Tiffany & Co. zostanie przejęta przez koncern LVMH za 16 mld. dol.

Informacja Prasowa - 25.11.2019
152

Tiffany & Co. zostanie przejęta przez koncern LVMH za 16 mld. dol. - INNPoland.pl

Po ponad 180 latach na rynku nowojorska marka Tiffany & Co. zostanie przejęta przez koncern LVMH. Transakcja opiewa na kwotę bagatela 16 mld dol.

Takiego przejęcia jeszcze nie było. Luksusowa nowojorska marka biżuteryjna Tiffany & Co., znana wszystkim za sprawą kultowego filmu Śniadanie u Tiffany’ego, trafiła pod młotek. W niedzielę koncern LVMH zawarł umowę kupna diamentowego imperium za 16,2 mld dol. Podpisanie umowy poprzedziły bardzo długie negocjacje.

LVMH ma wiele luksusowych marek w portfolio
LVMH to francuski koncern Louis Vuitton Moet Hennessy, który w branży dóbr luksusowych działa od 1987 r. W swoim portfolio ma 75 najdroższych marek. W tym producentów drogich alkoholi, jak Hennessy, Dom Pérignon, luksusowych zegarków i biżuterii, jak Zenith, Christian Dior Watches, ubrań, jak Louis Vuitton, Marc Jacobs, Kenzo, Dior czy perfum. Jest też właścicielem znanych sieci sklepów, m.in. Sephory.

– Przejęcie Tiffany wzmocni pozycję LVMH w branży jubilerskiej i jeszcze bardziej zwiększy jego obecność w Stanach Zjednoczonych – powiedział CNBC Bernaud Arnault, dyrektor generalny LVMH. I dodał, że to przejęcie sprawi, że dział zegarków i biżuterii LVMH wzbogaci się.

Tiffany walczył ze spowolnieniem
Dlaczego Tiffany zgodził się na taką transakcję? Jak się okazuje, spółka od jakiegoś czasu borykała się ze spowolnieniem sprzedaży. Wszystko z powodu stagnacji gospodarczej w Chinach. Jak się bowiem okazuje, najwięcej luksusowych towarów kupują obywatele Pastwa Środka.

O Bernardzie Arnault z LVMH było ostatnio głośno po tragicznym pożarze Noter Dame. 70-letni magnat, trzeci najbogatszy człowiek na świecie, razem z konkurentem François-Henri Pinault, prezesem grupy Kering, przekazali na odbudowę katedry 300 mln euro.

źródło: INNPoland.pl

 

Comments

comments

152
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...