Mobile w 2016 zdetronizował tradycyjne urządzenia - podaje INNPoland
Liczba odsłon stron internetowych w mobile przekroczyła odsłony w desktop – informuje INNPoland. Magiczna bariera została pokonana w październiku 2016.
Wtedy to ponad połowę – 51,3 proc. odsłon witryn www – wygenerowali posiadacze urządzeń mobilnych, podczas gdy właściciele pecetów i laptopów odpowiadali za 48,7 proc ruchu.
W tym samym badaniu okazano, że użytkownicy mobile wypuszczają około 5 petabajtów (peta – 10 do potęgi 15) danych dziennie. Jeszcze bardziej imponująco wygląda ilość danych w chmurze – według badania Global Stats jest to 2 zettabajty (zetta – 1 z 21 zerami) za rok 2016; w 2019 ma być to około 9 zettabajtów.
Jak na tym tle wypada Polska? Według danych Plusa w 2011 roku transmisja danych osiągnęła poziom 12 petabajtów. W całym ubiegłym roku w Grupie Cyfrowy Polsat przetransmitowanych zostało bowiem 514 PB danych, co oznacza wzrost o czyli o… 80 proc. w porównaniu d 2015.
Skąd wynika popularność mobile? Odpowiadają za to przede wszystkim treści wideo, które gwałtownie zyskują na popularności. Internauci w każdej grupie wiekowej konsumują filmy na Youtube, Netflixie, czy Snapchacie. Wideo pochłania zaś więcej transferu niż treści tekstowe czy obrazkowe – z roku na rok rośnie też jakość odtwarzanych filmów. Według szacunków, do 2019 roku liczba smartfonów i tabletów mogących odtwarzać filmy w jakości 4K wzrośnie do 478 milionów.
Zobacz: Konsumpcja treści wideo na jednej infografice
Kolejny ważny czynnik przemawiający za wzrostem popularności mobile to biznes, a właściwie – jego rozwój. Coraz częściej firma, produkt czy usługa musi mieć własną aplikację, by klient w ogóle zapoznał się z ofertą. Za pośrednictwem urządzeń mobilnych transmituje się także webinaria, e-szkolenia i konferencje. Użytkownicy mobile nie blokują też tak często reklam – z adblokerów korzysta mniej niż 1 proc. posiadaczy smartfonów i tabletów. Przeciwną tendencję zauważa się wśród użytkowników korzystających z tradycyjnych urządzeń.
Zobacz: Polacy coraz częściej blokują reklamy w internecie
Wreszcie, na rozwój mobile niebagatelny wpływ ma internet rzeczy – internet of things (IoT). To wszelkie urządzenia domowego użytku, które są stałe podłączone do sieci i mogą być za jej pośrednictwem sterowane – mowa o lodówkach, klimatyzacji, telewizorach czy pralkach. Według badań IAB Polska, do 2020 roku do sieci podłączonych będzie ponad 25 mld inteligentnych urządzeń.
Źródło: INNPoland
Zobacz: