszym czasie. Chcąc ułatwić i przyspieszyć codzienną pracę większość osób wybiera urządzenia, które wyróżniają się znaczną automatyzacją. Dlatego też coraz bardziej popularne stają się rozwiązania oferujące natychmiastowe połączenie z konkretną aplikacją do prowadzenia audio czy wideokonferencji. Możliwość rozpoczęcia spotkania bez dodatkowej ingerencji, parowania sprzętów jest obecnie jednym z podstawowych wymagań pracowników. Szukanie uproszczeń i odciążenia w codziennych obowiązkach sprowadza się także do unifikacji systemów oraz urządzeń, w taki sposób, aby jedno oprogramowanie lub wtyczki obsługiwały wiele z nich.

Obowiązkowe tłumienie dźwięków otoczenia

To, co jest i w kolejnych latach będzie tak samo istotne podczas pracy to możliwość „odcięcia się” od hałasu dobiegającego z otoczenia i skupienie na aktualnie istotnych kwestiach. Bez względu na to, czy praca będzie wykonywana z domu, z biura, czy z dowolnej lokalizacji – dźwięki tła muszą być tłumione, aby zachować ciągłość i wysoką wydajność wykonywania zadań. Funkcja ANC jest więc niezbędna w rozwiązaniach przeznaczonych do pracy hybrydowej, a wręcz staje się oczywistością, gdy mowa o profesjonalnych urządzeniach dedykowanych biznesowi.

Praca zdalna w podróży i nie tylko

Praca zdalna w zawrotnym tempie podbiła globalny sektor korporacyjny, tym samym poniekąd zmuszając coraz więcej pracodawców do otwarcia się na taki model. Pomimo że nadal nie wszyscy z nich są przekonani, to obecnie aż 89% organizacji wdrożyło pracę hybrydową, według „Hybrid and Beyond. Define. Design. Deliver. Wyzwania we wdrażaniu hybrydowego modelu pracy”. Pozwoliło to na osiągnięcie większego poziomu elastyczności i postawienie własnych spraw i priorytetów pracowników na pierwszym miejscu, co potwierdza aż 73% ankietowanych z badania „Wpływ pracy zdalnej i hybrydowej na dobrostan pracowników”. Po czasie okazało się to rewolucyjnym podejściem, który całkowicie przeorganizował rynek pracy. Obecnie największym trendem, który nieprędko przejdzie do historii, jest praca na odległość – z dowolnych lokalizacji, czy to w kraju zatrudnienia, czy poza jego granicami, w zupełnie egzotycznych warunkach. Początkowo taka sytuacja może okazać się niezwykle ciężka do koordynacji, chociażby ze względu na różne strefy czasowe. Dobrym rozwiązaniem na to jest wprowadzenie zadaniowego trybu pracy, zamiast „wysiadywania” obowiązkowych (i nieproduktywnych) ośmiu godzin przed komputerem.

Praca w podróży i z dowolnego miejsca na ziemi wiąże się także z odpowiednim wyposażeniem pracownika. Jako regularni użytkownicy urządzeń umożliwiających wykonywanie zadań służbowych na odległość, oczekujemy od nich, że będą kompaktowe, lekkie i łatwe w transporcie, a także nie będą sprawiały problemu przy konfiguracji i użytkowaniu. Wielofunkcyjność rozwiązań na pewno jest dużym udogodnieniem, ponieważ można wtedy korzystać z mniejszej liczby sprzętów, bez negatywnego wpływu na jakość i wydajność. Podobnie jak to, by nie tylko w teorii nadawały się do pracy z każdego miejsca i rzeczywiście spełniały wymagania co do łatwiejszego „przemieszczania się z pracą”.

Comments

comments

207
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...