Świat start-upów

Redakcja PR - 30.05.2016
274

Świat start-upów: Coraz więcej specjalistów zaczyna działać na własną rękę.

Znaczna liczba znanych PRowców finansowych opuściła ostatnio swoje firmy, by założyć własną agencję. Dlaczego teraz? Technologia zmienia komunikację, łatwiej niż kiedykolwiek stworzyć swoją firmę.

W stosunkowo niewielkim świecie komunikacji finansowej pojawiło się kilku nowych graczy gotowych do rywalizacji o największe stawki.

Część to eksperci z największych, ustabilizowanych przedsiębiorstw opuściło swoje ciepłe posady, by rozpocząć grę na swoją rękę. Twierdzą, że technologie i opowieści (storytelling) zmieniają przemysł komunikacji finansowej w tętniące środowisko przedsiębiorców.

W ostatnim miesiącu Jonathan Gasthalter zrezygnował z pracy w Sard Verbinnen & Co, przepracowawszy tam 16 lat. Następnego dnia zarejestrował Gasthalter & Co w nowojorskim Departamencie Stanu, a w tym samym tygodniu dołączyło do niego kilku kolegów z SVC

Podobnie, po 15 latach w LAK Public Relations, Suzanne Dawson opuściła swoją firmę i wraz ze swoją przyjaciółką Cecile Fradkin (przepracowała w LAK 12 lat) założyła S&C Public Relations.

Ze względu na zobowiązania kontraktowe, obydwie nie zgodziły się na otwarty komentarz.

Dan Simon, współzałożyciel i CEO Veste, mówi, że dziś branża ma do dyspozycji więcej narzędzi niż kiedykolwiek, by rozpowszechniać pożądaną treść. Głównych czynników zmiany upatruje w pojawieniu się nowych technologii i związanego z tym handlu internetowego.

W 2005 Simon założył amerykański oddział Cognito. Dziesięć lat później, gdy w lipcu 2015 z kolegami startował z Vested – opisywaną jako dostosowana do ery cyfrowej firma, przeszkody na drodze do założenia przedsiębiorstwa były zauważalnie mniejsze.

“Wszystko czego potrzebujesz to trochę miejsca oraz Ethertnet i możesz zaczynać” – mówi Simon. Przestrzeń leży w zasięgu  możliwości finansowych i jest łatwo dostępna. „A dzięki chmurze – dodaje – łatwo jest pracować razem w różnych miejscach i koordynować działalność. Początkowo trochę się wahaliśmy. Widzieliśmy, że jest nisza, której nie da się zagospodarować zostając w miejscu. Mieliśmy wizję integracji, którą można było zrealizować tylko poprzez coś nowego.

Veston szczyci się usługami dla „nowoczesnego przemysłu finansowego”. Jego klientami są między innymi Bloomberg i WordRemit, który konkuruje na polu przekazów pieniężnych z takim potentatem jak Western Union. WorldRemit został najszybciej rozwijającą się firmą technologiczną w Wielkiej Brytanii według Deloitte.

“Świat start-upów”

Pod koniec 2015 roku Suzanne Hallberg odeszła z pracy na stanowisku dyrektora komunikacji w SkyBridg, by w tzm roku otworzyć Zip Communications.

To jest świat start-upó, prawda?” – pyta Hallberg – „Czy już prowadzisz swój biznes, czy dopiero startujesz, czy jesteś gdzieś pomiędzy, każdy zabiega o głos i udział w rynku. Zauważyłam, że jest zapotrzebowanie i popyt na porady doświadczonych ekspertów, którzy prowadzą agencję i mają doświadczenie z kuchni PRu.

Specjaliści uważają, że organizacje potrzebujące osoby z doświadczeniem w konsultacjach mogą zwrócić się do fachowców za znacznie niższą cenę, niż gdyby mieli prosić o usługi wielkiej korporacji.

Oczywiście, tworząc własny biznes PR byłoby dużo trudniej, nie mając tego wszystkiego za sobą” – mówi Hallberg – „wytworzyła się społeczność, ponieważ powstał świat start-upów, który można wykorzystać, jeśli chodzi o wsparcie, zasoby i kontakty”.

Thomas Walek, tak jak Hallberg i Simon, w 2015 roku znów stał się niezależnym przedsiębiorcą, zakładając Peaks Strategies, swój drugi biznes. Wcześniej, w 1998, stworzył Walek & Associates, które po piętnastu latach zostało wykupione przez Peppercomm.

Walek opowiada, że opuścił Peppercomm, by powrócić do korzeni i zbudować “wyspecjalizowaną firmę, skoncentrowaną na usługach finansowych i rynkach kapitałowych. Dodaje, że nowinki technologiczne skutkują nowymi strategiami i możliwościami, by pomóc firmom zaadresować ich przesłanie, dotrzeć do właściwych odbiorców, zbudować markę – jej rozpoznawalność i widoczność oraz zapewnić stały rozwój.

„Jest wiele możliwości, jeśli jesteś inteligentny, działasz agresywnie i umiesz przewidzieć, dokąd zmierza rynek” – wyjaśnia Walek – „Jeśli masz oczy dookoła głowy, otwarty umysł i pomagasz klientom odnaleźć się na rynku, zawsze będzie dla Ciebie miejsce”.

Walek przypisuje nowe szanse po części zmianom technologicznym skutkującym powstaniem nowych strategii. Oprócz tego wymienia kilka innych przyczyn: innowacje dotyczące produktów i usług, odpośredniczenie, zmiany prawne, konkurencja cenowa, ewolucja kanałów komunikacyjnych i zmiany demograficzne.

Walek nie jest pewien, czy start-upy powstają dziś częściej niż kiedyś, ale zauważa, że na pewno łatwiej niż kiedykolwiek jest biznes założyć.

„To naród start-upów. Gdziekolwiek byś nie spojrzał lub się nie obrócił, wszędzie są start-upy.” – mówi – „Prawdopodobnie częściowo jest łatwiej ze względu na nową technologię. Zarządzanie firmą jest dosłownie na wyciągnięcie ręki. Jednak zawsze było wielu wolnych strzelców.”

Sean Czarnecki

http://www.prweek.com/article/1396629/startup-nation-financial-comms-experts-opportunity-going-own#gR0QsxoBtfBjpbhS.99

Zrzut ekranu 2016-05-30 o 08.27.01

Comments

comments

274
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...