TikTok wprowadza kolejne zmiany w zakresie zwiększania bezpieczeństwa i prywatności swoich młodszych użytkowników

Informacja Prasowa - 12.08.2021
10

TikTok wprowadza kolejne zmiany w zakresie zwiększania bezpieczeństwa i prywatności swoich młodszych użytkowników

TikTok wprowadza kolejne zmiany w zakresie zwiększania bezpieczeństwa i prywatności swoich młodszych użytkowników

– TikTok stale podejmuje działania mające zwiększać bezpieczeństwo swojej społeczności. Dziś wprowadza kolejne zabezpieczenia dotyczące młodszych użytkowników platformy. To kontynuacja wdrożonych na początku tego roku zmian w prywatności kont nastolatków obejmujące m. in. domyślne ustawienie kont osób poniżej 16 roku życia jako prywatne czy brak możliwości pobierania ich filmów przez osoby trzecie. Nowe funkcje zostaną wprowadzone na całym świecie w ciągu najbliższych miesięcy.

Nowe zmiany w ustawieniach wiadomości prywatnych

TikTok pomaga nastolatkom w podejmowaniu świadomych decyzji dotyczących ich prywatności. Zmiany w ustawieniach wiadomości prywatnych skierowane są do osób w wieku 16-17 lat i ograniczają możliwość wysyłania i otrzymywania bezpośrednich wiadomości. Domyślnie włączona będzie opcja „Nikt”. Aby wysyłać wiadomości do użytkowników platformy, konieczne będzie przełączenie się na inną opcję udostępniania. Aktualizacje nadal opierać się będą na obecnych zabezpieczeniach wiadomości, takich jak zakaz wysyłania zdjęć lub filmów oraz wyłączenie funkcji wysyłania wiadomości dla osób poniżej 16 roku życia.

Publikacja pierwszego TikToka

Proces tworzenia filmów na TikToka rozwija kreatywność, jednak równie istotny jest ostatni jego element, czyli publikacja materiału. Od teraz użytkownicy poniżej 16 roku życia, którzy stworzą swojego pierwszego TikToka, przed jego udostepnieniem zostaną poproszeni o wybór osób, które będą mieć do niego dostęp. Film może być widoczny dla wszystkich obserwatorów użytkownika, jego znajomych lub tylko dla niego. Przy każdym filmie twórcy będą decydować, kto może go oglądać, zanim go opublikują.

 Wybierz, kto może pobierać Twoje wideo

Zmiany w prywatności kont użytkowników, które zostały wprowadzone na początku roku dotyczyły m. in. pobierania filmów stworzonych przez osoby w wieku 16-17 lat. Wówczas domyślne ustawienie zostało zmienione na „Wyłączone” chyba, że użytkownik zdecyduje się na jego włączenie. Platforma aktualizując swoje zabezpieczenia udostępnia kolejną funkcję – jeśli użytkownik zdecyduje się włączyć możliwość pobierania jego filmów, na ekranie wyświetlona zostanie prośba, o potwierdzenie wyboru. Opcja ta jest zablokowana w przypadku treści pochodzących z kont osób poniżej 16 roku życia.

Świadome podejście do powiadomień push

By jeszcze bardziej zadbać o dobre samopoczucie młodszych użytkowników platformy i wykształcić w nich pozytywne nawyki dotyczące korzystania z Internetu, TikTok wprowadzi zmiany w udostępnianiu powiadomień push. Osoby w wieku od 13 do 15 lat nie będą ich otrzymywać po godzinie 21:00, natomiast nastolatkowie w wieku 16-17 po godzinie 22:00.

„Naszym priorytetem jest zapewnienie społeczności TikToka bezpiecznych i pozytywnych doświadczeń. Wprowadzone przez nas zmiany dotyczące prywatności oraz ochrony młodszych użytkowników platformy to kontynuacja naszego zobowiązania do stworzenia przestrzeni, w której każdy będzie czuć się komfortowo, by móc wyrażać swoją twórczą ekspresję. W dalszym ciągu będziemy współpracować z rodzicami, organizacjami pozarządowymi oraz przedstawicielami środowisk akademickich, by oferować nowe funkcje i narzędzia zapewniające bezpieczeństwo naszej społeczności” – powiedziała Sylwia Chada, General Manager TikTok w Polsce i Europie Centralnej.

Więcej informacji na temat działań jakie TikTok podejmuje w zakresie dbania o bezpieczeństwo i prywatność swoich użytkowników znajduje się w Centrum Bezpieczeństwa TikToka pod linkiem: https://www.tiktok.com/safety/pl-pl/safety-privacy-controls/

Comments

comments

10
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...