Światowe Dni Młodzieży w mediach społecznościowych

Informacja Prasowa - 08.08.2016
95

Podsumowanie Światowych Dni Młodzieży w social mediach

Tegoroczne krakowskie Światowe Dni Młodzieży wg Komitetu Organizacyjnego zgromadziły prawie 3 miliony wiernych. Ogromną część uczestników stanowili ludzie młodzi. Nie jest zatem zaskoczeniem, że pielgrzymi są również użytkownikami mediów społecznościowych, aktywnie relacjonującymi wydarzenia z tego spotkania.

Organizatorzy z dużą dbałością podeszli do działań w internecie. Oprócz oficjalnej strony internetowej, Światowe Dni Młodzieży miały swoją stronę na Facebooku, konto na Twitterze i Instagramie oraz kanał na YouTube. Zadaniem mediów społecznościowych było informowanie o wydarzeniu oraz oddanie klimatu ŚDM osobom, które nie mogły osobiście przybyć do Krakowa. Przedstawiamy analizę działań w social media przygotowaną przez NapoleonCat.

ŚDM na Facebooku

Facebookowa strona ŚDM zgromadziła już ponad 1.8 mln fanów. W ciągu miesiąca przybywa średnio (od początku 2016) ok. 30 tys. zainteresowanych, z czego ok. 10 stanowią polscy internauci. Tylko w trakcie trwania ŚDM, w dniach 26 -31 lipca, przybyło ponad 95 tys. nowych zainteresowanych.

Najwięcej fanów oficjalnej strony ŚDM na Facebooku pochodzi ze Stanów Zjednoczonych, Indii, Wielkiej Brytanii, Australii oraz Kanady (dane na dzień 31.07.2016).

SDM na Facebooku_najbardziej angazujace posty_NapoleonCat

Aktywność użytkowników

Najbardziej aktywni natomiast byli użytkownicy ze Stanów Zjednoczonych, Filipin, Indii, Malezji oraz Wielkiej Brytanii. Poniższy wykres prezentuje liczbę osób, które skomentowały, udostępniły posty strony, wspomniały o niej w swoich postach bądź wykonały inną aktywność związaną z Facebookową strona ŚDM.

Na Facebookowej stronie ŚDM działo się bardzo dużo, a za większość działań odpowiadał biskup Marek Solarczyk, prowadząc relację z wydarzenia, pokazując ŚDM ze swojej perspektywy, wchodząc w dialog z fanami.

Najwięcej postów Solarczyk publikował w godzinach rannych (7-9) oraz popołudniowych (17-19). Największe zaangażowanie fanów przypadało natomiast na godziny popołudniowe i wieczorne (14, 19, 20 i północ).

SDM na Facebooku_aktywnosc administratora dziennie_NapoleonCat

Które posty opublikowane w trakcie trwania ŚDM cieszyły się największą popularnością?

ŚDM na Instagramie

Dedykowany Światowym Dniom Młodzieży 2016 profil na Instagramie liczy ponad 31,5 obserwujących. W ciągu 6 dni spotkań młodzieży w Krakowie, na Instagramie przybyło ponad 7 200 nowych zainteresowanych.

Followersi konta ŚDM na Instagramie w trakcie trwania wydarzenia wykonali ponad 49 tys. interakcji, z czego większość stanowiły polubienia publikowanych zdjęć i filmów.

Najczęściej używanym hashtagiem (przez oficjalny profil Światowych Dni Młodzieży na Instagramie, był tag: #krakow2016.

SDM na Instagramie_hashtag krakow2016_NapoleonCat

ŚDM na Twitterze

Działania na Twitterze były prowadzone na różnych kontach, w różnych językach (m.in. angielskim, hiszpańskim, francuskim, włoskim, arabskim, niemieckim, rosyjskim, portugalskim, polskim). Polskie konto na Twitterze @sdm_pl obserwuje ponad 9 300 użytkowników, z czego ponad 2 tys. przybyło w dniach 26 – 31.lipca. W trakcie trwania światowych spotkań młodzieży w Krakowie Twitterowy profil zaćwierkał prawie 300 razy, wywołując prawie 11 tys. interakcji.

SDM na Twitterze_NapoleonCat

ŚDM na YouTube

Polski oficjalny kanał ŚDM w serwisie YouTube ma ponad 25tys. subskrypcji, z czego prawie 3 tys. pochodzą z dni trwania światowych spotkań młodzieży w Krakowie (26-31.07.2016). Kanał udostępnia ponad 680 filmów, zaś w trakcie trwania ŚDM opublikowanych zostało 15 nowych materiałów.

Wszystkie dane zaprezentowane w analizie pochodzą z narzędzia NapoleonCat do prowadzenia komunikacji, optymalizacji i analizy działań w mediach społecznościowych.SDM na YouTube_przyrost subskrybentow dziennie_analityka YouTube_NapoleonCat

Comments

comments

95
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...