Świąteczne reklamy mówią: w tym roku bądźcie ze swoimi bliskimi!

Redakcja PR - 27.12.2016
150

Reklamy świąteczne niosą przekaz: bądźcie z bliskimi

Co jest najważniejsze w świętach? Okazuje się, że nie prezenty, choinka, czy pierniczki. Jakby jednym głosem, najpopularniejsze reklamy mówią: zatrzymajcie się na chwilę, spędzajcie czas ze swoimi dziećmi, rodziną, przyjaciółmi i podarujcie im 100% swojej uwagi. W erze pośpiechu najlepszym prezentem dla Twoich bliskich jesteś Ty!

Huawei – Once a year, put your smartphone aside #bepresent
Huawei świetnie wie jak potrzebne, ale też wciągające są ich telefony. Na co dzień ciężko bez nich funkcjonować, bo przecież tak naprawdę ułatwiają życie, dostarczają rozrywki i pozwalają zaoszczędzić czas. Smartfon to również świetny prezent pod choinkę. Jednak gigant z rynku ICT przypomina, że zawsze potrzebny jest zdrowy rozsądek i zachowanie umiaru. W takich momentach jak święta, warto odłożyć telefon na bok (jak również inne zajęcia) i po prostu być z bliskimi. Poza tym w spocie jest i słodki, mały chłopiec, i duży, kudłaty pies, i genialny Robert Lewandowski, i królowa świąt – choinka, na której w kulminacyjnym momencie zapalają się światełka i wokół której gromadzi się cała rodzina. Poruszający, dający do myślenia i trafiający do wielu serc spot.

Edeka: The best gift is time spent with you
Edeka postawiła na relację rodzice – dziecko. Widzimy, jak rodzice w okresie przedświątecznym są pogrążeni w obowiązkach i myślach typu: „muszę jeszcze to i tamto…”. Dzieci tylko wodzą za nimi smutnym wzrokiem, a liczne próby zwrócenia na siebie uwagi spełzają na niczym. Jednak znów światełka (tym razem przed domem) włączają magię świąt i zabiegani, nieobecni rodzice wreszcie odkrywają, co tak naprawdę jest ważne i co ich dzieci chcą im powiedzieć – najlepszym prezentem dla mnie jesteś TY!  Firma kontynuuje swój świąteczny przekaz, który już wybrzmiewał w zeszłorocznej reklamie – w tamtym spocie dziadek… upozorował swój pogrzeb, żeby ściągnąć bliskich na święta i spędzić z nimi trochę czasu.

H&M: Come together
Skoro Wes Anderson zrobił reklamę dla H&M, to nikogo nie dziwi, że jest ona przede wszystkim oryginalna. Poza genialną scenografią, kolorami i idealnym wpleceniem w to kolekcji ubrań marki, spot mówi też coś bardzo ważnego. Nawet, jeżeli coś pójdzie nie tak i, na przykład utkniesz na święta w pociągu, pamiętaj, żeby być z innymi, nie izolować się, bo w świętach chodzi o relacje – miłość, przyjaźń, serdeczność i robienie czegoś dla kogoś. Najlepszym prezentem, jaki możemy dać to wspólnie spędzony, przyjemny czas.

 

 

Autorka: Małgorzata Wesołowska, Senior Associate, Technology Practice, Hill+Knowlton Strategies

Pełna wersja wpisu znajduje się na blogu firmowym agencji Hill+Knowlton Strategies

 

Comments

comments

150
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...