Trendy w 2016

Jerzy Ciszewski - 23.01.2016
138

Wraz z nowym rokiem posypały się artykuły przepowiadające przyszłość różnych dziedzin, dyscyplin, specjalizacji. Nie mogło to ominąc marketingu. Spraw

… tak więc …

Paweł Tkaczyk

Przewiduje kontynuacje trendów, które zostały zapoczątkowane już w 2015 roku. Zalicza się do nich między innymi zwiększenie budżetów reklamowych. Platformy takie jak Facebook największy okres wzrostu mają już za sobą, dlatego własnie trzeba liczyć się z większymi nakładami, jeśli chodzi o kampanie. W związku z tym także sam proces analizy kosztów i sam tworzenie treści czy też kierowanie reklam do określonych grup odbiorców będzie bardziej dokładne.

Paweł Tkaczyk dodaje do tego również pierwiastek ludzki w postaci coraz bardziej spersonalizowanych komunikatów do klienta. Obsługa klienta ma ogromne znaczenie dla procesu kupowania, dlatego właśnie współcześni marketerzy powinni na tym skupić się najbardziej. Autor wspomina również o influencerach i mokrospołecznościach, które także mają ogromne znaczenie.

Bardzo ważna nadal będzie technologia. Nowe aplikacje, formaty wideo, wirtualni asystenci. Jeszcze po ulicach nie będą chodzić roboty, ale rok 2016 będzie z pewnością czasem rozkwitu nowinek.

Sale$ Man

Tutaj już mniej pierwiastka ludzkiego. W tym roku będziemy stawiać przede wszystkim na nowe technologie. Pojawia się znów wideo i dominacja ruchu mobilnego. Dzisiejsze telefony to małe komputery, które nosimy przy sobie każdego dnia. Nie służą nam już tylko do dzwonienia i wysyłania wiadomści. Sprawdzamy na nich pocztę, serwisy społecznościowe, nagrywamy treści wideo. Nic dziwnego, że telefony będziemy wykorzystywać do niemal każdej aktywności w internecie.

Do tego dochodzi fakt, że tworzone są nowe gadżety, które mają nas przenosić do innej rzeczywistości wirtualnej, nie tylko okulary, ale i chodzi także o bluetooth nowej generacji, który będzie nam podpowiadał np. w zakupach. Branża reklamowa może wykorzystać to i jeszcze bardziej wpływać na odbiorcę, potencjalnego klienta. Czy to nie jest troche przerażające?

Marketer+

Od samych twórców przechodzimy do magazynów, w których znajdziemy artykuły z przeglądem trendów eksperckich. Oprócz punktów, które już zostały wymienione, u Ann Handley (autorki książek o content marketingu) wkrada się pomysł śmielszego contentu. To wyróżnianie się wśród przeciętnych komunikatów ma być dobrym posunięciem w 2016 roku dla firm.

Korporacje skupią się również na strategicznych posunięciach, jakimi będzie kupno blogów i popularnych serwisów tematycznych. Autorem tych stwierdzeń jest Joe Pulizzi, twórca Content Marketing Institute. Oszczędność czasu przez firmy (serwisy zazwyczaj wymagają dużych nakładów) to główny motor takich decyzji.

Sprawny Marketing

Powtarzają się wcześniejsze przewidywania. Rok 2016 będzie należał do nowych formatów i rozwiązań, mających na celu jeszcze lepsze monitorowanie zachowań klientów. Różne techniki śledzenia ruchu, wdrażanie najbardziej spersonalizowanych reklam do tej pory to cel wielu firm. Wynikiem ma być oczywiście zwiększanie sprzedaży i w efekcie zadowolenie naszych klientów.

W tym wszystkim jednak nie powinniśmy zapominać o jakości. Przypomina o niej Paweł Strykowski z WhitePress. Łączy się z tym także multizadaniowość agencji i samych marketerów, którzy będą musieli nabywać nowe kompetencje, łączyć pewne dziedziny.

Podsumowanie

W tych wszystkich wypowiedziach powtarzało się kilka kwestii, które na pewno w roku 2016 będą miały największe znaczenie. Powinniśmy skupić się przede wszystkim na rozwoju różnych kompetencji. Umiejętności analityczne będą miały ogromne znaczenie w nowoczesnym marketingu. Nowe formaty i treści wideo również powoli dają o sobie znać w najnowszych kampaniach. Rozwój aplikacji mobilnych i samych tych urządzeń także odciśnie piętno na marketingu, trzeba więc w nowym roku mieć oczy i uszy szeroko otwarte na wszelkie nowinki.

AnnaKrol_TrendyMarketing

Comments

comments

138
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...