Takeda i Najprościej Mówiąc – prosto i zrozumiale na temat hemofilii

Informacja Prasowa - 05.06.2020
11

Takeda i Najprościej Mówiąc – prosto i zrozumiale na temat hemofilii

Takeda i Najprościej Mówiąc – prosto i zrozumiale na temat hemofilii

Firma biofarmaceutyczna Takeda, w ramach drugiej edycji kampanii edukacyjnej „Z hemofilią przez

życie”, nawiązała współpracę z twórcami kanału na YouTubie „Najprościej Mówiąc”. Przygotowywane przez Marcina Czekałę oraz Mikołaja Kolasińskiego krótkie filmy w przystępny sposób tłumaczą genezę powstawania różnych chorób oraz sposoby ich leczenia. W ramach współpracy powstał dedykowany hemofilii materiał video z oryginalnym scenariuszem.

Misją firmy Takeda jest doskonalenie światowych standardów leczenia oferowanych osobom zmagającymi się z rzadkimi skazami krwotocznymi. W swoich działaniach komunikacyjnych stawia
na edukację zarówno chorych na hemofilię, jak również ich najbliższych. Dlatego też w ubiegłym roku powstała kampania edukacyjna „Z hemofilią przez życie”, która ma na celu rozprawienie się z mitami, które narosły wokół tej choroby, wskazanie nowoczesnych sposobów jej leczenia oraz zachęcenie chorych do podejmowania aktywności fizycznej dopasowanej do ich możliwości. W kampanię zaangażowani są pacjenci, ich rodziny oraz eksperci – m.in. hematolog, fizjoterapeuta i trener personalny.

W ramach kampanii powstał krótki materiał filmowy na temat hemofilii we współpracy z twórcami kanału „Najprościej Mówiąc” na platformie YouYube, którego celem jest upowszechnienie wiedzy
na temat tej rzadkiej choroby oraz sposobów jej leczenia.

Naszym celem było stworzenie materiału edukacyjnego, który w ciekawy, a zarazem jak najprostszy sposób mógłby wytłumaczyć na czym polega hemofilia, jakie są jej objawy oraz jak można ją leczyć.  Dlatego do współpracy przy tym projekcie zaprosiliśmy twórców kanału „Najprościej Mówiąc”. Wierzymy, że ich innowacyjne podejście do tematów medycznych, wiedza i zaangażowanie przyczynią się do szerzenia wiedzy na temat tej rzadkiej choroby – komentuje Danuta Deckert, Product Marketing Lead Hematology Takeda Pharma.

Video jest dostępne od 04 czerwca na kanale „Najprościej Mówiąc”:

https://www.youtube.com/watch?v=Ch13cDKz6c0&t=3s oraz na stronie kampanii „Z hemofilią przez życie”: www.zhemofiliaprzezzycie.pl.

Autorami kanału „Najprościej Mówiąc” na platformie YouTube jest lekarz Marcin Czekała oraz Mikołaj Kolasiński – student VI roku medycyny z Poznania. Ich kanał subskrybuje obecnie ponad 130 000 internautów, a ich materiały obejrzało już blisko 6 milionów osób.

Za działania komunikacyjne w ramach kampanii „Z hemofilią przez życie” oraz za koordynację projektu z twórcami kanału „Najprościej Mówiąc” odpowiada agencja First Aid Communication.

O kampanii „Z hemofilią przez życie”

Kampania informacyjno-edukacyjna „Z hemofilią przez życie” została zainicjowana przez Takeda Polska i jej celem jest doskonalenie standardów leczenia oferowanych osobom zmagającym się z tą skazą krwotoczną. Obecnie spersonalizowana profilaktyka, staje się standardem leczenia chorych z hemofilią, dzięki czemu możliwe jest skuteczniejsze kontrolowanie choroby, ale również zwiększenie swobody życia pacjentów1. Stała poprawa jakości życia jest niezwykle istotna w przypadku chłopców oraz mężczyzn, którzy najczęściej chorują na hemofilię2 oraz, którzy z natury są bardziej aktywni. Tegoroczna odsłona kampanii koncentruje się na przekonaniu chorych i ich najbliższych, że przy personalizowanej profilaktyce aktywność fizyczna jest bardzo zalecana – służy ogólnemu zdrowiu i zachowaniu dobrej kondycji.

Comments

comments

11
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...