ThinkCo we współpracy Decoroom stworzyło przewodnik dla inwestorów budujących na wynajem w Polsce

Informacja Prasowa - 06.09.2021
135

ThinkCo we współpracy Decoroom stworzyło przewodnik dla inwestorów budujących na wynajem w Polsce

ThinkCo we współpracy Decoroom stworzyło przewodnik dla inwestorów budujących na wynajem w Polsce

ThinkCo, firma doradcza specjalizująca się w zmianach zachodzących na rynku nieruchomości oraz Decoroom, pracownia architektury wnętrz  wykańczająca lokale mieszkalne, stworzyli ,,Przewodnik po PRS”. To pierwsze w Polsce kompendium wiedzy o planowaniu i projektowaniu budynków na wynajem. Przewodnik jest odpowiedzą na dynamicznie rozwijający się rynek najmu instytucjonalnego (Private Rented Sector). Publikacja powstała przy wsparciu merytorycznym i technicznym wiodących firm z branży wyposażenia wnętrz: Geberit, Grohe, IKEA, Porta, Samsung, Tarkett oraz Tubądzin.

„Przewodnik po PRS” to kompendium wiedzy skierowane do deweloperów i generalnych wykonawców, które powstało w celu tworzenia jeszcze bardziej funkcjonalnych, lepiej działających i atrakcyjnych dla użytkowników budynków na wynajem. Publikacja wyjaśnia krok po kroku etapy realizacji inwestycji z sektora PRS, czyli Private Rented Sector – od początkowej fazy planowania, poprzez najważniejsze aspekty projektowe, realizację i wyposażenie wnętrz, po operacyjne zarządzanie inwestycją. Premiera ,,Przewodnika po PRS” odbyła się 2 września na Forum Rynku Nieruchomości w Sopocie.

„Przewodnik po PRS” to publikacja, która powstała na podstawie doświadczeń wielu firm związanych w ostatnich latach z tworzeniem sektora PRS.  Połączyliśmy siły i wspólnie stworzyliśmy kompendium wiedzy dla najmu instytucjonalnego, które ma na celu podsumowanie najważniejszych aspektów związanych ze strategicznym planowaniem i projektowaniem budynków na wynajem – mówi Przemysław Chimczak-Bratkowski, partner zarządzający ThinkCo.

Jak wygląda rynek PRS w Polsce?

W Polsce rynek instytucjonalnego najmu, nazywany w skrócie rynkiem PRS (Private Rented Sector), odnotowuje szybkie trendy wzrostowe. Inwestorzy postrzegają go jako atrakcyjny, ponieważ konkurencja jest wciąż mniejsza niż na rynkach bardziej rozwiniętych, koszty są relatywnie niższe, a poziom zwrotów funduszy zainwestowanych w nieruchomości wyższy. Jak wynika z „Przewodnika po PRS” w perspektywie siedmiu lat ten sektor osiągnie nawet 90 tysięcy, czyli dwanaście razy więcej niż obecnie, a na dynamikę jego wzrostu mają wpływ zakupy całych projektów deweloperskich, także już gotowych.

Kim jest polski najemca?

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez ThinkCo wynajmującymi są najczęściej młodzi pracujący, studenci, pary bezdzietne i obcokrajowcy osiedlający się w Polsce. Do końca minionej dekady z najmu w Polsce korzystali w zdecydowanej większości 20-latkowie, ale jak – pokazują badania – średnia wieku lokatorów mieszkań na wynajem rośnie. Wiele spośród osób po trzydziestce pozostanie przy wynajmie – z powodu rosnących cen mieszkań i dlatego, że jest on bliższy ich stylowi życia. Na atrakcyjność lokalizacji wpływa wiele czynników, do których należą: wizerunek okolicy, odległość od przystanków komunikacji publicznej, bliskość terenów zielonych i rekreacyjnych, dostępność parkingów a także bliskość do centrum miasta. Docelowe mieszkanie przeznaczone na wynajem powinno być neutralne, funkcjonalne oraz wyposażone w meble i sprzęt AGD.

Tempo wzrostu sektora PRS przekroczyło oczekiwania nas wszystkich. Inwestycje budowane na wynajem wymagają jednak odpowiedniego podejścia strategicznego oraz projektowego, aby były atrakcyjne dla pokolenia dzisiejszych dwudziestolatków, którzy w ciągu najbliższych lat staną się główną grupą najmujących.  Przy zwiększonej konkurencyjności, jakiej możemy się spodziewać w 2023 r. znaczenia nabiorą wyróżniki marki, takie jak charakter budynków, jakość obsługi, usługi dodatkowe czy standardy serwisowania – mówi Jakub Bartos, dyrektor zarządzający Decoroom.

Oferta szyta na miarę

W przypadku najmu instytucjonalnego właściciel budynku oferuje najemcy nie tyle produkt, co usługę. Oferta powinna być więc na bieżąco weryfikowana, właściwie komunikowana, wsparta działaniami marketingowymi. Profesjonalny najem może budować swoją konkurencyjną pozycję w stosunku do najmu prywatnego, oferując udogodnienia i jakość wykraczające poza niezbędne minimum. Dla inwestora pierwszoplanowe znaczenie mają koszty utrzymania, dlatego uwaga budujących powinna być skoncentrowana na tym, co gwarantuje długie cykle między koniecznymi pracami remontowymi, czyli jakość materiałów i wyposażenia oraz współpraca z profesjonalistami z branż budowlanej, architektury wnętrz i wyposażenia, którzy potrafią pogodzić interesy inwestora z potrzebami przyszłych użytkowników lokali na wynajem. Cenne źródło wiedzy dla profesjonalnych podmiotów tworzących pierwsze portfele budynków na wynajem stanowi „Przewodnik po PRS”.

Na potrzeby promocji przewodnika powstał krótki spot: https://www.youtube.com/watch?v=48Ft0DzFDzk

 

Comments

comments

135
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...