Ta reklama zmieni Twój sposób patrzenia na potrzeby ludzi z zespołem Downa

Redakcja PR - 22.03.2017
51

Ludzie z zespołem Downa pragną tego, co wszyscy - miejsc pracy, przyjaciół i miłości [KAMPANIA SPOŁECZNA]

Wydaje nam się, że dla ludzi niepełnosprawnych zazwyczaj jesteśmy nadmiernie pomocni, okazuje się, że niewystarczająco. Nazywamy ich potrzeby „specjalnymi”, tak jakby domagali się czegoś niemożliwego, jak dostępu do rzeczy, których wszyscy pragniemy – pracy, miłości czy szansy na dobrą edukację. Aby zmienić dyskurs wokół tego eufemizmu, CoorDown, włoska organizacja pomagająca ludziom z zespołem Downa, rozpoczęła kampanię „Not Special Needs„, w której występują Lauren Potter oraz Glee i John McGinley z serialu Hoży doktorzy.

 

 

Potter porusza kwestie „specjalnych potrzeb”, wskazując na te, które mogłyby być naprawdę wyjątkowe. Podobnie jak potrzeba jedzenia jaj dinozaurów.

Ta niekonwencjonalna metoda zaprezentowania „specjalnych potrzeb” pokazuje, że osoby z zespołem Downa są całkiem normalne, że mogą być zabawne, urocze, inteligentne i nie chcą, aby John McGinley wkradał się do nich o poranku, aby porozmawiać o swojej filmografii. „Specjalne potrzeby” tworzą jedynie barierę, która ukrywa prawdziwą osobowość ludzi z zespołem Downa.

Kampania została zrealizowana przez Publicis, reżyserem filmu był Wayne McClammy. Akcję wsparli również Sam Suchmann i Mattie Zufelt, twórcy filmu o zespole Downa „Spring Break Zombie Massacre” oraz Jared Kozak, znany z „Orson’s Last Dance” i „Leader of the Pack„. McGinley to jedyna osoba w filmie, która nie ma zespołu Downa. Ma syna z tym syndromem i jest międzynarodowym rzecznikiem fundacji Global Down Syndrome.

Określenie „specjalnej troski” to eufemizm mówiący o osobach niepełnosprawnych i ich potrzebach – mówi Andy Bird, chief creative officer w Publicis. W rzeczywistości ludzie z zespołem Downa nie mają różnych lub szczególnych potrzeb, choć czasem mogą zaspokoić te potrzeby na różne sposoby. Pragną tego, co wszyscy – miejsc pracy, przyjaciół, miłości i po prostu potrzeby bycia traktowanym na równi z innymi.

„Not Special Needs” wygenerował w ciągu pięciu dni 5,7 miliona wyświetleń na Facebook’u. Video przedstawiono również na konferencji w siedzibie ONZ w Nowym Jorku podczas Światowego Dnia Zespołu Downa.

Światowy Dzień Zespołu Downa ma dla nas wielką symboliczną wartość, którą propagujemy od jakiegoś czasu, mówi prezes Sergio Silvestre z CoorDown Onlus. Głównym celem naszej pracy jest walka z uprzedzeniami i stereotypami oraz przyczynianie się do głębokiej zmiany stosunku do osób z zespołem Downa, a ogólniej do całego świata niepełnosprawności. Chcemy dać młodym ludziom możliwości i narzędzia, które mogą zapewnić im dobrą przyszłość.

Aby dowiedzieć się więcej o kampanii wejdź na stronę „Not Special Needs” lub zapoznaj się z hashtagiem #NotSpecialNeeds w mediach społecznościowych.

Comments

comments

51
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...