Sytuacja w regionach stabilna – raport PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Redakcja PR - 21.07.2016
4

Kwiecień, maj i czerwiec br. przyniosły stolicom województw łącznie blisko 2 mln publikacji

„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumował medialność miast wojewódzkich w II kwartale 2016 r. Mimo iż liczba publikacji oraz ich zasięg dla poszczególnych stolic regionów były różne, łącznie osiągnęły podobny wynik, jak w poprzednim kwartale i zachowały swoje medialne pozycje.
Kwiecień, maj i czerwiec br. przyniosły stolicom województw łącznie blisko 2 mln publikacji. Aż 23 proc. z medialnego tortu zagarnęła Warszawa (462,6 tys.). O połowę mniejszy wynik zanotował Kraków – 11 proc. przekazu (215,6 tys.). Trzecie miejsce zajął  Poznań z udziałem na poziomie 10 proc. (197,2 tys.).
Wykres 1. Liczba publikacji na temat miast wojewódzkich opublikowana w dniach 01.04-30.06.2016 r. (prasa, Internet, RTV)

Wykres 1. Liczba publikacji na temat miast wojewódzkich opublikowana w dniach 01.04-30.06.2016 r. (prasa, Internet, RTV)

Większość materiałów ukazała się w źródłach regionalnych – 54 proc. wszystkich doniesień na temat stolic regionów. Przewagę w mediach ogólnopolskich uzyskała tylko Warszawa, a procentowo największy udział miały duże ośrodki. Mniejszym miastom znacznie trudniej było przebić się do ogólnokrajowych tytułów prasowych, serwisów internetowych oraz stacji radiowo-telewizyjnych.

Liczba materiałów i ich zasięg znalazły odzwierciedlenie w pozostałych wskaźnikach poddanych analizie  przez  „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Publikacje na temat stolicy Polski wygenerowały najwyższe dotarcie, które oscylowało w granicach  283 mld potencjalnych kontaktów odbiorców z tymi informacjami. Szacunkowy ekwiwalent reklamowy* wyniósł 3,3 mld zł i był wyższy o 0,4 mld niż w I kwartale 2016 r. O 2 mld zł mniej warte były doniesienia na temat Krakowa. Poznań musiałby wydać na promocję w mediach 1 mld zł, Wrocław – 0.9 mld zł, a Gdańsk – 0,8 mld zł.

Wykres 2. Ekwiwalent reklamowy publikacji na temat miast wojewódzkich opublikowana w dniach 01.04-30.06.2016 r. (prasa, Internet, RTV)

Wykres 2. Ekwiwalent reklamowy publikacji na temat miast wojewódzkich opublikowana w dniach 01.04-30.06.2016 r. (prasa, Internet, RTV)

Pod względem liczby wystąpień w tytułach publikacji prasowych i internetowych Łódź awansowała z miejsca szóstego na pierwsze. O ile w I kwartale nazwa miasta pojawiła się w 504 nagłówkach, to w II kwartale liczba ta uległa podwojeniu i wyniosła 1038 materiałów! Lider poprzedniego zestawienia – Kraków znalazł się dopiero na 3. miejscu, osiągając wynik 831 informacji. Na drugiej pozycji, podobnie jak w ubiegłym kwartale uplasowała się Warszawa z wynikiem 870 wystąpień. W top 5 znalazły się również Poznań (729) i Wrocław (712).

Najaktywniejszymi źródłami prasowymi były „Polska – Dziennik Łódzki”, „Express Ilustrowany” i „Gazeta Wyborcza – Łódź”. Z kolei w internecie o Łodzi najczęściej wzmiankowały Łodz.wyborcza.pl, Dzienniklodzki.pl i Kulturadostepna.pl.

Jednocześnie stolica łódzkiego 1202 razy wystąpiła na pierwszych stronach gazet, co stanowiło piąty wynik w podsumowaniu, po Warszawie, Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu.

PS 3

Wykres 3. Liczba publikacji z nazwami miast wojewódzkich w tytule opublikowana w dniach 01.04-30.06.2016 r. (prasa, Internet)

 

* Ekwiwalent reklamowy szacunkowy – to wartość stanowiąca koszt umieszczenia w danym medium reklamy o takiej samej powierzchni jak zmonitorowana informacja

 

Pełny raport „Stolice Regionów”, II kwartał 2016

Raport za I kwartał 2016

Zobacz inne raporty od PRESS-SERVICE Monitoring Mediów:

Gwiazdy polskiego YouTube’a

Sezon ogórkowy w polityce

 

 

Comments

comments

4
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...