Subscriptions first – zmiany w zespole „Gazety Wyborczej”

Informacja Prasowa - 01.09.2021
76

Subscriptions first - zmiany w zespole „Gazety Wyborczej” wspierające rozwój subskrypcji Wyborcza.pl 

Subscriptions first – zmiany w zespole „Gazety Wyborczej” wspierające rozwój subskrypcji Wyborcza.pl 

We wrześniu 2021 r. w zespole „Gazety Wyborczej” nastąpi kilka zmian strukturalnych, których wspólnym celem jest wsparcie rozwoju prenumerat cyfrowych. Połączone działy subskrypcji organicznych i marketingu oraz rozwoju produktu i IT zintensyfikują prace nie tylko nad pozyskiwaniem kolejnych subskrybentów, ale przede wszystkim nad zwiększaniem wpływów z cyfrowych źródeł – sprzedaży treści i reklam. To kolejny etap realizacji strategii „Wyborczej”, która jest liderem rynku subskrypcji prasy w Polsce i jednym z czołowych graczy w Europie. 

– „Wyborcza” od kilku lat intensywnie i z wieloma sukcesami rozwija swoją strategię subskrypcyjną. Obecnie jesteśmy w bardzo obiecującym momencie – biznes cyfrowy zauważalnie rośnie, a przychody ze sprzedaży subskrypcji treści i reklam online stanowią już 41% naszych wpływów. Dlatego wszystkie siły zespołu „Wyborczej” skoncentrują się na rozwoju w tym obszarze – już nie tylko w myśl idei digital first, ale subscriptions first – wyjaśnia Joanna Mosiej-Sitek, zastępczyni wydawcy „Gazety Wyborczej”.

Pierwszą zmianą dokonaną w tym celu, która nastąpi we wrześniu br., będzie połączenie działu subskrypcji organicznych, prowadzonego dotychczas przez Dorotę Adamczyk, z działem marketingu kierowanym przez Michała Bauera. Dzięki niemu specjaliści od rozwoju prenumeraty cyfrowej i działań promocyjnych będą wspólnie koncentrować się m.in. na optymalizacji ścieżki zakupowej użytkownika premium, a działania marketingowe „Wyborczej” będą silnie skupione na modelu subskrypcyjnym.

Połączonym obszarem bezpośrednio będzie zawiadywać Marcin Madej, zastępca dyrektora działu marketingu „Gazety Wyborczej”.

Dorota Adamczyk jako Chief Revenue Officer Wyborcza.pl nadal odpowiada za przychody cyfrowe dziennika z obu kluczowych źródeł – subskrypcji i reklam online. Dodatkowo, Dorota Adamczyk krzyżowo zarządzać będzie działem subskrypcji i działem rozwoju produktu reklamowego. Pozostaje też liderką wieloletniego programu rozwoju subskrypcji Wyborcza.pl North Star, wypracowanego wraz z ‘Financial Times’.

Jak dotychczas Marcin Madej raportuje do Michała Bauera, a Dorota Adamczyk do Joanny Mosiej-Sitek.

– Ubiegły rok był dla Wyborcza.pl czasem największego wzrostu liczby nowych subskrybcji, ten będzie rokiem największej dynamiki wzrostu ARPU – mówi Dorota Adamczyk, Chief Revenue Officer „Wyborczej” i Wyborcza.pl. – Rośnie również strumień przychodów z reklamy w internecie – i to w tempie znacznie powyżej rynkowego. To dobry moment na decyzje, które w przyszłości wesprą proces ustalania priorytetów biznesowych związanych z naszą strategią rozwojową. Zmiany te wzmocnią również proces pozyskiwania nowych subskrybentów, poprawy ich doświadczeń i – w konsekwencji – stworzenia najlepszego produktu dla naszych reklamodawców.

Konsolidacja nastąpi także w zespołach technologicznych. Dział IT „Wyborczej” połączy się z działem rozwoju produktu, tworząc departament rozwoju produktu i IT. Pozwoli to na zwiększenie efektywności realizowanych projektów i będzie naturalnym krokiem rozwojowym dla Wyborcza.pl. Nad realizacją zadań w tym obszarze czuwać będą Jakub Sawa, Michał Grabacki, Krzysztof Madejski oraz Joanna Kozieł, którzy raportują bezpośrednio do Joanny Mosiej-Sitek, zastępczyni wydawcy „Gazety Wyborczej”.

Krzysztof Madejski jako ekspert będzie odpowiadał za dostarczanie know-how do istniejących rozwiązań, jak również nowych projektów.  Joanna Kozieł przejmie zarządzanie projektami IT.

Jakub Sawa, dotychczasowy szef SEO i rozwoju projektów cyfrowych, zostaje dyrektorem ds. wzrostu (Head of Growth) – tym samym powstanie dział wzrostu, w którego skład będą wchodzić m.in. zespół SEO i Social Media.

Natomiast Michał Grabacki, dotychczas kierujący działem analiz Wyborcza.pl i działem rozwoju produktu reklamowego, będzie pełnić dodatkowo rolę szefa strategii (Head of Strategy). Jego działania skupią się na wsparciu biznesu dzięki wskazywaniu głównych trendów rynkowych i wyznaczaniu działań strategicznych dla rozwoju „Wyborczej”.

Comments

comments

76
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...