Superbrands 2020 – Lidl Polska wśród najmocniejszych marek
Już po raz szósty Lidl Polska został wyróżniony prestiżowym tytułem Superbrands, tym samym potwierdzając pozycję jednej z najsilniejszych marek na polskim rynku. Wyniki tegorocznego rankingu, XIV edycji Superbrands, ogłoszono 23 września 2019 podczas Business Mixera Superbrands.
Superbrands to wyróżnienie przyznawane markom, które mają najsilniejszy wizerunek na polskim rynku, które najlepiej odpowiadają na oczekiwania konsumentów i są przez nich chętnie polecane. Marki oceniane są w ramach kategorii, w których funkcjonują. Zaprezentowano również ranking 20 marek, które uzyskały najwyższe noty ogólne. W Top 20 Superbrands, na czwartymi miejscu znalazł się Lidl Polska.
„Superbrands jest to wyróżnienie tym ważniejsze, że siłę marki Lidl doceniła nie tylko Rada Marek, ale przede wszystkim konsumenci. Działamy w bardzo konkurencyjnym otoczeniu więc fakt, że nasze wysiłki są zauważone dodaje nam energii do dalszej pracy. Marka Lidl Polska to przede wszystkim blisko 20 tysięcy utalentowanych i zaangażowanych pracowników. W imieniu każdego z nas bardzo serdecznie dziękujemy za tę nagrodę”– podsumowujeAleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communication, Lidl Polska.
Ranking Superbrands to wynik dwóch etapów głosowania: ankiety przeprowadzonej na konsumentach, a następnie głosowaniu Rady Marek. Ankietę metodą CAWI po raz kolejny zrealizował Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia. O opinie zapytanych zostało ponad 10 tysięcy konsumentów. Łącznie przebadano ponad dwa tysiące marek. Kluczowym czynnikiem decydującym o przyznaniu wyróżnień był indeks siły marki, który wynikał z różnicy między wynikiem polecania, a odradzania danej marki. Tytuły Superbrands otrzymały marki, które uzyskały indeks większy niż 70% ze średniej dla TOP 3 w danej kategorii i zostały pozytywnie zarekomendowane przez Radę Marek.