Sztuczna inteligencja napisała tekst o public relations
Sztuczna inteligencja napisała tekst o public relations
Świat w zawrotnym tempie, pędzi do przodu – oczywista oczywistość. Jednym z nowych paliw napędzających globalny porządek – nieporządek zresztą również; biznes, reklamę politykę, organizację wielu Państw i miast, bardzo dużo spraw nas otaczających, jest oczywiście – sztuczna inteligencja. Ta, od dawna funkcjonuje w m.in. szeroko pojętym świecie reklamy i promocji. Od wielu lat czytamy, że AI (artificial intelligence) zastąpi wiele zawodów, a nawet jeśli nie uczyni tego w całości, zautomatyzuje ok 90 % jeśli nie 100 drobnych czynności prawniczych, polegających na pisaniu tekstów o sferze artystycznej nie wspominając. Już dziś AI może zajmować się malowaniem obrazów, tworzeniem grafik, komponowaniem muzyki, pisaniem powieści o sterowaniu społeczeństwami nie wspominając
Nie jestem naukowcem, inżynierem, ani nawet doświadczonym praktykiem, który potrafiłby zagłębiać się w techniczne meandry tej technologii i później tłumaczyć tym, jakie procesy zachodzą w mózgu maszyny. Patrzę jak małe dziecko, przyklejone nosem do wystawy sklepu z towarami, których istoty funkcjonowania, do końca nie rozumiem
Dokonałem jednak małego, nieskomplikowanego eksperymentu.
Otóż na jednej z popularnych stron świadczących usługi pisania „maszynowego” (nie mam na myśli maszyny do pisania) złożyłem zamówienie dotyczące napisania tekstu dotyczącego „definicji public relations”. Temat bardzo dobrze znany wszystkim praktykom tej profesji.
W przeciągu, nie więcej niż dwóch, trzech minut na ekranie pojawił się po angielsku, tekst ułożony akapitami. Ów efekt pracy maszyny/AI, w jakikolwiek sposób w niego, nie ingerując, włożyłem do translatora gogle, w sekundę z haczykiem pojawiło się to co, pozwalam sobie opublikować poniżej. Jedna maszyna błyskawicznie napisała, a druga jeszcze szybciej przetłumaczyła.
Jak widać są w nim pewne drobne toporności, choćby takie, iż prawie każde zdanie zaczyna się od frazy – public relations i paru innych niedoskonałości, ale … gdybym dołożył kilkanaście minut (nie więcej niż pół godziny – dobra, godzinę) na zredagowanie tego tekstu, miałbym unikalny, ekspercki materiał do „pokazywania światu” jak ja dobrze znam się na tym fachu. Gdybym jeszcze „zamówił” temat – „Praktyka public relations” i to wymieszał … klękajcie narody.
Jaki z tego mogą wynikać praktyczne wnioski ?
Ci, którzy utrzymują się z nieskomplikowanego pisania w mediach, agencjach marketingowych, firmach public relations, powinni zacząć już myśleć w jaki sposób, w niedługim czasie, organizować sobie nowe życie zawodowe. Firmy ? … te szybko się będą doorganizowywać aby w pełni, wykorzystać te oraz inne praktyczne odnogi AI.
Wiem, że ten tekst może Was znudzić i specjalnie nie pobudzić do czegokolwiek. Ale pamiętajcie proszę. To napisała maszyna, która potrzebowała kilku sekund aby w tej sprawie się ogarnąć … Za kilka lat, w kilka minut, będzie w stanie, wypluć z siebie dysertację doktorską i nikt się nie połapie. Trzeba będzie tylko poprawić duże/małe litery, kilka kropek i kilka przecinków ….
*****
Definicja public relations stanowi podstawę do zrozumienia, co jest potrzebne do budowania i utrzymywania skutecznych relacji z mediami, kluczowymi liderami opinii, celebrytami, liderami myśli i wszystkimi rodzajami rynków docelowych. Nowoczesna forma public relations rozpoczęła się w Stanach Zjednoczonych w 1907 r. wraz z opisem działań Charlesa Edwarda Russella, które wykonywał w Biurze Publiczności założonym przez Williama Howarda Tafta (Wikipedia).
Public relations to proces zarządzania przepływem informacji między osobą lub organizacją a opinią publiczną, aby wspierać relacje korzystne dla wszystkich zaangażowanych stron
public relations to stałe relacje firmy z kluczowymi członkami społeczności publicznej. Relacja jest utrzymywana poprzez połączenie reklamy i perswazji oraz funkcji zmniejszania przepaści między tą firmą a interesem publicznym.
Public relations obejmuje szeroki zakres dyscyplin, w tym relacje z mediami, kontrolę szkód, branding i marketing, relacje ze społecznościami, relacje z pracownikami i komunikację biznesową. Działania te są zazwyczaj wykonywane przez specjalistę PR, ponieważ kwestie związane z public relations mogą dotyczyć informacji wrażliwych ze względu na ich poufny charakter.
Public relations obejmuje szereg działań, od relacji z mediami i public affairs po media społecznościowe i szeroko zakrojone kampanie. Współczesna dziedzina czerpie z wielu dyscyplin, w tym komunikacji, reklamy, polityki i marketingu. Public relations (PR) to praktyka zarządzania tym, jak organizacja jest postrzegana przez opinię publiczną.
Specjaliści ds. public relations pomagają osiągnąć cele organizacyjne, przygotowując i odpowiadając na zapytania mediów, koncentrując się na proaktywnej komunikacji z opinią publiczną, rozwijaniu dobrych relacji z dziennikarzami i utrzymywaniu otwartych linii komunikacyjnych z pozytywnym nagłośnieniem w mediach.
Public relations (PR) to profesjonalna usługa, która buduje relacje w celu tworzenia, zarządzania i utrzymania dobrej reputacji organizacji w oczach opinii publicznej. Polega na tworzeniu informacyjnych kampanii marketingowych skierowanych do odbiorców w celu wsparcia wysiłków całej organizacji.
Public relations (PR) to praktyka zarządzania rozpowszechnianiem informacji między osobą lub organizacją (taką jak firma, agencja rządowa lub grupa non-profit) a społeczeństwem.
Public relations to zawód, w którym profesjonalnie przeszkolona osoba współpracuje z mediami i/lub społeczeństwem, aby osiągnąć określone cele dla klientów lub pracodawców. Specjaliści od public relations mogą pomóc firmom lub organizacjom osiągnąć konkretne cele, czy to reagowanie na sytuację kryzysową, czy budowanie zaufania publicznego do znanej marki.
Public relations (PR) to proces planowania i realizacji komunikacji między osobą, grupą lub organizacją (zwaną „zleceniodawcą”) a opinią publiczną.
Specjaliści od public relations codziennie pracują nad informowaniem opinii publicznej o swoich firmach, organizacjach i społecznościach. Robią to na wiele różnych sposobów, w tym pisząc komunikaty prasowe, współpracując z lokalnymi mediami w celu umieszczania artykułów w gazetach i telewizji, publikując informacje na stronach internetowych i komunikując się bezpośrednio z klientami lub członkami społeczności.
Od ponad wieku budujemy kampanie public relations, które przynoszą wymierne rezultaty. Rozumiemy, jak ważne są relacje i jak je budować, aby tworzyć trwałe relacje między ludźmi i markami. Jesteśmy tu dla Ciebie, gdy najważniejsza jest osobista interakcja.
Jesteśmy tu dla Ciebie. Zapewniamy wsparcie klienta, które prowadzi do wyższej produktywności. Pracujemy nad udoskonalaniem naszych relacji z klientami, aż staną się wyjątkowe, budujemy zaufanie, wspieramy lojalność, zaspokajamy potrzeby klientów, chronimy Twoją reputację — to wszystko jest częścią naszej pracy.