Szokujące kampanie ostatnich tygodni

Redakcja PR - 20.06.2016
195

Szokujące kampanie ostatnich tygodni - Czy mocny przekaz to klucz do sukcesu?

Szokujące kampanie ostatnich tygodni

Jesteśmy świadkami wciąż nasilającej się tendencji do tworzenia kampanii społecznych, które mają bardzo mocny przekaz i spory ładunek emocjonalny. Wywołanie szoku u odbiorcy jest jednym z zamierzonych efektów, co bardzo często wykorzystują jego twórcy. Trudno się dziwić, w obliczu czasów, gdzie z przemocą spotykają się w środkach masowego przekazu już dzieci, twórcy reklam muszą wytoczyć ciężkie działa. Oto szokujące kampanie ostatnich tygodni.

Rozmowy telefoniczne podczas prowadzenia samochodu mogą mieć opłakane skutki dla kierowcy, przechodniów i pasażerów. Nie jest to zapewne coś, czego nigdy nie słyszeliście. Władze Ontario postanowiły jednak dość brutalnie przedstawić scenariusz, który może się wydarzyć, gdy przepisy będą dla kierowców niejasne.

Koncepcja bardzo prosta. Sytuacja i wypadek, w konsekwencji którego młody człowiek ląduje na wózku bez kontaktu ze światem. Jedyną osobą, która się nim opiekuje jest pielęgniarka, która może w ciągu dnia po prostu przesunąć jego wózek do okna, aby pacjent miał przez kilkanaście minut kontakt ze słońcem.

Problem z wypadkami, których przyczyną są rozmowy kierowców przez telefon, rząd Ontario ma już od kilkunastu lat. Według raportów, od 2000 roku liczba wypadków wzrosła aż dwukrotnie*, czego przyczyną jest nadmierne rozproszenie kierowców podczas jazdy. To wystarczający powód, aby stworzyć tę kampanię.

Inne przykłady mocnych spotów w ostatnim czasie? PETA słynie już ze zwracania na siebie uwagi w postaci specyficznych protestów i billboardów. W maju jednak przeszli samych siebie. ,,Behind the leather” pokazuje jednak okrucieństwo zabijania zwierząt dla przemysłu modowego w sposób wstrząsający. Piękny butik z cudownymi torebkami, butami, galanterią. Klienci, którzy zaglądają do wnętrza, jednak nie mają pojęcia o tym, co za chwilę zobaczą. A im oczom ukazują się zwierzęce trzewia umieszczone w tych luksusowych rzeczach. Wystarczająco mocne? Nie wiem, jak u innych, ale ja ten obrazek będę miała jeszcze długo przed oczami…

Podzielcie się w komentarzach przykładami szokujących reklam, jakie widzieliście w ostatnich czasach!

 

Comments

comments

195
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...