TikTok wspiera kultowe warszawskie kino Amondo

Informacja Prasowa - 02.12.2022
58

Warszawy studyjne kino Amondo to prawdziwa perełka na mapie stolicy, która od lat przyciąga pasjonatów filmu

TikTok wspiera kultowe warszawskie kino Amondo

W ramach wspierania lokalnej kultury, TikTok, globalna platforma rozrywkowa nawiązuje współpracę z unikatowym miejscem na mapie Warszawy – niezależnym kinem Amondo. Ta niesztampowa kolaboracja ma na celu odświeżenie przestrzeni oraz wsparcie kolejnych kulturalnych i ważnych inicjatyw, które mają tam miejsce.

Ukryte w podwórku przy ulicy Żurawiej i oddalone od gwaru centrum Warszawy studyjne kino Amondo to prawdziwa perełka na mapie stolicy, która od lat przyciąga pasjonatów filmu. Przestrzeń otwarta dla wszystkich, której główną misją jest dzielenie się miłością do kinematografii, od momentu pandemii mierzy się z problemami. Dlatego marka TikTok wyszła z inicjatywą pomocy Amondo, by przywrócić miejscu dawny blask. Wsparcie ze strony TikToka pozwoli, m.in., na remont i zwiększenie powierzchni lokalu, gdzie będą mogły odbywać się wydarzenia kulturalne, warsztaty oraz pokazy filmowe. Przede wszystkim jednak pozwoli utrzymać bieżące funkcjonowanie.

Jedno z najmniejszych kin w Polsce otworzyło swoje podwoje w 2018 roku po trzech latach nieoficjalnej działalności zakładającej spotkania i dyskusje fanów kinematografii. Dysponuje w tej chwili dwoma salami mogącymi pomieścić dwadzieścia i dwadzieścia pięć osób. Stylowa przestrzeń wspólna wypełniona neonami czy kasetami VHS to z kolei idealne miejsce na niespieszne spotkania w gronie znajomych, czy pracę poza domem.

Brak tłumów, cisza, interesujący dobór filmów i otwarte dyskusje po seansach sprawiają, że wizyta w Amondo na długo zostaje w pamięci. Kino oferuje zróżnicowany repertuar – w weekend 25-27 listopada odbędzie się druga edycja queerowego przeglądu filmów „Born this way”, podczas którego będą wyświetlane głośne obrazy m.in. „Boylesque” czy „Pięć diabłów”. Poza tym – repertuar obejmuje sporo niezależnych i artystycznych tytułów, a także pokazy filmów na kasetach VHS.

Amondo to jednak nie tylko filmy – to też zaangażowana społeczność entuzjastów kina, miłośników tej klimatycznej przestrzeni i okolicznych mieszkańców. Grupa ludzi, którzy bliską im sercom inicjatywę wspierali nie tylko finansowo w ciągu ostatnich miesięcy. Teraz do tego grona dołącza TikTok, by pomóc Amondo w wyjściu z finansowych tarapatów.

TikTok to platforma rozrywkowa, oferująca swojej różnorodnej społeczności bezpieczną przestrzeń wymiany poglądów i kreatywności, która angażuje się także w wartościowe lokalne projekty. Poza dużymi partnerstwami stawiamy też na nieoczywiste organizacje czy inicjatywy, które są warte uwagi i przede wszystkim – ważne dla rodzimej kultury. Cieszymy się na planowane wspólne działania i już teraz zapraszamy do odwiedzenia tego wyjątkowego miejsca. – mówi Paula Kornaszewska, dyrektor zarządzająca TikTok na Europę Wschodnią i Centralną.

 Odświeżenie i powiększenie przestrzeni Amondo pozwoli na poszerzenie działalności kina o kolejne warsztaty, festiwale i wydarzenia kulturalne.

Bardzo cieszy nas perspektywa współpracy z TikTokiem. Od początku istnienia naszego kina zależało nam, aby Amondo było miejscem dla każdej formy filmowego przekazu. Nasza współpraca to nie tylko okazja do dotarcia do większej liczby widzów, ale również możliwość eksperymentowania z filmową materią. Nasza kolaboracja z TikTokiem jest w tym sensie wyjątkowa. Otwierając się na nowe media chcemy ratować – niezwykle ważną dla nas – kulturę chodzenia do kina. – dodaje Jan Lubaczewski z Amondo.

Synergia dwóch różnych na pierwszy rzut oka organizacji zaowocuje pierwszymi wspólnymi wydarzeniami już w 2023 roku.

Comments

comments

58
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...