Kwiecień, maj i czerwiec br. przyniosły stolicom województw łącznie blisko 2 mln publikacji
Większość materiałów ukazała się w źródłach regionalnych – 54 proc. wszystkich doniesień na temat stolic regionów. Przewagę w mediach ogólnopolskich uzyskała tylko Warszawa, a procentowo największy udział miały duże ośrodki. Mniejszym miastom znacznie trudniej było przebić się do ogólnokrajowych tytułów prasowych, serwisów internetowych oraz stacji radiowo-telewizyjnych.
Liczba materiałów i ich zasięg znalazły odzwierciedlenie w pozostałych wskaźnikach poddanych analizie przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Publikacje na temat stolicy Polski wygenerowały najwyższe dotarcie, które oscylowało w granicach 283 mld potencjalnych kontaktów odbiorców z tymi informacjami. Szacunkowy ekwiwalent reklamowy* wyniósł 3,3 mld zł i był wyższy o 0,4 mld niż w I kwartale 2016 r. O 2 mld zł mniej warte były doniesienia na temat Krakowa. Poznań musiałby wydać na promocję w mediach 1 mld zł, Wrocław – 0.9 mld zł, a Gdańsk – 0,8 mld zł.
Pod względem liczby wystąpień w tytułach publikacji prasowych i internetowych Łódź awansowała z miejsca szóstego na pierwsze. O ile w I kwartale nazwa miasta pojawiła się w 504 nagłówkach, to w II kwartale liczba ta uległa podwojeniu i wyniosła 1038 materiałów! Lider poprzedniego zestawienia – Kraków znalazł się dopiero na 3. miejscu, osiągając wynik 831 informacji. Na drugiej pozycji, podobnie jak w ubiegłym kwartale uplasowała się Warszawa z wynikiem 870 wystąpień. W top 5 znalazły się również Poznań (729) i Wrocław (712).
Najaktywniejszymi źródłami prasowymi były „Polska – Dziennik Łódzki”, „Express Ilustrowany” i „Gazeta Wyborcza – Łódź”. Z kolei w internecie o Łodzi najczęściej wzmiankowały Łodz.wyborcza.pl, Dzienniklodzki.pl i Kulturadostepna.pl.
Jednocześnie stolica łódzkiego 1202 razy wystąpiła na pierwszych stronach gazet, co stanowiło piąty wynik w podsumowaniu, po Warszawie, Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu.
* Ekwiwalent reklamowy szacunkowy – to wartość stanowiąca koszt umieszczenia w danym medium reklamy o takiej samej powierzchni jak zmonitorowana informacja
Pełny raport „Stolice Regionów”, II kwartał 2016
Zobacz inne raporty od PRESS-SERVICE Monitoring Mediów: