Tesco: Polacy wciąż obawiają się zwracania nietrafionych prezentów

Informacja Prasowa - 10.01.2020
125

Tesco: Polacy wciąż obawiają się zwracania nietrafionych prezentów

Sezon wyprzedaży trwa, zaś czas kupowania świątecznych prezentów już za nami. Jednak czy wszystkie zakupy były udane? Jak pokazują badania wykonane na zlecenie Tesco Polska, ponad połowa Polaków przyznaje, że co najmniej kilka razy otrzymała nietrafiony prezent, zaś co dziesiąty ankietowany deklaruje, że świąteczne prezenty są „zazwyczaj nietrafione”.

53,5% Polaków przyznaje, że kiedyś otrzymało prezent, z którego nie byli zadowoleni.Co dziesiąty badany przyznał, że prezenty, które otrzymuje zazwyczaj są nietrafione. Pomimo tak dużej skali problemu, wciąż niewiele osób decyduje się na zwrócenie otrzymanych produktów. Większość, bo aż 74,4% nie oddaje niechcianych upominków, żeby nie urazić osoby, która ich obdarowała. Nawet jeśli mają przekonanie, że otrzymany produkt nie zostanie przez nich wykorzystany w żaden sposób. Największy odsetek dotyczy grupy wiekowej 50+, w której aż 80% badanych nigdy nie zdecydowało się na zwrot niechcianego prezentu. Jednak przedstawiciele młodszych pokoleń wykazują się większą asertywnością i coraz częściej decydują się na zwrot podarunku, który nie przypadł im do gustu. Pomaga w tym polityka sieci handlowych, które coraz częściej umożliwiają bezproblemowy zwrot zakupionych produktów. W grupie wiekowej 25 – 34 lata, już 29,5% osób przynajmniej raz zwróciło nietrafiony prezent.  

Okres poświąteczny to czas zakupowej gorączki wyprzedaży. Czy rzeczywiście Polacy tak dużo kupują w tym czasie? Badanie SW Research wykonane na zlecenie Tesco pokazuje, że 22,5% z nas czeka na noworoczne wyprzedaże, podczas których kupujemy co najmniej kilka produktów. Z kolei 26,5% ankietowanych deklaruje, iż zdarza im się czekać na wyprzedażową przecenę „upatrzonego” wcześniej produktu. Korzystających z promocji jest więcej – aż 34,4% badanych przyznaje, że nie śledzi wyprzedaży, ale gdy są w sklepie chętnie kupują produkty po obniżonej cenie. Najczęściej na wyprzedaże czekają konsumenci do 24 roku życia, a starsze osoby wolą omijać czas największej gorączki zakupowej.

Sezon zakupów świątecznych i wyprzedaży to doskonały czas na zrobienie zapasów, zakup upragnionych produktów lub prezentów dla bliskich. Jednak warto pogodzić się z faktem, że nie zawsze są to trafione wybory. Coraz więcej sklepów oferuje swoim klientom łatwą procedurę zwrotu produktów, które nie noszą śladów użytkowania. Oddanie produktów możliwe jest w każdym punkcie obsługi klienta Tesco. Warto zaznajomić się z procedurą zwrotów, gdyż nietrafione prezenty to nie tylko strata pieniędzy, ale także produkcja dodatkowych odpadów, które zaśmiecają naszą planetę.

Comments

comments

125
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...