TalentMedia uruchamia TalentTube – pierwszą zautomatyzowaną platformę, która połączy marki i twórców na YouTube.

Informacja Prasowa - 19.06.2018
170

TalentMedia uruchamia TalentTube – pierwszą zautomatyzowaną platformę, która połączy marki i twórców na YouTube.

TalentMedia – wiodąca sieć partnerska – uruchamia pierwszą na polskim rynku automatyczną platformę, która połączy marki i influencerów video online. Produkt umożliwi firmom, agencjom oraz domom mediowym samodzielne planowanie kampanii z udziałem mikroinfluencerów i twórców niszowych. Dyrektor zarządzającą TalentTube została Lidija Vukić. Autorzy projektu zapowiadają szybką ekspansję na rynki CEE.

Podstawowe zadanie TalentTube (talenttube.tv) to organizacja kampanii reklamowych na YouTube oraz rekrutacja influencerów publikujących treści video, a następnie możliwie najlepsze dopasowanie ich do zleconych kampanii. Aktualnie na polskim YouTube regularnie funkcjonuje około 14 000 kanałów, które skupiają wokół siebie publiczność rzędu minimum 1000 osób każdy. Poprzez sieci partnerskie i domy mediowe marki są w stanie zaangażować do promocji tylko ułamek YouTuberów i w praktyce docierają z przekazem do ograniczonej części widzów. Szacuje się, że obecnie firmy realizują kampanie branded content jedynie z około 5-7% twórców działających na YT. TalentTube dziesięciokrotnie zwiększa możliwości w tym zakresie i jednocześnie gwarantuje tzw. brand safety poprzez dwustopniowy system weryfikacji contentu video. Platforma jest dedykowana przede wszystkim mniejszym i niszowym influencerom. Warunkiem nawiązania współpracy jest posiadanie minimum 1000 subskrypcji kanału oraz regularne tworzenie bezpiecznych, niekontrowersyjnych treści. Twórcy TalentTube podkreślają atrakcyjność produktu praktycznie dla wszystkich typów marek: globalnych – zainteresowanych celowanymi kampaniami i lokalnych – dysponujących mniejszym budżetem.

– TalentTube to pierwsza tego typu inicjatywa w Europie. Na rynku amerykańskim funkcjonuje FameBit, który również proponuje lokowania na YouTube, jednak jest wyłącznie tablicą ogłoszeniową bez jakiegokolwiek algorytmu – tłumaczy Krystian Botko, CEO TalentMedia. – Tymczasem TalentTube to dość złożony algorytm, który kalkuluje wynagrodzenie dla twórców uwzględniając kilka kryteriów: średnią liczbę wyświetleń, kategorię tematyczną treści oraz zaangażowanie odbiorców pod filmem reklamowym. Na poziomie interfejsu nasze rozwiązanie to również swoista tablica ogłoszeń, która w jednym miejscu łączy popyt na video branded content z tysiącami twórców, którzy codziennie publikują filmy wokół setek różnych pasji – dodaje Botko.

Dyrektor zarządzającą TalentTube została Lidija Vukić. Obecnie Vukić jest członkiem zarządu sieci partnerskiej TalentMedia, w której nadzoruje pracę działu twórców oraz współpracę z agencjami i domami mediowymi. Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w Australii i USA. Pracowała także w największym MCN w Europie – berlińskim Divimove.

– Mamy świadomość, że nasz projekt to zupełnie nowa jakość w obszarze branded content. Z jednej strony przed tysiącami polskich twórców po raz pierwszy pojawia się szansa na współpracę z markami i autentyczna możliwość monetyzacji treści – mówi Lidija Vukić. – Natomiast z punktu widzenia marek to absolutny przełom w dostępności do małych i średnich influencerów na YouTube. Bardzo często to właśnie oni są prawdziwymi liderami opinii i mają realny wpływ na swoją widownię. Cały mechanizm platformy został tak skonstruowany, by marki, agencje lub domy mediowe mogły precyzyjnie pozyskać pożądaną ilość wyświetleń w ramach zdefiniowanej przez siebie grupy docelowej. Rozliczenie nastąpi wyłącznie za zrealizowaną i zweryfikowaną liczbę wyświetleń treści. Szacujemy, że za każdy milion wyświetleń i średnio cztery miliony minut uwagi konsumentów marka będzie płacić około dwa razy mniej niż w dedykowanych kampaniach branded content. Będzie to również stawka prawie o połowę niższa niż średnia w kampanii TrueView dla spotu 30” – podsumowuje Vukić.

Projekt jest uruchamiany w wersji beta. Twórcy TalentTube liczą na pozyskanie opinii i sugestii z rynku, które pozwolą udoskonalić produkt i dokładnie odpowiedzieć na istniejące potrzeby. Na starcie platforma udostępnia podstawowe funkcjonalności dla twórców video: możliwość wybierania i rozliczania kampanii. Wkrótce zostanie uruchomiony moduł dla marek pozwalający na zautomatyzowane zamawianie usług. W kolejnych etapach w odpowiedzi na uwagi i oczekiwania użytkowników będą wdrażane dodatkowe funkcjonalności, również z zakresu grywalizacji i z wykorzystaniem technologii blockchain.

W ciągu dwóch najbliższych miesięcy spółka planuje uruchomienie platformy w Bułgarii. Dzięki doświadczeniu na kolejnym rynku, zakłada dalszy rozwój produktu i wprowadzenie go na główne rynki regionu Europy Środkowej i Wschodniej. Docelowo TalentTube będzie dostępny we wszystkich kilkunastu krajach CEE. Władze TalentMedia podkreślają, że projekt stanowi istotny ruch w ogólnej strategii firmy poszerzając jej spektrum działalności o tzw. long tail oraz przynosząc nowe możliwości dla rynku i klientów.

Comments

comments

170
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...