The Weeked zrywa współpracę z H&M przez kontrowersyjną reklamę
Raper The Weeknd, który wpuścił razem z H&M kilka kolekcji odzieżowych, napisał na Twitterze, że zrywa współpracę z firmą. Wszystko za sprawą kontrowersyjnej reklamy, jaką wypuściła sieć sklepów.
Reklama przedstawia zdjęcie czarnoskórego chłopca w bluzie z napisem „najfajniejsza małpa w dżungli”. Raper tak skomentował ową fotografię na swoim Twitterze:
Obudziłem się dziś rano zszokowany i zawstydzony z powodu tego zdjęcia. Jestem głęboko urażony i nie będę już więcej współpracował z H&M
woke up this morning shocked and embarrassed by this photo. i’m deeply offended and will not be working with @hm anymore… pic.twitter.com/P3023iYzAb
— The Weeknd (@theweeknd) 8 stycznia 2018
Oprócz rapera, w social mediach wielu innych celebrytów wyraziło swoje oburzenie między innymi piłkarz Kevin-Prince Boateng czy brand designer Alex Medina.
Firma, w oficjalnym oświadczeniu przeprosiła wszystkich urażonych zaistniałą sytuacją, jednocześnie zapewniła, że owa fotografia została opublikowana przez przeoczenie, bez zamiaru godzenia w czyjąkolwiek wrażliwość.
Zobacz również: Kłopoty wizerunkowe H&M przez bluzę z nadrukiem „najfajniejsza małpa w dżungli”