Jak Suchar Codzienny wypromował wedlowskiego Pawełka? [case study]

Informacja Prasowa - 15.11.2016
184

Case study - promocja Pawełka w kanałach Suchara Codziennego

O udanych akcjach promocyjnych z udziałem kanału Suchar Codzienny pisaliśmy już w naszym serwisie. Po wielkim sukcesie SucharBota czołowy polski kanał z treściami humorystycznymi włączył się w kolejną kampanię, tym razem dla produktu Wedla – batonika Pawełek

Akcja promocyjna batonika trwała 5 dni – od 22 do 26 października. Jej celem było przedstawienie Pawełka jako buntownika, który wywołuje dziecięcą radość. Motyw przewodni kampanii brzmiał:

Każdy kiedyś marzył, aby mieć dzień, w którym może robić wszystko, co mu się podoba, nie ponosząc przy tym żadnych przykrych konsekwencji. Wymarzony dzień Suchara Codziennego to wizyta w Pijalni Czekolady Wedla!

Głównym elementem akcji był 58-sekundowy filmik nakręcony w Pijalni Czekolady Wedla. Materiał opublikowany został na Instagramie i Facebooku.

 

 

W trakcie pięciodniowej kampanii stworzone zostały dedykowane grafiki, wideo i zdjęcia z Pawełkiem na Snapchacie, Instagram Stories, Instagramie oraz Facebooku.

Plan działań na poszczególnych platformach: 

plan-dzialania-pawelek

 

Zasięg wszystkich postów z Pawełkiem opublikowanych na Sucharze Codziennym  był imponujący – wyniósł 1 milion 800 tysięcy wyświetleń. 

Fanom Suchara Codziennego do gustu przypadł zwłaszcza post Pawełek vs Typowy Paweł – okazał się klasycznym wiralem, bo w przeciągu doby grafika:

  • dotarła do 500 tysięcy odbiorców,
  • zdobyła 2,7 tysiąca lajków,
  • została udostępniona 600 razy i 550 razy skomentowana; głównie przez osoby o imieniu Paweł i ich znajomych.

Wiralem stał się także filmik opublikowany na Instagramie. W Czekoladową Jengę ze znajomymi zagrałoby ponad 3,5 tysiąca osób, którzy oznaczyli się w komentarzach. Sam post:

  • został wyświetlony 583 tysiące razy przez 418 tysięcy unikalnych użytkowników
  • oraz zdobył 34 700 lajków.

 

 

Pawełek promowany był również na „znikających” platformach social mediowych – Instagram Storoies i Snapchacie.

Każde Story składało się z kilku grafik, tworzących spójną historię o czekoladzie.

Po lewej suchar “Kanibale”, po prawej statystki wyświetleń (125 tysięcy obejrzeń).

pawelek-insta

Następne Story promujące Pawełka dotyczyło dwóch typów zachowań konsumentów. Jednym z przykładów był sposób picia kawy.

Po lewej grafika “2 typy ludzi”, po prawej statystki wyświetleń (100 tysięcy obejrzeń).

insta-2

Podobnie jak w przypadku Instagram Stories, również na Snapchacie Pawełek został przedstawiony w zabawnym świetle sucharów.

snapchat-2

Pawełek na Snapchacie

 

A oto pełne statystyki kampanii:

statystyki

 

 

Twórcy kampanii: Rafał Myśliński, Kamil Natil (ekipa Suchara Codziennego). 

Suchar Codzienny — to czołowy polski serwis z treściami humorystycznymi, który codziennie rozbawia swoją publikę. W ciągu 5 lat działalności Suchar zbudował silną markę, która jest szeroko rozpoznawalna oraz bardzo lubiana. Profile Suchara Codziennego obserwuje 1,6 miliona osób, a szczególną popularnością cieszy się wśród grupy wiekowej 18–24.

 

 

Comments

comments

184
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...