Trendy w digital marketingu – na co zwracać uwagę w 2019 roku, by nie dać się wyprzedzić konkurencji?

Informacja Prasowa - 27.02.2019
276

Trendy w digital marketingu – na co zwracać uwagę w 2019 roku, by nie dać się wyprzedzić konkurencji?

Trendy w digital marketingu – na co zwracać uwagę w 2019 roku, by nie dać się wyprzedzić konkurencji?

Czy to koniec digital marketingu jaki znamy? Agencja Procontent przygotowała raport „Trendy w digital marketingu”, w którym zwraca uwagę na nowe kanały komunikacji i narzędzia, dominujące w nadchodzących miesiącach. Nowe technologie przeniosły relacje międzyludzkie w przestrzeń cyfrową. Z każdym rokiem można zaobserwować zmiany zachowań użytkowników
sieci. Wymuszają one na marketerach poszukiwania nowoczesnych sposobów dotarcia do
internautów. Przedstawiamy 5 najważniejszych trendów w digital marketingu, od których zależy
sukces prowadzenia działań online.

Odporność na przeładowanie treścią – content shock Z roku na rok marketerom coraz trudniej przebić się z informacją. Na wytwarzanie contentu poświęcają coraz więcej czasu i środków, a udostępniają go za darmo, podejmując dodatkowe
działania, by zainteresować nim użytkowników. Dzięki mobilnym technologiom użytkownicy mają dostęp do różnorodnych treści o każdej porze i w każdym miejscu. Im więcej treści jest dostępne, tym mniej odbiorców ona angażuje. Konsument przesycony treścią staje się coraz bardziej wymagający.

W obliczu zjawiska, jakim jest content shock, na znaczeniu zyskają mikroinfluencerzy. Mają oni najbliższy kontakt ze swoimi konsumentami, przez co siła ich perswazji jest większa – znają swoich użytkowników od podszewki i potrafią aktywować ich zachowania.

Marketing z ludzką twarzą

Trend, który na stałe zagościł w działach marketingu wpływa na rozwój nowych form działań
promocyjnych. Liczy się prosty autentyczny przekaz, który wywołuje emocje u odbiorcy. Właśnie
dlatego TiKTok, globalna społeczność wideo, przebojem zdobywa serca młodszych użytkowników
sieci. Rekomendowane produkty, personalizowany e-mail marketing, ceny i treść napędzają
e-commerce. Nadanie ludzkich cech markom, chociażby tym, które wiążą się głównie z kanałem
cyfrowym, mocno oddziałuje na konsumenta. Na znaczeniu zyskuje marketing treści generowany
przez użytkowników – opinie o danym produkcie, selfies, a także popularne memy.
Blockchain – przyszłość marketingu

Z dobrodziejstw technologii dotychczas kojarzonej głównie z rynkiem walutowym coraz śmielej
zaczyna korzystać marketing. Firmy uzyskują narzędzie, zapewniające całkowitą przejrzystość działań
konsumenta oraz zaufanie do marki przy jednoczesnym zachowaniu gwarancji bezpieczeństwa
informacji. Blockchain w marketingu wciąż traktowany jest jako innowacja. W przypadku szerokiego
wykorzystania tej technologii dystrybucja treści przeniesie się w obszar bez pośredników, gdzie liczą
się relacje między użytkownikiem a marką, co pozwoli np. na częściowe uniezależnienie się od
Google. Przykładem takiego uniezależnienia od sieci reklamowych może być przeglądarka Brave.

Dzięki wykorzystaniu technologii Blockchain, zyski z reklamy od reklamodawcy trafiają do użytkownika i wydawcy. Sam użytkownik, który zgodzi się na odbieranie treści reklamowych, określa, jaki content go interesuje. Co więcej otrzymuje za to wynagrodzenie (w postaci kryptowaluty). Reklamodawca wie, co chce widzieć użytkownik, dzięki temu jest w stanie trafniej dopasować content. Wydawca otrzymuje wynagrodzenie za publikacje od reklamodawcy. Dostaje także część
puli od użytkownika, który w ten sposób wynagradza swoich ulubionych wydawców. Wszystko to przy zachowaniu pełnej anonimowości.

Social media w kryzysie

Fake newsy, fałszywe konta, nieprawdziwy content powodują, że zaufanie użytkowników do portali
społecznościowych w ostatnim czasie znacząco spadło. W związku z aferą Cambridge Analityca trend
najbardziej dotknął Stany Zjednoczone, choć skutki afery odczuwalne były także w Polsce. Twitter
boryka się z problemem botów, odpowiedzialnych za fake newsy, fikcyjne konta zalewają Instagram.
Wykorzystanie pełnych możliwości reklamowych takich platform wiąże się z tym, że znaczna część
wygenerowanego ruchu nie przełoży się na realne zyski. Dla marketerów istotne jest posiadanie
narzędzi, które pomagają wykrywać fake konta, weryfikują zasięgi i sprawdzają użytkowników oraz
prawdziwość postaci.

Era Chatbot’ów

Rezygnacja z kosztownych działów obsługi klienta na rzecz Chatbotów zwiększa skuteczność działań marketingowych. Przewaga nowego trendu nad tradycyjną obsługą polega na tym, że Chatbot może obsługiwać klienta praktycznie w nieograniczonych ramach czasowych i językowych. Konkursowe, promocyjne, informacyjne, sprzedażowe – Chatboty oferują niezliczone możliwości zastosowań, zależne w dużej mierze od branży i oczekiwań danego marketera. Wśród licznych korzyści najistotniejsze wydają się być precyzyjne wytypowanie i niski koszt pozyskania użytkownika. Nadchodzące miesiące z pewnością będą poświęcone rozwojowi działań związanych z generacją leadów. Już dziś wielu naszych klientów pyta i korzysta z tego typu usług w przeróżnych branżach, od badań klinicznych po usługi coachingowe. Drugim istotnym trendem będzie wykorzystanie kanału Linkedin do działań Employer Branding oraz budowania wizerunku na potrzeby social selling. W tym wypadku formatem wiodącym będzie wideo. Nie tylko w postaci setek eksperckich, coraz częściej będą to także swobodne rozmowy nagrywane w mini studiach firmowych i influencerskich – komentuje Iwona Kubicz, prezes agencji Procontent Communication.

 

Comments

comments

276
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...