Case study - promocja Pawełka w kanałach Suchara Codziennego
O udanych akcjach promocyjnych z udziałem kanału Suchar Codzienny pisaliśmy już w naszym serwisie. Po wielkim sukcesie SucharBota czołowy polski kanał z treściami humorystycznymi włączył się w kolejną kampanię, tym razem dla produktu Wedla – batonika Pawełek.
Akcja promocyjna batonika trwała 5 dni – od 22 do 26 października. Jej celem było przedstawienie Pawełka jako buntownika, który wywołuje dziecięcą radość. Motyw przewodni kampanii brzmiał:
Każdy kiedyś marzył, aby mieć dzień, w którym może robić wszystko, co mu się podoba, nie ponosząc przy tym żadnych przykrych konsekwencji. Wymarzony dzień Suchara Codziennego to wizyta w Pijalni Czekolady Wedla!
Głównym elementem akcji był 58-sekundowy filmik nakręcony w Pijalni Czekolady Wedla. Materiał opublikowany został na Instagramie i Facebooku.
W trakcie pięciodniowej kampanii stworzone zostały dedykowane grafiki, wideo i zdjęcia z Pawełkiem na Snapchacie, Instagram Stories, Instagramie oraz Facebooku.
Plan działań na poszczególnych platformach:
Zasięg wszystkich postów z Pawełkiem opublikowanych na Sucharze Codziennym był imponujący – wyniósł 1 milion 800 tysięcy wyświetleń.
Fanom Suchara Codziennego do gustu przypadł zwłaszcza post Pawełek vs Typowy Paweł – okazał się klasycznym wiralem, bo w przeciągu doby grafika:
- dotarła do 500 tysięcy odbiorców,
- zdobyła 2,7 tysiąca lajków,
- została udostępniona 600 razy i 550 razy skomentowana; głównie przez osoby o imieniu Paweł i ich znajomych.
Wiralem stał się także filmik opublikowany na Instagramie. W Czekoladową Jengę ze znajomymi zagrałoby ponad 3,5 tysiąca osób, którzy oznaczyli się w komentarzach. Sam post:
- został wyświetlony 583 tysiące razy przez 418 tysięcy unikalnych użytkowników
- oraz zdobył 34 700 lajków.
Pawełek promowany był również na „znikających” platformach social mediowych – Instagram Storoies i Snapchacie.
Każde Story składało się z kilku grafik, tworzących spójną historię o czekoladzie.
Po lewej suchar “Kanibale”, po prawej statystki wyświetleń (125 tysięcy obejrzeń).
Następne Story promujące Pawełka dotyczyło dwóch typów zachowań konsumentów. Jednym z przykładów był sposób picia kawy.
Po lewej grafika “2 typy ludzi”, po prawej statystki wyświetleń (100 tysięcy obejrzeń).
Podobnie jak w przypadku Instagram Stories, również na Snapchacie Pawełek został przedstawiony w zabawnym świetle sucharów.
A oto pełne statystyki kampanii:
Twórcy kampanii: Rafał Myśliński, Kamil Natil (ekipa Suchara Codziennego).
Suchar Codzienny — to czołowy polski serwis z treściami humorystycznymi, który codziennie rozbawia swoją publikę. W ciągu 5 lat działalności Suchar zbudował silną markę, która jest szeroko rozpoznawalna oraz bardzo lubiana. Profile Suchara Codziennego obserwuje 1,6 miliona osób, a szczególną popularnością cieszy się wśród grupy wiekowej 18–24.
Comments
