The North face: eksploracja bez kompromisów

Informacja Prasowa - 26.04.2021
213

The North face: eksploracja bez kompromisów

THE NORTH FACE: EKSPLORACJA BEZ KOMPROMISÓW

Nasze zobowiązania z okazji Dnia Ziemi

Od ponad 50 lat misją The North Face jest inspirowanie ludzi do eksploracji otaczającego świata. Wiemy jednak, że miejsca, które tak bardzo kochamy, są zagrożone. Z okazji Dnia Ziemi ogłaszamy nowe zobowiązania, których celem jest ograniczenie naszego negatywnego wpływu na planetę, by umożliwić jej odkrywanie przyszłym pokoleniom.

 Zdajemy sobie sprawę, że ponad połowa naszego śladu węglowego związana jest z procesem produkcji. Skupiając się na tym, w jaki sposób wytwarzamy odzież, akcesoria i sprzęt, możemy w największym stopniu zredukować nasz negatywny wpływ na środowisko.

Celem The North Face jest tworzenie najwyższej jakości produktów, które pozwalają ich użytkownikom eksplorować świat w każdych warunkach. Jednocześnie dążmy do minimalizowania ich negatywnego wpływu na środowisko poprzez stosowanie materiałów odnowionych, pochodzących z recyklingu oraz wykonanych z surowców odnawialnych.

Aby wizja Eksploracji bez kompromisów stała się rzeczywistością, do 2025 roku 100% kluczowych materiałów wykorzystywanych do produkcji odzieży The North Face będzie pochodziło z recyklingu, odświeżenia lub miało charakter odnawialny. Dodatkowo od 4 maja w Niemczech – jako pierwszym kraju w Europie – możliwe będzie skorzystanie z naszej platformy recommerce The North Face Renewed.

 Według amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska co roku 85% produkowanych tekstyliów trafia na wysypiska śmieci – wśród nich często są ubrania lub ich fragmenty. The North Face Renewed przekształca tradycyjny, liniowy model biznesowy w model cyrkularny, w ramach którego odzież może być odsprzedana, naprawiona czy poddana recyklingowi, zamiast stać się odpadem.

Platforma Renewed nie tylko pozwoli utrzymać produkty w użyciu, ale da też dostęp do odnowionych produktów konsumentom, którzy poszukują sprzętu w przystępnej cenie i chcą zmniejszyć swój ślad środowiskowy.

 „Do zrównoważonego rozwoju podchodzimy całościowo i strategicznie” – mówi Michael Horsch, wiceprezes ds. Produktów i Marketingu na obszar Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki w The North Face. „Analizując cykl życia naszych produktów i ich wpływ na środowisko, byliśmy w stanie zidentyfikować kluczowe obszary i na nich skoncentrować nasze wysiłki związane z redukcją śladu środowiskowego. The North Face Renewed oraz nasze nowe zobowiązania to ważne kroki w dążeniu do zminimalizowania negatywnego wpływu na naszą planetę bez uszczerbku na trwałości produktów czy właściwościach technicznych”.

 Platforma Renewed, uruchomiona początkowo jako program pilotażowy w Niemczech, zostanie docelowo wprowadzona na inne rynki, dając konsumentom jeszcze większy wybór przy zakupie.

 Ta strategia produktowa pomoże nam również osiągnąć Science – Based Targets wyznaczone przez właściciela marki The North Face, firmę VF Corporation. Dążenie do ich realizacji oznacza zmiany wewnętrzne, które idą w parze z naszym publicznym wezwaniem do podjęcia kroków na rzecz przeciwdziałania zmianom klimatu i zachowania możliwości eksploracji dla przyszłych pokoleń.

 Więcej informacji o Eksploracji bez kompromisów można znaleźć na stronie.

 

  • Do wiosny 2022 roku 80% wykorzystywanych przez nas materiałów syntetycznych będzie pochodziło z recyklingu. Nieustannie badamy nowe, przyjazne dla środowiska rozwiązania z zakresu wykorzystania w naszym łańcuchu dostaw i procesie produkcji materiałów pochodzących z recyclingu, rolnictwa regeneracyjnego i cyrkularnego podejścia do projektowania produktów.
  • Zobowiązaliśmy się do spełnienia rygorystycznych celów wyznaczonych przez VF Corporation i zaakceptowanych przez organizację Science-Based Targets. Obejmuje to bezwzględną redukcję emisji gazów cieplarnianych z zakresu 1 i 2 o 55% do roku 2030, w stosunku do roku bazowego 2017; oraz bezwzględną redukcję emisji gazów cieplarnianych z zakresu 3 o 30% do roku 2030, w stosunku do roku bazowego 2017, koncentrując się na materiałach, łańcuchu dostaw i logistyce.

Nasze najważniejsze materiały – poliester, nylon, bawełna oraz skóra – stanowią wagowo około 93% naszego zużycia materiałów, a ich wykorzystanie wiąże się z 97% emisji gazów cieplarnianych w naszej firmie (choć te liczby mogą się nieznacznie zmieniać w ciągu roku). Rozmaite dodatkowe materiały są rzadko używane, ale pracujemy nad tym, by opierać naszą produkcję na tkaninach z recyklingu i/lub korzystaniu z alternatywnych rozwiązań, kiedy tylko będzie to możliwe. Dla przykładu, tkaniną używaną przez nas coraz częściej jest TENCEL™ Lyocell firmy Lenzing, którego włókna są pozyskiwane z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony.

F19 Dear California Video Selects


 

Comments

comments

213
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...