TikTok partnerem festiwalu Millennium Docs Against Gravity
TikTok partnerem festiwalu Millennium Docs Against Gravity
– TikTok podejmuje współpracę przy 19. edycji festiwalu Millennium Docs Against Gravity, partnerując nowo utworzonemu Konkursowi Filmów Krótkometrażowych.
Millennium Docs Against Gravity to bez wątpienia jedno z wiodących wydarzeń na kulturalnej mapie Polski, święto kina dokumentalnego i największy festiwal filmowy w kraju. Jego rosnąca z edycji na edycję popularność wynika nie tylko z doskonałego zaplecza programowego, rozwijającej się propozycji serwowanej widzom, ale także doskonałego wyczucia trendów. W tym nurcie tegoroczną edycję rozszerzono po raz pierwszy o Konkurs Filmów Krótkometrażowych. To wybór filmów dokumentalnych z całego świata, których długość nie przekracza 45 minut. Partnerem tej selekcji i konkursu, a jednocześnie fundatorem nagrody dla zwycięskiego projektu, został TikTok.
Filmy krótkometrażowe często są początkiem drogi dla kreatywnych, młodych filmowców, którzy w świeży sposób patrzą na rzeczywistość i poruszają ważne dla nich problemy. W przypadku tegorocznego konkursu słowem-kluczem jest „różnorodność”, zarówno pod względem tematów (od ekologii, przez psychologię aż po prawa człowieka i zwierząt), ale też pojawiających się w nich bohaterów i bohaterek, wywodzących się z różnych grup społecznych i etnicznych, o różniej orientacji seksualnej, pełnosprawnych oraz żyjących z niepełnosprawnościami.
Inspiracja dla kreatywności
TikTok wspólnie z Festiwalem zrealizuje też serię rozmów na żywo z debiutującymi twórcami filmowymi, którzy podzielą się swoimi pierwszymi doświadczeniami i wiedzą ze świata sztuk audiowizualnych. To niepowtarzalna okazja do zaczerpnięcia wiedzy i inspiracji dla wszystkich adeptów sztuki filmowych, a dla jej pasjonatów możliwość zajrzenia za kulisy. Wydarzenia będą transmitowane na profilu festiwalu (tiktok.com/@millenniumdocsag).