TikTok wzmacnia swoje działania w zakresie zwalczania operacji ukrytego wpływu

Informacja Prasowa - 27.05.2024
280

Nowe raportowanie i ograniczenia dla mediów powiązanych z rządami

  • Profile mediów, które TikTok oznacza jako powiązane z władzami państwowymi, a które podejmą próby docierania do społeczności poza swoim domowymi rynkami, przestają być wyświetlane w kanałach „Dla Ciebie”.
  •  W ciągu najbliższych kilku tygodni zablokowana zostanie możliwość płatnej promocji dla tych kanałów poza granicami swojego kraju.
  • TikTok wprowadza zmiany w raportowaniu operacji ukrytego wpływu. Będzie częściej i bardziej szczegółowo informował o próbach wykorzystania platformy do takich działań.
  • Powyższe zmiany mają jeszcze mocniej ograniczyć ryzyko wykorzystania TikToka do wywierania politycznego wpływu na opinię publiczną w innych krajach. To szczególnie ważne przed wyborami do Parlamentu Europejskiego oraz przy napiętej sytuacji geopolitycznej.
Treści mediów oznaczonych jako powiązane z władzami państwowe (ang. state affiliated media) nie są od teraz wyświetlane poza granicami ich rynków domowych, jeśli kierują tam swoją komunikację dotyczącą globalnych wydarzeń. Ten zdecydowany krok ma ograniczyć ryzyko politycznego wykorzystania platformy do wywierania wpływu na opinię publiczną. Zmiany zostały już wprowadzone w życie. TikTok publikuje też pierwszy raport poświęcony zwalczaniu operacji ukrytego wpływu.
TikTok, we współpracy z zewnętrznymi ekspertami, oznacza już od dawna kanały należące do mediów powiązanych z władzami (media państwowe/state-affliated media), by zwracać uwagę użytkownikom na potencjalny dodatkowy kontekst dla tych źródeł informacji. Takie oznaczenia pojawiają się tak przy treściach organicznych jak i promocyjnych, co jest szczególnie ważne w związku z globalnymi wydarzeniami.
Od teraz, jeśli takie treści będą kierowane przez te profile do społeczności poza granicami swego domowego rynku, przestaną być tam wyświetlane się w sekcji „Dla Ciebie”. To istotnie ograniczy możliwości dotarcia do pozadomowych odbiorców i kierowania potencjalnie nieobiektywncyh przekazów. Dla tych profili zostanie także w ciągu najbliższych kilku tygodniu wyłączona opcja płatnej promocji poza granicami swojego kraju.
To kolejne zabezpieczenie przed ewentualnym wykorzystaniem platformy do wywierania niekorzystnego wpływu na opinię publiczną. Ograniczenie tego ryzyka jest szczególnie istotne przez zbliżającymi się wyborami do Parlamentu Europejskiego i przy obecnej napiętej sytuacji geopolitycznej.

TikTok częściej i bardziej szczegółowo raportuje operacje ukrytego wpływu

Platforma wprowadzi również rozszerzone i częstsze raportowanie na temat prób jej wykorzystania do operacji wywierania wpływu (z kwartalnego na miesięczne). Do tej pory obszar ten stanowił część Raportu Egzekwowania Zasad Społeczności. Od dziś dostępna jest poświęcona temu sekcja, bardziej szczegółowa i częściej aktualizowana, uwzględniająca, m.in., próby powrotu wcześniej usuniętych siatek kont.
Od stycznia do kwietnia 2024 r. TikTok powstrzymał 15 kampanii mających na celu wywieranie wpływu i usunął 3 001 powiązanych z nimi kont. Zazwyczaj głównym ich celem było wpłynięcie na prowadzony w danych rynkach dyskurs polityczny, często związany z wyborami (np. wyborami prezydenckimi w Indonezji, parlamentarnymi w Serbii) albo istotnymi lokalnymi kwestiami społeczno-politycznymi (np w Wielkiej Brytanii czy Niemczech).
Dzisiejsze zmiany stanowią kontynuację długofalowych działań TikToka na rzecz wzmacniania autentyczności. Platforma będzie nadal zdecydowanie chronić swoją integralność, jednocześnie umożliwiając swojej społeczności tworzenie i odkrywanie autentycznych i wiarygodnych treści oraz relacji — od egzekwowania surowych zasad przeciwko szkodliwej dezinformacji, przez inwestowanie w edukację medialną społeczności, aż po specjalne funkcje w aplikacji i kampanie edukacyjne.

Comments

comments

280
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...